این استان‌ها بیشترین و کم‌ترین نرخ بیکاری را دارند

اقتصاد 100- نرخ بیکاری در تابستان ۱۴۰۳ با کاهش ۰.۴ درصدی به ۷.۵ درصد رسیده است با این شرایط با افزایش ۰.۱ باعث بهبودی شرایط کاری شده است.

این استان‌ها بیشترین و کم‌ترین نرخ بیکاری را دارند

در سال‌های اخیر، نرخ بیکاری در کشور به‌طور چشمگیری کاهش یافته است. رکوردی که در دولت سیزدهم به ثبت رسید، نشان می‌دهد نرخ بیکاری در سال ۱۴۰۲ به ۸.۱ درصد رسید و حالا در تابستان ۱۴۰۳ این رقم به ۷.۵ درصد کاهش یافته است. این کاهش نشان‌دهنده تلاش‌ها برای بهبود شرایط اشتغال و فضای کسب و کار است.

براساس گزارش مرکز آمار ایران، در تابستان ۱۴۰۳، جمعیت کل کشور در سن کار به ۶۵ میلیون و ۲۴۲ هزار نفر رسید. از این تعداد، ۲۷ میلیون و ۱۲۵ هزار نفر به عنوان جمعیت فعال شناخته می‌شوند. تعداد شاغلین در این بازه زمانی ۲۵ میلیون و ۱۲۹ هزار نفر بوده که نسبت به سال گذشته حدود ۴۴۴ هزار نفر افزایش یافته است.

نرخ بیکاری برای افراد ۱۵ ساله و بیشتر در تابستان ۱۴۰۳ به ۷.۵ درصد رسید که نسبت به تابستان سال قبل کاهش ۰.۴ درصدی دارد. همچنین، نرخ مشارکت اقتصادی ۰.۱ درصد افزایش یافته و به ۴۱.۷ درصد رسیده است.

نرخ بیکاری در استان‌های مختلف نیز متفاوت است. به‌طور کلی، ۲۵ استان نرخ بیکاری تک‌رقمی دارند. کمترین نرخ بیکاری مربوط به استان مرکزی با ۴.۳ درصد و بالاترین نرخ به سیستان و بلوچستان با ۱۴ درصد اختصاص دارد.

همچنین، در تابستان ۱۴۰۳، نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان به ۱۱.۶ درصد و نرخ بیکاری زنان به ۱۴.۲ درصد کاهش یافته است. این آمار نشان‌دهنده بهبود وضعیت اشتغال در بخش خدمات و کاهش اشتغال ناقص است.

در مجموع، این تغییرات در نرخ بیکاری و مشارکت اقتصادی نشان‌دهنده تلاش‌ها برای بهبود شرایط کار و زندگی در کشور است.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما