پیشنهاد افزایش 20 درصدی حقوق با وجود خط فقر 30 میلیونی / شوخی تلخ با جیب مردم!

اقتصاد 100- کارشناسان معتقدندافزایش 20 درصدی در مقایسه با هزینه‌های سرسام‌آور زندگی و تورم بالای موجود، به هیچ عنوان کافی نیست.در حالی که سبد معیشت یک خانوار ۴ نفره ۳۶ میلیون تومان برآورد می شود ولی میانگین حقوق کارگران و کارمندان ۱۵ میلیون تومان درماه است.

پیشنهاد افزایش 20 درصدی حقوق با وجود خط فقر 30 میلیونی / شوخی تلخ با جیب مردم!

نگرانی‌ها درباره افزایش حقوق کارمندان

کارشناسان معتقدند که پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان برای سال آینده، با توجه به هزینه‌های بالای زندگی و تورم فعلی، کافی نیست. قشر کارگری که تقریباً نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد، نگران‌اند که این رقم مبنای تعیین دستمزد آنها نیز قرار گیرد. کارگران معمولاً حقوق ثابتی دارند و در طول سال از امتیازات خاصی برخوردار نیستند، در حالی که کارمندان دولت مزایای بیشتری دارند.

هزینه‌های زندگی

براساس محاسبات، هزینه زندگی یک خانوار ۳ یا ۴ نفره به بیش از ۳۰ میلیون تومان در ماه رسیده است. این به این معناست که یک خانوار باید این مقدار درآمد داشته باشد تا بتواند زندگی نسبی داشته باشد. با توجه به افزایش قیمت‌ها، هزینه‌های اجاره، مایحتاج اساسی، حمل و نقل، درمان و آموزش به شدت بالا رفته و فشار زیادی بر قشر حقوق بگیر وارد کرده است.

دستمزد و خط فقر

حداقل دستمزد برای سال ۱۴۰۳ حدود ۱۰ میلیون و ۸۹۷ هزار تومان است، که تنها ۳۰ درصد از هزینه‌های زندگی را پوشش می‌دهد. به گفته کارشناسان، این رقم حتی کمتر از یک سوم هزینه‌های زندگی است.

نیاز به تغییرات اساسی

حمید حاج اسماعیلی، کارشناس بازار کار، تأکید می‌کند که باید به مسائل معیشتی کارگران توجه بیشتری شود. او می‌گوید که تصمیمات باید طوری اتخاذ شود که قشر آسیب‌پذیر جامعه تحت فشار بیشتری قرار نگیرد. همچنین، او پیشنهاد می‌کند که دولت و مجلس باید با تشکیل جلسات مشترک با متخصصان و نمایندگان کارگری، به دنبال راهکارهایی برای بهبود معیشت این قشر باشند.

نتیجه‌گیری

به طور کلی، افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان در برابر تورم و هزینه‌های زندگی ناکافی به نظر می‌رسد. بنابراین، باید تدابیری اندیشیده شود تا قشر کم‌درآمد و کارگران از فشارهای مالی کمتری رنج ببرند و دولت باید خط فقر را به دقت تعریف کند تا بتواند به طور مؤثری از گروه‌های نیازمند حمایت کند.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما