آخرین امید مستاجران پرپر شد / به فکر مردم باشید

اقتصاد 100- مهدی صحابی، مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی، اعلام کرد که از زمان ابلاغ مصوبه شورا، ۶۹۴ هزار نفر درخواست وام مسکن ثبت کرده‌اند. از این تعداد، بیش از ۶۰۷ هزار نفر موفق به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن به ارزش ۵۵.۹ هزار میلیون تومان از طریق شبکه بانکی شده‌اند.

آخرین امید مستاجران پرپر شد / به فکر مردم باشید

آخرین آمار تسهیلات ودیعه مسکن

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی، مهدی صحابی، اعلام کرد که از زمان ابلاغ مصوبه شورا، ۶۹۴ هزار نفر برای دریافت وام مسکن درخواست داده‌اند که از این تعداد، بیش از ۶۰۷ هزار نفر موفق به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن به ارزش ۵۵.۹ هزار میلیون تومان از شبکه بانکی شده‌اند. این در حالی است که مدیرکل دفتر طرح‌های نهضت ملی مسکن پیش‌تر از حائز شرایط بودن بیش از یک میلیون و ۴۶۹ هزار متقاضی خبر داده بود.

با توجه به آمار جدید بانک مرکزی، نزدیک به نیمی از واجدان شرایط هنوز موفق به تشکیل پرونده نشده‌اند. طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی، بیش از ۲ میلیون متقاضی برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن ثبت‌نام کرده‌اند، اما تنها ۶۰۰ هزار نفر موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

بانک‌ها با موانع زیادی در پرداخت تسهیلات مواجه هستند. یکی از مستاجران، محمودی، گفت: «از ابتدای سال برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن ثبت‌نام کرده‌ام، اما هنوز هیچ تسهیلاتی دریافت نکرده‌ام.» او همچنین به مشکلاتی که در شعب بانک‌ها وجود دارد اشاره کرد و افزود که فقط با آشنایی در بانک‌ها می‌توانند تسهیلات بگیرند.

به‌گفته شاهین‌فر، سرپرست دفتر طرح‌ریزی و پایش طرح‌های مسکن، از کل متقاضیان معرفی‌شده به بانک‌ها، تنها ۶۰۶ هزار نفر موفق به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن شده‌اند و مجموع مبلغ پرداختی به این افراد ۵۵ هزار و ۷۱۴ میلیارد تومان است.

داود بیگی نژاد، نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران، بیان کرد که تسهیلات ودیعه مسکن و افزایش آن در ابتدای سال تأثیر زیادی بر افزایش نرخ اجاره مسکن داشته است و بخش عمده‌ای از آن، اثرات روانی بوده است. امیدواریم با حضور وزیر جدید راه و شهرسازی، همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن تسهیل شود.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما مجمع تشخیص ،پیشنهاد عضویت ایران در FATF را تصویب می کند؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما