شوک بزرگ به مستاجران / رویای خانه‌دار شدن به 150 سال رسید

اقتصاد 100- سال گذشته، بانک‌ها علی‌رغم داشتن تکلیف قانونی، به تعهدات خود در تأمین تسهیلات پروژه نهضت ملی مسکن عمل نکردند. این عدم همکاری باعث بروز مشکلات جدی در روند اجرایی این پروژه شد.

شوک بزرگ به مستاجران / رویای خانه‌دار شدن به 150 سال رسید

سعید لطفی، دبیر اتحادیه املاک کشور، بر این نکته تأکید کرد که برای رفع چالش‌های پروژه نهضت ملی مسکن ، باید بانک‌ها از حوزه مسکن کنار گذاشته شوند و بخش خصوصی جایگزین آن‌ها گردد. او اشاره کرد که دولت می‌تواند با عرضه زمین به بخش خصوصی، شرایط لازم برای ساخت مسکن را فراهم کند.

لطفی با توجه به شرایط تورمی جامعه، پیشنهاد ساخت شهرک‌های ویلایی با استفاده از تکنولوژی روز دنیا را مطرح کرد و گفت که این اقدام می‌تواند هزینه‌های ساخت مسکن را کاهش دهد و به خانه‌اولی‌ها کمک کند تا راحت‌تر خانه‌های خود را تهیه کنند.

او در خصوص کم‌کاری بانک‌ها در تأمین تسهیلات مسکن به مردم و بخش خصوصی، اظهار داشت که بانک‌ها به دلیل ذی‌نفع بودن در ساخت‌وساز تمایلی به ارائه تسهیلات به بخش خصوصی ندارند. به جای این که بانک‌ها به بخش خصوصی و مردم تسهیلات دهند، خود به عنوان بازیگر اصلی در حوزه ساخت‌وساز وارد شده‌اند که این امر مانع کاهش قیمت مسکن می‌شود. بنابراین، برای بهبود شرایط، لازم است که بانک‌ها از این حوزه خارج شوند و فرصت‌های بیشتری برای بخش خصوصی و انبوه‌سازان فراهم گردد.

لطفی همچنین بر لزوم ورود تکنولوژی‌های جدید به صنعت ساختمان تأکید کرد و گفت که با استفاده از علم روز، می‌توان مصالح کمتری برای ساخت مسکن به کار برد و هزینه و زمان ساخت را کاهش داد. او هشدار داد که مافیاهای مصالح ساختمانی ممکن است مانع ورود تکنولوژی‌های جدید شوند و برای حل بحران مسکن باید قوانین دست و پاگیر را از پیش‌روی بخش خصوصی برداشته و فرصت‌هایی برای انبوه‌سازان ایجاد کرد.

در نهایت، لطفی به دولت پیشنهاد داد که برای حل بحران مسکن، به عرضه زمین به انبوه‌سازان توجه بیشتری داشته باشد و تسهیلاتی برای ساخت شهرک‌های ویلایی ارائه کند تا از طریق تجربه و توان مالی بخش خصوصی، مشکلات مسکن برطرف شود و مردم کمتر با چالش‌های ساخت مسکن مواجه گردند.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما مجمع تشخیص ،پیشنهاد عضویت ایران در FATF را تصویب می کند؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما