هزینه اجاره نشینی در ارزان ترین منطقه تهران!

اقتصاد 100-منطقه ۱۸ به عنوان ارزان‌ترین منطقه در بازار مسکن تهران معرفی شده است.

هزینه اجاره نشینی در ارزان ترین منطقه تهران!

تحولات بازار مسکن در تهران: بررسی قیمت‌ها و هزینه‌های اجاره در منطقه ۱۸

طبق آخرین آمار رسمی، متوسط قیمت مسکن در تهران به متری ۸۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. در این میان، منطقه یک به عنوان گران‌ترین محدوده شهر، با متوسط قیمت متری ۱۷۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان شناخته می‌شود. در مقابل، معاملات مسکونی در منطقه ۱۸ نشان می‌دهد که متوسط قیمت خرید و فروش آپارتمان در این منطقه کمی بیش از متری ۴۲ میلیون تومان است. به این ترتیب، قیمت مسکن در منطقه ۱۸ تقریباً نصف میانگین قیمت کل شهر برآورد می‌شود.

هزینه خرید و اجاره مسکن در منطقه ۱۸:

  • برای خرید یک آپارتمان ۱۰۰ متری در ارزان‌ترین منطقه تهران، خریدار باید ۴ میلیارد و ۲۱۲ میلیون تومان هزینه کند.
  • مستاجران با ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان به عنوان ودیعه برای اجاره واحدهای ۱۰۰ متری ، معمولاً باید بین ۵ تا ۱۲ میلیون تومان در ماه بابت اجاره پرداخت کنند.

طبق گزارش رسمی بانک مرکزی، قیمت آپارتمان در منطقه ۱۸ به طور متوسط ۴۲ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان اعلام شده است. بنابراین، قیمت یک آپارتمان ۱۰۰ متری در این محدوده به طور میانگین ۴ میلیارد و ۲۱۲ میلیون تومان و قیمت یک واحد ۵۰ متری و یک خوابه نیز ۲ میلیارد و ۱۰۶ میلیون تومان برآورد شده است.

در محله یافت‌آباد ، آپارتمانی ۱۰۰ متری به قیمت ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان (معادل متری ۴۱ میلیون تومان ) برای فروش گذاشته شده است. این واحد هشت ساله و بدون انباری است. به علاوه، واحد دیگری در محله تولید دارو با قیمت متری ۶۳ میلیون تومان ، به ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای خرید نیاز دارد. این آپارتمان نوساز بوده و شامل امکاناتی مانند آسانسور، انباری و پارکینگ است.

در مقایسه، یک آپارتمان ۱۰۰ متری دیگر در یافت‌آباد با قیمت ۲ میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان (معادل متری ۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ) برای فروش گذاشته شده است که به دلیل عمر ۲۰ ساله و عدم وجود پارکینگ و آسانسور، قیمت آن به مراتب پایین‌تر از میانگین قیمت مسکن در این منطقه است.

نرخ اجاره:

  • اجاره یک آپارتمان ۱۰۲ متری و کلید‌نخورده در محله تولید دارو یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان ودیعه و به‌صورت رهن کامل ارائه می‌شود.
  • واحد ۴۷ متری و یک خوابه با ودیعه ۳۱۵ میلیون تومان آماده تحویل به مستاجر است.
  • مستاجران برای اجاره یک آپارتمان دو خوابه در این منطقه، معمولاً نیاز به ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان ودیعه دارند و باید ماهیانه ۵ تا ۱۲ میلیون تومان پرداخت کنند.

به عنوان مثال، مالک یک آپارتمان ۹۰ متری و دو خوابه در یافت‌آباد ودیعه ۳۰۰ میلیون تومان و اجاره ۵ میلیون تومان را تعیین کرده است. در محله شاد‌آباد نیز، اجاره یک خانه ۸۰ متری با ودیعه ۳۰۰ میلیون تومان و اجاره ۷ میلیون تومان اعلام شده است.

برای مستاجران با بودجه ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان ، اجاره آپارتمان‌های ۴۰ تا ۵۰ متری معمولاً کمتر از ۷ میلیون تومان در ماه تمام می‌شود. به عنوان مثال، یک واحد ۴۸ متری در شادآباد برای اجاره ۲۰۰ میلیون تومان ودیعه و ۱ میلیون تومان اجاره نیاز دارد.

جمع‌بندی:

با توجه به قیمت‌ها و هزینه‌های اجاره در منطقه ۱۸ تهران، این منطقه به عنوان ارزان‌ترین گزینه برای خرید و اجاره مسکن به شمار می‌رود. قیمت‌های پایین‌تر در این منطقه نسبت به دیگر مناطق شهر، آن را به مقصدی جذاب برای خریداران و مستاجران تبدیل کرده است. با این حال، چالش‌های اقتصادی و نوسانات بازار مسکن می‌تواند بر روند این بازار تأثیر بگذارد.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما