متقاضیان نهضت ملی مسکن بخوانند/ تکلیف زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن مشخص شد؟

اقتصاد 100- تا کنون حدود ۶ میلیون نفر در سامانه مسکن حمایتی ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد، ۴ میلیون نفر مشمول طرح شده و ۱ میلیون نفر متقاضی مؤثر شناسایی شده‌اند. حدود ۷۵۰ هزار نفر آورده اولیه را پرداخت کرده‌اند. طبق گزارش مسعود بیات‌منش، ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر واجد شرایط شناسایی شده‌اند که از میان آن‌ها ۱ میلیون نفر مؤثر هستند. در حال حاضر ۳۸۰ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است و ۲۰ هزار واحد به متقاضیان تحویل داده شده است

متقاضیان نهضت ملی مسکن بخوانند/ تکلیف زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن مشخص شد؟

تأمین منابع مالی و پیشرفت پروژه‌های مسکن حمایتی:

در راستای تأمین منابع مالی برای ساخت مسکن برای ۲۵۰ هزار متقاضی مؤثر باقی‌مانده، مذاکرات و برنامه‌ریزی‌ها در حال انجام است. مسعود بیات‌منش، معاون وزیر راه و شهرسازی، اعلام کرده که تأخیر در تأمین منابع وجود دارد، اما با تأمین مالی، روند ساخت و ساز آغاز خواهد شد. وی همچنین به تلاش‌های ۵ سال گذشته برای عملیاتی کردن پروژه‌های مسکن اشاره کرد و از شروع مراحل اجرایی جدید خبر داد.

تخصیص زمین به متقاضیان:

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرده که زمین‌ها بر اساس شرایط و اولویت به متقاضیان تخصیص داده می‌شود. اولویت با خانواده‌های پرجمعیت‌تر است و در صورت برابر بودن شرایط، کسانی که زودتر ثبت‌نام کرده‌اند در اولویت خواهند بود.

عملیات آماده‌سازی در استان‌های مختلف:

  • در استان سمنان ، عملیات آماده‌سازی ۲۶۰ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن آغاز شده است و اراضی به ۱۷۲۰ متقاضی واگذار خواهد شد. همچنین شهرک ۲۰۵ هکتاری دیگری برای جمعیت‌پذیری بیش از ۳۰ هزار نفر برنامه‌ریزی شده است.

  • در شهر مهاباد ، ۵۶ هکتار زمین برای الحاق به محدوده شهری شناسایی شده و به متقاضیان طرح واگذار خواهد شد. ۲۰۰ هکتار دیگر نیز در حال بررسی است.

چالش‌ها و راه‌حل‌ها:

طرح نهضت ملی مسکن با چالش‌هایی از جمله تأمین منابع مالی و تخصیص زمین مواجه است. با این حال، تلاش‌های دولت برای حل مشکلات و تسریع روند ساخت‌وساز ادامه دارد. متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir مراجعه کنند. امید است با اقدامات دولت، این طرح به اهداف خود در تأمین مسکن برای اقشار نیازمند دست یابد

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما