چه مقدار مالیات از صاحبان خودروهای لوکس گرفته شد؟ + آمار سه سال گذشته

اقتصاد 100- در سه سال گذشته (۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲)، از ۷۸۲ هزار و ۳۲۳ خودروی لوکس شناسایی شده توسط نیروی انتظامی، ۵۶۶ هزار و ۷۵۳ مالک خودرو مشمول مالیات شدند که ارزش این مالیات حدود ۷ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

چه مقدار مالیات از صاحبان خودروهای لوکس گرفته شد؟ + آمار سه سال گذشته

در گزارشی از سازمان امور مالیاتی، اعلام شد که طی سه سال اخیر (۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲)، از ۷۸۲ هزار و ۳۲۳ خودروی لوکس شناسایی شده توسط نیروی انتظامی، ۵۶۶ هزار و ۷۵۳ مالک مشمول پرداخت مالیات شده‌اند که ارزش این مالیات حدود ۷ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

از میان مالکان مشمول مالیات، ۲۳۵ هزار و ۶۱۷ نفر تاکنون نسبت به پرداخت مالیات خود اقدام کرده‌اند و از آنها حدود ۲.۵ هزار میلیارد تومان، معادل ۴۲ درصد، وصول شده است. در همین حال، ۴۲ هزار و ۷ مالک به میزان مالیات خود اعتراض کرده‌اند که این اعتراض‌ها همچنان در حال بررسی است و ارزش مالیات مربوط به این موارد حدود ۱ هزار میلیارد تومان است.

جزئیات بیشتری نیز درباره سال‌های مختلف اعلام شد:

  • در سال ۱۴۰۰، از ۱۷۷ هزار و ۶۰۰ مالک خودروی لوکس شناسایی شده، ۱۰۳ هزار و ۶۷۱ نفر مالیات خود را پرداخت کردند.
  • در سال ۱۴۰۱، از ۲۳۴ هزار و ۱۳۸ مالک شناسایی‌شده، ۱۰۳ هزار و ۵۰۵ نفر مالیات خود را پرداخت نمودند.
  • در سال ۱۴۰۲، از ۱۵۵ هزار و ۱۵ مالک خودرو لوکس مشمول مالیات، تنها ۲۸ هزار و ۴۴۱ نفر اقدام به پرداخت کرده و مبلغ ۴۸۷ میلیارد تومان (۱۸ درصد) وصول شده است. مابقی مالکان نیز همچنان در فرآیند پرداخت قرار دارند.

سازمان امور مالیاتی اطلاعات مربوط به مالکان خودروهای مشمول مالیات را از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیک و پیامک به آنها اطلاع‌رسانی کرده است. برای افرادی که تاکنون مالیات خود را پرداخت نکرده‌اند، برگ اجرایی صادر شده و اقدامات اجرایی برای وصول مالیات آنان در جریان است.

از طرفی، به دلیل وجود سازوکارهای قانونی که توسط مجلس شورای اسلامی برای جلوگیری از تضییع حقوق مودیان پیش‌بینی شده، تعداد قابل‌توجهی از مالکان خودروهای لوکس به مالیات تعیین‌شده اعتراض کرده‌اند. این اعتراض‌ها در هیأت‌های بدوی و تجدیدنظر مورد بررسی قرار می‌گیرد و وصول مالیات‌های این افراد به دوره‌های بعد موکول خواهد شد.

به این ترتیب، روند اخذ مالیات از مالکان خودروهای لوکس همچنان در جریان است و برخی موارد به دلیل اعتراضات و فرآیندهای قانونی زمان بیشتری برای وصول نیاز دارد.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما