کارگران ایرانی به دلیل حقوق پایین از کار خارج می شوند

اقتصاد 100- گزارش فصلی مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که در فصل بهار سال ۱۴۰۳، شمار شاغلان به بالاترین میزان در تاریخ کشور رسیده و نرخ بیکاری به پایین‌ترین سطح خود در دو دهه اخیر کاهش یافته است. با این حال، این ارقام به‌تنهایی بیانگر رونق بی‌سابقه بازار کار نیستند.

 کارگران ایرانی به دلیل حقوق پایین از کار خارج می شوند

آیت اسدی، عضو شورایعالی کار، به ضعف آمار اشتغال اتباع در ایران اشاره کرد و گفت که اداره کار هیچ آماری از اتباع شاغل در واحدهای تولیدی ندارد. این نقص در اطلاعات باعث می‌شود کارفرمایان متخلف بیشتر تمایل به استخدام اتباع داشته باشند.

وی افزود که در ۳۰ تا ۴۰ سال گذشته، اتباع افغانستانی در مشاغل غیررسمی و سخت مشغول به کار بودند، اما اکنون آن‌ها در مشاغل با وجهه اجتماعی بالا دیده می‌شوند و حتی در آمار اشتغال کشور گنجانده شده‌اند. اکثر کارگران افغانستانی به دلیل قوانین سخت‌گیرانه دولت افغانستان درباره اشتغال، به ایران می‌آیند و درآمد خود را به کشورشان ارسال می‌کنند.

اسدی همچنین گفت که در افغانستان، دولت مالیات‌های بالایی از مشاغل می‌گیرد و با مشاغل غیررسمی مانند دستفروشی و تکدی‌گری برخورد می‌کند. وی بیان کرد که بررسی‌ها نشان می‌دهد که تمام دستفروشان و کودکان کار در خیابان‌های تهران از اتباع هستند و هیچ برخورد قانونی با آن‌ها نمی‌شود.

در ادامه، او به لایحه ساماندهی اتباع اشاره کرد و گفت که این لایحه باید تمامی جوانب را در نظر بگیرد و اشتغال جوانان ایرانی، تخصیص یارانه‌ها، و تأمین هزینه‌های تحصیل و بهداشت شهروندان ایرانی در اولویت باشد. او همچنین اظهار داشت که کارگران ایرانی به دلیل حقوق پایین از بازار کار خارج می‌شوند و به جای آن‌ها کارگران افغانستانی بدون درخواست بیمه مشغول به کار می‌شوند.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما