مشمولان یارانه 5 میلیون تومانی در قالب سبد کالا / مشمولان چه کسانی خواهند بود؟

اقتصاد 100- یک کارشناس حوزه کار، توزیع ماهانه سبد کالای ۵ میلیون تومانی به کارگران را گام مثبتی برای تقویت معیشت خانوارهای کارگری دانسته و از مجلس خواسته است تا قبل از شروع جلسات دستمزد شورای عالی کار، طرح اصلاح ماده ۴۱ قانون کار را نهایی کند.

مشمولان یارانه 5 میلیون تومانی در قالب سبد کالا / مشمولان چه کسانی خواهند بود؟

ناصر چمنی، درباره پیشنهاد توزیع ماهانه سبد کالای ۵ میلیون تومانی به کارگران که در راستای اصلاح ماده ۴۱ قانون کار از سوی نمایندگان مجلس در حال بررسی است، اظهار کرد که این پیشنهاد به‌عنوان گامی مثبت برای افزایش قدرت خرید و پر کردن فاصله میان دستمزد و سبد معیشت کارگران مطرح شده و لازم است از نمایندگان مجلس برای این اقدام تشکر کرد.

وی به یادآوری یارانه ۴۵ هزار تومانی که به خانوارها پرداخت می‌شد، اشاره کرد و گفت که این یارانه اکنون ارزش خود را به شدت از دست داده است، به‌طوری که امروز با ۴۵ هزار تومان تنها می‌توان یک چیپس خرید. چمنی تأکید کرد که با توجه به کاهش ارزش واقعی یارانه‌ها، باید در اصلاح ماده ۴۱ قانونی، پیش‌بینی‌هایی برای حفظ یا افزایش ارزش سبد کالای ۵ میلیون تومانی در سال‌های آینده انجام شود.

این کارشناس حوزه کار اضافه کرد که با توجه به تورم و افزایش هزینه‌های زندگی، ارزش این سبد در آینده ممکن است به ۲ تا ۳ میلیون تومان کاهش یابد، بنابراین باید مکانیسمی برای افزایش ارزش آن در قانون تعیین شود.

چمنی همچنین بیان کرد که انتظار می‌رود مجلس تا پایان سال جاری این طرح را تصویب کند تا در تعیین دستمزد سال آینده اجرایی شود. او توضیح داد که در صورت تصویب این پیشنهاد، بن خواربار که هر ساله در شورای عالی کار تصمیم‌گیری می‌شود، حذف خواهد شد و جلسات شورا بیشتر بر روی بحث افزایش تورم متمرکز خواهد بود.

وی افزود: با این پیشنهاد، دریافتی کارگران که اکنون با مزایای جانبی به ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان می‌رسد، با اضافه شدن ۵ میلیون تومان دیگر، به معیشت خانوارهای کارگری کمک خواهد کرد. چمنی تصریح کرد که سبد کالای ۵ میلیون تومانی نسبت به خط فقر و سبد معیشت هنوز هم پایین است و نمی‌تواند تمام فاصله‌ها را پر کند، اما در شرایط کنونی، اقدامی خوب برای تقویت معیشت کارگران است.

در پایان، چمنی بر اهمیت سرعت عمل مجلس در تصویب این طرح تأکید کرد و خواستار آن شد که این اقدام به سرنوشت طرح ساماندهی کارکنان دولت در دولت قبل دچار نشود، که به رغم آغاز، به پایان مجلس نرسید.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما