واریز یک میلیون تومانی برای بازنشستگان/ مشمولان مشخص شدند

اقتصاد 100- سیدحمید پورمحمدی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که برای پرداخت پول گندم دو گزینه پیش‌رو دارند: یکی ارائه لایحه دو فوریتی و کسب اجازه برای پرداخت و دیگری مطرح کردن موضوع در نشست سران قوا. او تأکید کرد که مسیر مجلس را انتخاب کرده‌اند و موضوع را در نشست فردای دولت مطرح خواهند کرد.

واریز یک میلیون تومانی برای بازنشستگان/ مشمولان مشخص شدند

پورمحمدی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی درباره نگرانی‌های نمایندگان و موکلانشان در خصوص پاداش پایان خدمت توضیح داد که رقم پیش‌بینی‌شده در قانون بودجه ۲۲ هزار میلیارد تومان است، در حالی که نیاز واقعی برای پرداخت پاداش ۷۵ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود. او خاطرنشان کرد که طبق حکم قانون بودجه، باید از اموال دولت برای تأمین این پاداش استفاده کرد، اما این امکان وجود ندارد که به جای پرداخت پول، ملک تحویل داده شود. لذا باید از مسیرهای موجود این مشکل را حل کنند.

وی همچنین به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اشاره کرد و گفت که برای این امر در قانون ۵۰ هزار میلیارد تومان تخصیص یافته است که شامل صندوق‌های بازنشستگی کشوری، لشکری و فولاد می‌شود. پورمحمدی تأکید کرد که اگر بخواهند این قانون به طور دقیق اجرا شود، ممکن است به قشری که حقوق کمتری دارند آسیب برساند و نیاز به اصلاح قانون احساس می‌شود. دولت پیشین علی‌الحساب یک میلیون تومان پرداخت کرده و این پرداخت باید ادامه یابد، با اولویت برای کسانی که حقوق کمتری دارند. او اعلام کرد که در سال آینده نیز مرحله دوم متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اجرا خواهد شد.

در ادامه، پورمحمدی به مستمری بگیران تأمین اجتماعی پرداخت و بیان کرد که یکی از بندهای بودجه برای پرداخت از محل ۱۳۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت به این سازمان است. او افزود که پیشنهاد پرداخت از طریق اوراق، سهام و املاک ارائه شده است، اما تأمین اجتماعی تأکید کرده که برای اجرای این بند، حداقل باید اوراق پرداخت شود. پورمحمدی خواستار این شد که به تأمین اجتماعی اجازه داده شود که اوراق مازاد بر بودجه را دریافت کند.

رییس سازمان برنامه و بودجه در نهایت به دیگر مطالبات نمایندگان از جمله پرداخت پاداش بازنشستگان ۱۴۰۰ و مابه‌التفاوت آنها اشاره کرد و اعلام کرد که برای این مسائل تلاش خواهند کرد تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن دغدغه مردم را برطرف کنند و باید رفتارهای آنها در بودجه سال آینده منعکس شود.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما