اعلام تصمیم مهم سازمان بورس؛ سهامداران بخوانند

اقتصاد 100- حجت اله صیدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، در نخستین نشست با مدیران شرکت‌های تامین سرمایه، فرصت شنیدن دغدغه‌های آنان را مناسب دانست. وی تأکید کرد که مباحث مطرح شده در جلسه به حوزه‌های کلان بازار سرمایه و عملیات تامین سرمایه‌ها مربوط می‌شود و برای رفع مشکلات بازار، باید به تشکیل سرمایه توجه ویژه‌ای شود.

اعلام تصمیم مهم سازمان بورس؛ سهامداران بخوانند

حجت‌اله صیدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، در نخستین نشست با مدیران شرکت‌های تأمین سرمایه، به اهمیت مأموریت این مدیران در فرآیند تشکیل سرمایه اشاره کرد. او گفت: موفقیت در این فرآیند می‌تواند دغدغه‌های مرتبط با ایجاد ابزارهای مالی جدید، بهبود عملکرد صندوق‌ها و کنترل نرخ سود را به خودی خود حل کند.

صیدی سپس به چالش‌های موجود در تغییر سمت منابع بودجه 1404 برای نفع بازار سرمایه پرداخت و توضیح داد: هرچند نمی‌توان کاری در خصوص مصارف بودجه انجام داد، اما با توجه به فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود در کشور و بازار سرمایه، برنامه‌هایی می‌توان تهیه کرد تا منابع بودجه به سمت بازار سرمایه هدایت شود.

رئیس سازمان بورس همچنین بر توانمندی شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه برای پیشبرد مسائل اقتصادی کشور تأکید کرد. او با اشاره به طرح کلان مولدسازی و برنامه‌های فروش سهام دولت و تبدیل دارایی‌های بزرگ به شرکت‌های سهامی، گفت: این اقدامات می‌توانند به تأمین منابع از مسیر بازار سرمایه کمک کنند.

صیدی در ادامه، به ترس برخی شرکت‌های بخش خصوصی از بورسی شدن اشاره کرد و بیان کرد: مدیران شرکت‌های تأمین سرمایه باید از طریق مذاکره و توجیه فنی، نظر این شرکت‌ها را برای ورود به بورس جلب کنند. او تأکید کرد که فرصت‌های خوبی برای ورود بخش خصوصی به بازارهای اولیه و ثانویه بورس وجود دارد.

وی همچنین بر ضرورت توسعه همکاری با بخش خصوصی برای اجرای طرح‌های ملی تأکید کرد و گفت: مأموریت اصلی دولت جدید باید توسعه فعالیت‌ها و همکاری بیشتر با بخش خصوصی و شرکت‌های بزرگ برای اجرای پروژه‌های ملی باشد. اگر بتوانیم پروژه‌های بزرگ دولت را از طریق تبدیل به اوراق و صندوق پروژه پیش ببریم، می‌توانیم بازار سرمایه‌ای بزرگ‌تر داشته باشیم.

صیدی همچنین از همکاری‌های مشترک با بانک مرکزی برای رشد نرخ تشکیل سرمایه در اقتصاد و مسائل مرتبط خبر داد. او خاطرنشان کرد که بازار سرمایه توان بالایی در جمع‌آوری سرمایه‌های کوچک و متوسط دارد و نیازمند حمایت بانک‌ها است.

رئیس سازمان بورس به اهمیت اجرای قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها برای ایجاد ظرفیت‌های جدید در بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: این قانون می‌تواند به توسعه و رونق بازار کمک کند. او همچنین بر لزوم کاهش مقررات دست و پاگیر در تشکیل سرمایه و جذب نیرو تأکید کرد.

صیدی افزود که باید جلسات با مدیران شرکت‌های تأمین سرمایه هر سه ماه یک‌بار برگزار شود و از توانمندی کارشناسان نخبه و دانشجویان دانشگاه‌ها بهره‌مند شد. او همچنین به تشکیل کارگروهی مشترک با بانک مرکزی برای رفع مشکلات تأمین سرمایه‌های بانکی اشاره کرد و بیان کرد که مذاکراتی برای بررسی نرخ بهره و فاصله نرخ ارز نیمایی با بازار آزاد در حال انجام است.

در پایان، صیدی به اقدامات احتیاطی در زمینه محدودیت دامنه نوسان بازار سرمایه اشاره کرد و گفت که این تصمیم موقتی است و در صورت عادی شدن شرایط، به وضعیت قبلی باز خواهند گشت.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما