آغاز ثبت نام وام ودیعه مسکن با شرایط فوق العاده

اقتصاد 100- عطاء‌الله زمانی مظفرآبادی اظهار کرد: بازسازی مسکن روستایی یکی از حوزه‌های فعالیتی بنیاد مسکن است. بنیاد مسکن استان تهران ۳ هزار و ۸۰۰ سهمیه پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان با نرخ سود ۵ درصد دارد. تشکیل پرونده و پیگیری تا حصول نتیجه بر عهده ماست اما بانک‌ها چندین ماه است پرداخت تسهیلات نداشته‌اند.

آغاز ثبت نام وام ودیعه مسکن با شرایط فوق العاده

اظهار کرد: بازسازی مسکن روستایی یکی از حوزه‌های فعالیتی بنیاد مسکن است. بنیاد مسکن استان تهران ۳ هزار و ۸۰۰ سهمیه پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان با نرخ سود ۵ درصد دارد. تشکیل پرونده و پیگیری تا حصول نتیجه بر عهده ماست اما بانک‌ها چندین ماه است پرداخت تسهیلات نداشته‌اند.

وی با یادآوری این‌که ۵۳۰ روستای با بیش از ۲۰ خانوار استان تهران طرح هادی دارند، افزود: این طرح هر ۱۰ سال یکبار نیازمند بازنگری است یعنی هر سال باید ۵۳ طرح بازنگری شود. طرح‌هایی از سنوات قبل باقی مانده بود که سال گذشته حدود ۸۰ طرح بازنگری شد و امسال هم با بازنگری ۸۰ طرح تمامی طرح‌ها بازنگری شده و به اتمام می‌رسند.

وی با اعلام این‌که تاکنون ۷۶ هزار جلد سند مالکیت در روستاهای بالای ۲۰خانوار صادر شده است، گفت: همچنین ۱۶ هزار جلد سند مالکیت در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر صادر شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران از امکان ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و درباره شرایط دریافت تسهیلات ساخت مسکن روستایی اظهار کرد امسال در استان تهران ۴۰۰۰ فقره تسهیلات ۳۵۰ میلیونی به مردم پرداخت می‌شود. تاکنون ۲۹۳۳ هزار پرونده تشکیل و برای عقد قرارداد بانکی به بانک‌ها معرفی شده اند. از این تعداد معرفی شده به بانک‌ها حدود ۷۶۸ واحد جذب تسهیلات داشته اند و ۱۰۰ پرونده از سهمیه استان تهران باقی مانده است.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات اصلی مسکن ملی نبود خدمات روبنایی است که البته بر عهده دستگاه واگذارکننده زمین است.تلاش می‌کنیم بتوانیم این خدمات را انجام دهیم.

بانک مسکن در طرح مسکن روستایی به افراد واجد شرایط وام ۳۵۰ میلیونی با دوره بازپرداخت دو ساله پرداخت می‌کند.

روستانشینان می‌توانند با استفاده از وام مسکن روستایی بانک مسکن، با ارائه مدارک مورد نیاز از تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی از این وام بهره‌منده شوند. نرخ سود این وام پنج درصد بوده و وام‌گیرنده باید آن را طی ۲۰ سال تسویه کند.

طرح مسکن روستایی بانک مسکن به افرادی تعلق می‌یابد که ساکن شهرها با جمعیت ۲۵ هزار نفر یا روستاها باشند. دوره بازپرداخت این تسهیلات ۲۴۰ ماه و نرخ سود آن نیز فقط پنج درصد تعیین شده است. سقف مبلغ این وام ۳۵۰ میلیون تومان است که متقاضیان بدون نیاز به سپرده‌گذاری و فقط با ارائه ضامن رسمی می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. همچنین وام‌گیرنده نباید به بانک بدهکار و یا سابقه داشتن چک برگشتی داشته باشد.

حال با احتساب سقف ۳۵۰ میلیون تومانی وام، نرخ سود ۵ درصدی و مدت زمان بازپرداخت ۲۴۰ ماهه، وام‌گیرنده باید در هر قسط ماهانه مبلغ سه میلیون و ۳۰۴ هزارتومان به بانک مسکن پرداخت کند. در پایان مدت سررسید اقساط نیز مجموع رقم مبلغ وام و سود به ۴۶۳ میلیون تومان خواهد رسید.

شایان ذکر است که وام‌گیرنده باید مبلغ ۱۰۰ هزارتومان نیز برای تشکیل پرونده و انجام مراحل اعتبارسنجی نیز به بانک پرداخت کند.

در سال‌های اخیر، کشور ما با چالش‌ های جدی در زمینه پیر شدن جمعیت روبروست. عواملی چون افزایش سن ازدواج وام مسکن ، افزایش سن فرزند دار شدن و کاهش نرخ تولد، به همراه افزایش نرخ مرگ و میر، موجب تغییرات چشمگیری در ساختار جمعیتی کشور شده است. این وضعیت نیازمند اتخاذ تدابیر مناسب از سوی دولت‌ ها برای جوان‌سازی جمعیت است.

نمودار جمعیتی کشور نشان‌ دهنده روندی نگران‌کننده به سمت پیر شدن است. براساس آمارهای موجود، افزایش سن ازدواج و تمایل به تاخیر در فرزندآوری، به کاهش نرخ تولد منجر شده است. این تغییرات نه تنها بر ساختار اجتماعی تاثیر می‌گذارد، بلکه می‌تواند تبعات اقتصادی و فرهنگی نیز به همراه داشته باشد.

دولت‌ با هدف غلبه بر این مشکل، اقدام به ارائه تسهیلات و برنامه‌های تشویقی کرده‌اند. یکی از این تدابیر، ارائه وام‌ های ازدواج و فرزندآوری است. این وام‌ ها به خانواده‌ها کمک می‌کند تا شرایط بهتری برای فرزندآوری فراهم کنند و به نوعی بر نرخ تولد تاثیر مثبت بگذارند.گسترش نیوز در این گزارش، به‌ طور جامع به بررسی مراحل و جزئیات دریافت وام فرزندآوری پرداخته است.

یکی از مهم‌ترین تسهیلات ارائه‌شده در سال ۱۴۰۳، وام مسکن فرزند سوم است. این وام به خانواده‌های واجد شرایط که دارای فرزند سوم هستند، به منظور تشویق فرزندآوری و کمک به افزایش جمعیت کشور اعطا می‌شود.این وام صرفا از طریق شش بانک عامل اعلام شده و به خانواده‌هایی که شرایط خاصی را دارند، پرداخت می‌شود.

با توجه به اهمیت دریافت این وام برای خانواده‌ های واجد شرایط، در این گزارش ابتدا شرایط و مدارک مورد نیاز برای وام مسکن فرزند سوم در سال ۱۴۰۳ را بررسی خواهیم کرد. سپس به میزان مبلغ این تسهیلات خواهیم پرداخت و در پایان، نحوه ثبت‌نام و مبلغ اقساط این وام را توضیح خواهیم داد.

شرایط دریافت وام مسکن فرزند سوم

با توجه به اینکه شرایط دریافت وام مسکن فرزند سوم ۱۴۰۳ در بخشنامه‌ای از سوی بانک مرکزی به سیستم بانکی کشور اعلام شده است، تنها خانواده‌هایی که واجد این شرایط هستند، می‌توانند برای ثبت‌نام این وام اقدام کنند. در این بخش، شرایط لازم برای دریافت وام مسکن فرزند سوم توضیح داده می‌شود که شامل موارد زیر است:

۱. اولین شرط برای دریافت وام مسکن فرزند سوم این است که فرزند سوم خانواده یا فرزندان بعد از آن، باید در سال ۱۳۹۹ و سال‌های بعد از آن متولد شده باشند. همچنین، نرخ باروری در شهرستان محل تولد پدر یا فرزند نباید بیشتر از ۲.۵ باشد.

۲. نداشتن مسکن، یکی دیگر از شرایط دریافت وام مسکن فرزند سوم ۱۴۰۳ است.

۳. این وام تنها به متقاضیان واجد شرایط برای خرید، ساخت مسکن یا به‌عنوان ودیعه خانه اعطا می‌شود.

۴. از دیگر شرایط دریافت وام مسکن فرزند سوم، این است که متقاضی باید بر اساس وضعیت اعتبارسنجی خود، برای ارائه سفته یا معرفی یک ضامن اقدام کند.

۵. متقاضیان، پس از اطمینان از برخورداری از شرایط دریافت وام مسکن فرزند سوم، باید با ارائه مدارک لازم، این شرایط را اثبات کنند تا بتوانند برای ثبت‌نام وام مسکن فرزند سوم اقدام نمایند. بنابراین، در بخش بعدی به توضیح مدارک مورد نیاز برای دریافت این وام می‌پردازیم.

منبع:اندیشه قرن

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما