افشاگری وام میلیاردی مدیران بورسی به خودشان / چه خبر خوبی!

اقتصاد 100- محمد صادقی: خبر وام ۱۰ میلیاردی مدیران ارشد بورسی آن هم در روزهای تیره و تار و خونین بورس که سرمایه های مردم پیش چشم شان آب می رود موجی از واکنش ها را در پی داشت.

افشاگری وام میلیاردی مدیران بورسی به خودشان / چه خبر خوبی!

البته که مردم حق هم دارند وقتی برای ۵۰ میلیون وام باید زمین و زمان را به هم بدوزند و انواع و اقسام مدارک را ردیف کنند تا آیا بشود یا نشود و در نهایت هم وام های ۳ ساله با سود ۲۲ درصد بگیرند سخت است دیدن اینکه مدیران با سو استفاده از موقعیت خودشان با پول همین مردم برای خودشان وام بگیرند، آن هم چه وامی ۴ درصد با ضمانت چند برگ چک ناقابل!

در مملکتی با تورم بالای ۴۰ درصد وام ۴ درصد هم که حکم همان وام بلاعوض را دارد، چنین اقداماتی متاسفانه هر روز بیشتر از قبل بر شکاف موجود و القای احساس نابرابری و بی عدالتی در جامعه می افزاید اما انتشار و افشای آن نیز برکات پر شماری دارد.

ورود سازمان بازرسی کل کشور به این ماجرا و درخواست از وزیر اقتصاد برای بررسی آن که در نهایت به استعفای شفاهی مدیر بورس منجر شد نیز اقدامی قابل تقدیر و مبارک است که باید آن را به فال نیک گرفت.

این واقعیت که هر جا پول باشد فساد و رانت هم وجود دارد واقعیتی غیرقابل کتمان است و در همه جای دنیا هم دیده می شود در کشور ما نیز مدیران با هر شکل و شمایلی به ظاهر مذهبی با ریش یا بی ریش هستند که با سو استفاده از موقعیت خودشان از این رانت ها نهایت بهره را می برند و اینکه تصور کنیم چنین فسادهایی به کل برچیده یا تنها مختص به ما است نیز  به کل اشتباه خواهد بود.

آنچه مهم است و می تواند اعتماد مردم را نیز جلب کند لزوم برخورد با چنین اقداماتی است نظارت بیشتر سازمان بازرسی بر مدیران ارشد و میانی به ویژه در دستگاه ها و وزارتخانه هایی که به پول بیشتری دسترسی دارند یا برچیدن بساط این وام ها چه برای بانکی ها چه غیره می تواند اقدامی سازنده باشد‌‌. به همین خاطر نباید از انتشار و افشای این اخبار ترسید بلکه باید آن ها را به صورت رسمی منتشر و در عین حال با قاطعیت هم با آن ها برخورد کرد تا مردم ببینند با فساد برخورد می شود، فساد قابل از بین بردن نیست اما با برخورد قاطع با آن می توان نشان داد عزم جدی برای مقابله وجود دارد.

منبع:نواندیش



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما