واکنش بازار ارز دیجیتال به خبر دستگیری مالک تلگرام

اقتصاد 100- قیمت رمزارزهای مرتبط با شبکه اجتماعی تلگرام به دنبال دستگیری پاول دوروف، بنیانگذار و مدیرعامل این پلتفرم در فرانسه، با کاهش قابل توجهی مواجه شد.

واکنش بازار ارز دیجیتال به خبر دستگیری مالک تلگرام

تون‌‌کوین پس از انتشار خبر دستگیری پاول دوروف، با افت ۱۲ درصدی مواجه شد که نگرانی‌هایی را در میان سرمایه‌گذاران و جامعه گسترده‌تر ارز‌های دیجیتال درباره آینده این رمز ارز که به‌ شدت تحت تاثیر رهبری دوروف قرار دارد، ایجاد کرده است. علاوه‌ بر این، توکن «داگز» هم که هنوز به‌طور رسمی فهرست نشده با کاهش ارزش مواجه شد. ارزش این توکن در بازارهای پیش از عرضه، نزدیک به ۲۲ درصد کاهش یافته است. نات‌کوین دیگر ارزی است که با کاهش ۲۰ درصدی ارزش خود (تا لحظه نگارش این مطلب یعنی شامگاه چهارم شهریور) مواجه شده است. 

البته TON، پروتکل بلاک‌چینی که پلتفرم تلگرام را در سرویس خود ادغام کرده است، ادعا می‌کند که در ساعات پس از دستگیری دوروف کاملا عملیاتی باقی می‌ماند. یک پست رسمی در حساب ایکس (توییتر سابق) TON خاطرنشان کرد که این پروتکل تحت تاثیر قرار نگرفته و جامعه آن در پشت دوروف متحد شده است. در مورد تون‌کوین، سرنوشت این ارز دیجیتال به ‌شدت به نتیجه مبارزه قانونی دوروف وابسته است. اگر عملیات تلگرام مختل شود یا این پلتفرم با جریمه‌هایی روبه‌رو شود که بر توانایی آن جهت ارایه فعالیت آزادانه تاثیر بگذارد، تون‌کوین ممکن است با نوسانات بیشتری مواجه شود. عدم اطمینان درباره وضعیت حقوقی دوروف احتمالا باعث نگرانی بیشتر سرمایه‌گذاران طی هفته‌های آتی خواهد شد.

تنش‌ها در سمت عرضه و تقاضا برای بازی‌های تلگرامی نیز به استرس معاملاتی هفته‌های آتی وارد خواهند شد. پیشنهاد تحلیلگران به معامله‌گران این است که تا مشخص نشدن وضعیت دقیق این پرونده اقدام به خرید یا فروش هیجانی نکنند. بازار ارز‌های دیجیتال نیز با نگرانی به این موضوع واکنش نشان داده است، زیرا سرمایه‌گذاران به ارزیابی پیامد‌های احتمالی اتهاماتی که دوروف با آنها مواجه است، پرداخته‌اند. اگر این اتهامات منجر به اقدام قانونی علیه تلگرام شود یا تغییراتی در نحوه عملکرد این پلتفرم ایجاد کند، ممکن است تاثیرات گسترده‌ای در سراسر اکوسیستم ایجاد شود، به ویژه برای پروژه‌هایی مانند تون‌کوین که به‌ شدت به موفقیت تلگرام وابسته هستند.

روز گذشته، پاول دوروف (Pavel Durov)، مدیرعامل تلگرام در فرودگاه لو بورژه فرانسه دستگیر و بلافاصله اعلام شد که دفتر پلیس ملی فرانسه (OFIM) که وظیفه جلوگیری از خشونت علیه خردسالان را دارد، چنین کاری کرده است. گزارش‌ها حاکی است که دستگاه امنیتی فرانسه پس از صدور قرار بازداشت پاول دوروف از سوی مقامات قضایی این کشور هنگام پیاده شدن از هواپیمای شخصی‌اش بازداشت کردند.

شبکه فرانسوی TF1 اعلام کرد که OFIM در سال ۲۰۲۳ دوروف را به دلیل عدم نظارت بر تلگرام، در جرایمی مثل قاچاق مواد مخدر و تروریسم و کلاهبرداری همدست دانست. علاوه بر این یکی دیگر از جرایم او عدم همکاری با نیروی انتظامی است. شبکه TF1 به نقل از یک منبع گفت: انتشار پیام‌های رمزگذاری در «تلگرام» از علل اصلی شکایت مقامات اتحادیه اروپا به شمار می‌رود.

افراد زیادی مثل ایلان ماسک مالک شبکه ایکس از دوروف حمایت کرده‌اند. علاوه بر این بازی‌های تلگرامی با انتشار استیکر تلگرام حمایت خود از دوروف را نشان دادند. پاول دوروف در مصاحبه‌ای ادعا کرده بود که تلگرام حساسیت FBI و سایر آژانس‌های امنیتی ایالات متحده را جلب کرده است. مدیرعامل تلگرام ادعا کرد که افسران امریکایی سعی کرده‌اند یکی از مهندسان تیم دوروف را مخفیانه استخدام کنند. او گفت: تلاشی از سوی افسران یا عوامل امنیت سایبری برای استخدام مخفیانه مهندس من پشت سرم انجام شد. آنها کنجکاو بودند تا بدانند کدام برنامه‌های اوپن سورس در تلگرام ادغام شده‌اند و سعی کردند او را متقاعد کنند که از ابزارهای خاصی برای ثبت و انتقال اطلاعات استفاده کند.

منبع:آفتاب نو



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما کدام پرونده فساد اقتصادی، رسوایی بزرگتری به بار آورد؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما