3 سناریوی مهم برای نوسان قیمت دلار

اقتصاد 100- بازار ارز تهران در حالی اولین روز هفته را آغاز خواهد کرد که در آخرین روز کاری هفته گذشته مسیری متفاوت را نسبت به بازار طلا و سکه دنبال کرد و در حالی که قیمت طلا و سکه به سمت افزایش حرکت کرد، دلار و درهم در محدوده رنج نوسان دادند. رفتاری که به گفته معامله‌گران ناشی از تعطیلی بازار در روزهای شنبه و یکشنبه این هفته است.

3 سناریوی مهم برای نوسان قیمت دلار

نوسان بازار ارز در محدوده رنج قیمت دلار در بازار هرات را تحت تاثیر خود قرار داد و این اسکناس آمریکایی روز پنج‌شنبه نوسان محسوسی را تجربه نکرد و با 58 هزار و 900 تومان بسته شد. قیمت دلار هرات در معاملات پشت خطی جمعه نیز در کانال 58 هزار تومان قرار داشت و آخرین معامله فردایی این اسکناس در 58 هزار و 890 تومان بود. دلار در بازار تهران هم سرنوشتی مشابه هرات داشت و قیمت آن در کانال 58 هزار تومان و در نیمه بالایی این کانال در معامله بود و در آخرین معامله در بازار پشت خطی 58 هزار و 650 تومان قیمت خورد.

  بازار ارز در این هفته با عدم قطعیت مواجه بود. معامله‌گران بر این باورند که دلار در حال کف‌سازی در کانال 58 هزار تومان است و اگر این کانال حفظ شود، احتمال افزایش به کانال‌های بالاتر وجود دارد. برخی فعالان همچنین پیش‌بینی می‌کنند که با افزایش قیمت طلا، دلار به سمت کف حرکت خواهد کرد و ممکن است ناحیه 58 هزار و 500 تومان را تجربه کند. در سمت دیگر، کاهش قیمت اونس طلا و اصلاح آن می‌تواند منجر به افزایش قیمت دلار و حرکت آن به سمت مرز مهم 59 هزار تومان شود.

در مردادماه، بازار ارز دو دولت را تجربه کرد. در ابتدای ماه، دولت سیزدهم همچنان بر سرکار بود و روزهای پایانی خود را سپری می‌کرد. پس از مراسم تنفیذ رئیس‌جمهور جدید، قیمت دلار تهران در روزهای پایانی دولت سیزدهم کمترین محدوده قیمتی خود را تجربه کرد. درهم امارات نیز تحت تأثیر نوسانات قیمتی قرار گرفت. کمترین حباب درهم به منفی 258 تومان و بیشترین حباب به 373 تومان رسید. این نوسانات نشان‌دهنده عدم ثبات در بازار ارز است. به گزارش اقتصادنیوز، همچنین در هفته گذشته دلار دیجیتال با رشد 1.2 درصدی کمترین بازدهی را در بازار ارز و طلا داشته است، اما دامنه نوسان آن بیشتر از دلار و درهم است. تتر نیز در روزهای تعطیل و ساعات تعطیلی بازار رسمی قابل معامله است و معمولاً دامنه نوسان بیشتری دارد. براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز از معامله گران، پیش‌بینی می‌شود که با توجه به شرایط کنونی، دلار ممکن است نوسانات بیشتری را تجربه کند، اما اگر کانال‌های قیمتی حفظ شوند، احتمال رشد قیمت‌ها وجود دارد.

به طور کلی، بازار ارز و طلا در هفته‌های آتی به شدت تحت تأثیر اخبار اقتصادی و سیاسی قرار خواهد گرفت و معامله‌گران باید با احتیاط بیشتری عمل کنند. معامله گران معتقدند با توجه به تجربه نوسانات سال های گذشته، کف قیمت دلار در مرداد به ثبت رسیده است و با توجه به افزایش تقاضا، با آغاز شهریور پیش بینی می شوند روند قیمت تا پایان سال صعودی باشد. این روند در شرایط فعلی نسبت مستقیمی با تقاضای موثر دارد که به ویژه در انتهای سال افزایشی خواهد شد. فعالان بازار معتقدند با توجه دلایل مطرح شده،‌ نوسان دلار زیر مرز مهم 58 هزار تومان بعید و دور از انتظار است.

منبع:اقتصادنیوز



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما کدام پرونده فساد اقتصادی، رسوایی بزرگتری به بار آورد؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما