شماره سری و سریال چک کدامند؟ + تصویر

اقتصاد 100- به طور صریح به اهمیت این دو شماره در ثبت و صدور چک و جلوگیری از مشکلات احتمالی اشاره کنید.مثالی از مشکلاتی که ممکن است در صورت اشتباه وارد کردن این اعداد رخ دهد، ارائه دهید.

شماره سری و سریال چک کدامند؟ + تصویر

قصد ثبت چک صیادی  دارید اما نمی‌دانید شماره سری و سریال چک در کدام قسمت چک درج شده است؟ تفاوت شماره سری و سریال چک را نمی‌دانید؟ . حتما می‌دانید که هر برگ چک دارای مشخصات متفاوتی است که در هنگام صدور چک باید به آن توجه شود در غیر این صورت ثبت آن به درستی انجام نمی‌شود.  در این مطلب  به‌طور کامل به سوال شماره سری و سریال چک کدامند؟ می‌پردازد

شماره سریال چک کدام است؟

شماره سریال چک چیست؟

 سریال معمولا به عنوان شماره شناسایی برای برگه چک می‌باشد. از طریق شماره سریال می‌توان برگه چک را به راحتی ردیابی کرد.

شماره سریال چک صیادی کجاست؟

شماره سریال معمولا عددی ۶ رقمی در بالا برگه چک است که پس از ممیز (/) درج گردیده است.

شماره سریال یکی از اجزا مهم رو برگه چک می‌باشد، زیرا افراد برای ثبت و صدور چک در سامانه‌ها یا نرم‌افزارهای بانکی باید شماره سریال را وارد نمایند.

سری چک کجاست؟

پیش از آن‌که بگوییم سری چک کجاست، ابتدا باید بدانید سری چک چیست؟

سری چک به ارقام چهار رقمی گفته می‌شود که روی تمام برگه‌های یک دسته چک مشترک می‌باشد و نشان دهنده آن است که تمام برگه چک‌ها مربوط به یک دسته چک می‌باشند.

به عنوان مثال فرض کنید:

۰۰۱۸ سری چک شما است، این عدد روی تمام صفحات آن دسته چک درج گردیده است.

سری چک کجاست؟

سری چک معمولا در بالا برگه چک (سمت چپ) قرار گرفته است و دقیقا قبل از ممیز (/) می‌باشد.

فرق شماره سری و سریال چک (به همراه تصویر)

در تصویر زیر تفاوت شماره سری و سریال چک را مشاهده کنید

سری و سریال چک صیادی کجاست؟

شماره سری و سریال چک کدامند؟ با ورود چک‌های صیادی، اهمیت سری و سریال چک صیادی بیشتر شد زیرا افراد برای ثبت و صدور چک در سامانه صیاد باید حتما شماره سری و سریال را وارد نمایند.شماره سری و سریال چک صیادی  با چک غیر صیاد هیچ تفاوتی ندارد و مانند موارد گفته شده در بالا، شماره سری ۴ رقمی و پیش از ممیز قرار دارد و شماره سریال پس از ممیز و ۶ رقمی است.

بنابراین در همین پارگراف پاسخ سوالات پر تکرار شما مثل سری و سریال چک بانک ملت کجاست؟ سری و سریال چک صیاد بانک ملی؟ مشخص شد.

منبع:بانک اول


وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما