آیا اقتصاد ایران با مدیریت همتی می‌تواند از بحران کنونی عبور کند؟!

اقتصاد 100- عبدالناصر همتی گزینه پیشنهادی وزارت اقتصاد و امور دارایی با حضور در کمیسیون مربوطه برنامه پیشنهادی خود را ارایه کرد.

آیا اقتصاد ایران با مدیریت همتی می‌تواند از بحران کنونی عبور کند؟!

مهمترین اولویت همتی برای اقتصاد ایران عبارت است از تامین ثبات اقتصاد کلان و پیش بینی پذیر کردن اقتصاد، مهار تورم و حفظ وتقویت ارزش پول ملی، بهبود محیط کسب وکار و رقابت پذیر کردن اقتصاد، توانمندسازی بخش خصوصی به عنوان پیشران درون زایی اقتصاد ملی، توجه به سرمایه‌گذاری های مولد و ایجاد جهش در تولید ملی، تلاش برای جلب و جذب سرمایه‌گذاری خارجی، افزایش سهم مالیات در بودجه عمومی و نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی، ایجاد زمینه اشتغال برای عموم مردم و شغل آفرینی پایدار وکاهش بیکاری، بهبود شرایط بازارسرمایه و افزایش عمق و شفافیت آن درجهت جلب سرمایه های مردم و ایجاد تعادل دربازارهای مالی و پولی و... است. دکتر حجت میرزایی، استاد دانشگاه علامه طباطبایی که در شورای راهبری انتخاب وزرا یکی از گزینه‌های پیشنهادی برای تصدی وزارت اقتصاد بود، در رابطه با انتخاب عبدالناصر همتی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت اقتصاد می‌گوید« آقای همتی توان مدیریت شرایط فعلی و عبور از شرایط سخت کنونی اقتصاد ایران را دارد.»

به گفته وی، با توجه به اینکه اقتصاد ایران زیر سایه تحریم‌ها، نپیوستن به گروه ویژه اقدام مالی (FATF) و قیمت‌گذاری دستوری، بحران‌های ارزی و ...  با مشکلات جدی رو به رو است، حضور دکتر همتی در وزارت اقتصاد می‌تواند راه عبور از این بحران‌ها باشد.

این استاد دانشگاه معتقد است: دکتر همتی یک مدیر بسیار باتجربه است که در سطوح مختلف سازمانی چه در سازمان‌های سیاسی و چه در سازمان‌های اقتصادی نزدیک به چهل سال تجربه فعالیت دارد. از صدا وسیما تا دو بار ریاست بیمه مرکزی، ریاست بانک ملی و ریاست بانک مرکزی ایران ایشان یک مدیر بسیار مجرب و حاذق ساخته است

وی تاکید می‌کند که تجربه بسیار بالای عبدالناصر همتی در سطوح مختلف مدیریتی کمک می‌کند تا در روزهای سخت و متلاطمی که اقتصاد ایران دارد، آقای همتی با اعتماد به نفس از این شرایط سخت عبور کند.

به اعتقاد دکتر میرزایی، باتوجه به تجربه‌ای که عبدالناصر همتی در ریاست بانک مرکزی دارد می‌تواند کمک شایانی به حل بحران‌های فعلی اقتصاد ایران کند.

دکتر میرزایی تاکید دارد که، این قابلیت در عبدالناصر همتی وجود دارد که یک رابطه خوب و  با تعامل میان بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه ایجاد کند و نقش مناسبی در سیاست‌گذاری اقتصادی کشور ایفا کند. به نظر می‌رسد در شرایط فعلی دکتر همتی یک گزینه بسیار مناسب برای تصدی وزارت اقتصاد است.

منبع:اکونگار


وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما