خبر مهم برای کسانی که هیچ بیمه ای ندارند + ثبت نام جدید بیمه رایگان دولت با کد ملی و گوشی

اقتصاد 100- یکی از مهمترین بیمه ها، بیمه درمانی می باشد. افراد با استفاده از دفترچه بیمه هزینه ی کمتری برای خرید دارو و خدمات درمانی نسبت به نرخ آزاد پرداخت می کنند. خوشبختانه امروزه جمعیت زیادی از مردم کشورمان دارای بیمه می باشند. بیمه درمانی در مواقع حساس و اتفاقات ناگوار کمک حال افراد می باشد. شاید در نگاه اول برای برخی هزینه ی اضافی به حساب به شمار برود، اما در نظر داشته باشید که در آینده حتما به کارتان می آید و یک پس انداز برای روز مبادا می باشد. بیمه سلامت ایران نیز به عنوان یکی از سازمان های ارائه دهنده خدمات بیمه درمانی در کشور فعالیت می کند. این سازمان با ارائه خدمات ویژه توانسته است رضایت مشتریان خود را به درستی جلب کند.

خبر مهم برای کسانی که هیچ بیمه ای ندارند + ثبت نام جدید بیمه رایگان دولت با کد ملی و گوشی

تمامی افراد در سراسر کشور بدون مراجعه به حضوری قادر به تمدید دفترچه بیمه سلامت می باشند. سایت تمدید دفترچه بیمه سلامت به نشانی csp.ihio.gov.ir می باشد و مدت زمان اعتبار دفترچه بیمه در پروفایل کاربری قابل مشاهده می باشد. در صورتی که اعتبار دفترچه بیمه شما به اتمام رسیده است، پیشنهاد می شود که هرچه سریع تر آن را تمدید نمایید.

تمدید غیر حضوری بیمه سلامت از طریق کد ملی ، گوشی موبایل و کد دستوری #۱۶۶۶* امکان پذیر است. تمدید دفترچه بیمه سلامت رایگان است و هیچ هزینه ای برای شما ندارد. در این مقاله از همراه مشاور به شما آموزش میدهیم که چگونه دفترچه بیمه سلامت خود را تمدید کنید.
در گذشته سایت تمدید دفترچه بیمه سلامت bimesalamatiranian.ir بود که اکنون به آدرس csp.ihio.gov.ir انتقال یافته است.
برای ورود به سایت این آدرس را در نوار مرورگر خود تایپ و یا عبارت “تمدید بیمه سلامت” را در اینترنت جستجو نمایید.

۲در نظر داشته باشید که برای عملکرد بهتر سایت از آخرین نسخه مرورگر های کروم و فایرفاکس استفاده کنید. همچنین به دلیل این که دسترسی آی پی افراد خارج از کشور به سامانه های دولتی مسدود است، vpn دستگاه خود را خاموش کنید.

صفحه سایت تمدید دفترچه بیمه سلامت باید به این شکل باشد. اگر سنتان زیر ۱۸ دارید، گزینه ی ورود اعضای خانوار زیر ۱۸ سال را انتخاب نمایید.

یکی از روش های افزایش مدت زمان اعتبار، تمدید بیمه سلامت با کد ملی می باشد. برای ورود می بایست در همان سایت مورد نظر کد ملی و شماره همراه خود را وارد کرده و با کلیک روی ادامه وارد پروفایل خود شوید که تمدید را انجام دهید. دقت داشته باشید که شماره همراه باید به نام همان کد ملی باشد. در غیر اینصورت با مشکل مواجه می شوید. اطلاعات شخصی شما صرفا برای احراز هویت انجام می شود و برای عموم قابل نمایش نیست.

علاوه بر روش اینترنتی، تمدید بیمه سلامت با گوشی هم امکان پذیر است. برای انجام این کار در همان صفحه ی اصلی سایت در سمت راست بالای صفحه روی دانلود اپلیکیشن کلیک کنید. سپس مانند مراحل قبلی با وارد کردن کد ملی و شماره تلفن همراه وارد شوید.

سپس در منوی کشویی باز شده یکی از گزینه ها را بسته به نوع سیستم عامل موبایل خود انتخاب نمایید. اپلیکیشن تمدید بیمه سلامت هم با لینک مستقیم و مارکت های ایرانی قابل دانلود می باشد. کاربران ios نیز با کلیک روی دریافت وب اپلیکیشن می توانند آن را دانلود نمایند.

شاید برای برخی افراد دسترسی به اینترنت و یا انجام امور بصورت اینترنتی کار دشواری باشد. در این شرایط راهکار آفلاینی به نام کد دستوری ussd وجود دارد.

۱برای انجام این کار وارد تماس موبایل خود شوید و کد #۱۶۶۶* را شماره گیری نمایید.

۲سپس عدد ۱ را برای اعتبار بیمه انتخاب کنید.

۳در ادامه کد ملی خود را وارد کنید تا اعتبار بیمه را برایتان نمایش دهد.

امروزه افراد با وجود مشغله فراوان فرصت پیگیری تمدید بیمه و مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان را ندارند. همچنین وجود سامانه های الکترونیکی باعث شده تا تمامی افراد از جمله شهروندان و روستاییان بصورت غیر حضوری بیمه خود را تمدید کنند.

پس از این که مهلت اعتبار بیمه خود را مشاهده کرده اید به آدرس اینترنتی www.ihio.gov.ir مراجعه کنید. در این پورتال خدمات دیگری علاوه بر تمدید غیر حضوری بیمه سلامت مانند آپلود یا ویرایش عکس، سوابق نسخه های درمانی ارائه می شود. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله های منتشر شده داخل سایت را مطالعه نمایید.

البته اکنون دیگر از دفترچه های کاغذی برای صدور نسخه ی بیماران خبری نیست و نسخه های الکترونیکی جای آن ها را گرفته است. با ثبت نام بیمه سلامت به هر پزشکی که مراجعه نمایید، دارو های تجویز شده را بر اساس کد ملی تان در سامانه ثبت می کند. سپس با ارائه کد ملی به داروخانه های موجود می توانید آن ها را با هزینه ی کمتر از نرخ آزاد دریافت نمایید.
با راه اندازی سامانه نسخه الکترونیک ihio.gov.ir ، و نسخه نویسی الکترونیک دیگر نیازی به نوشتن نسخه های کاغذی توسط پزشکان و مراکز درمانی وجود ندارد. همان طور که می دانید، در سال های گذشته نسخه های پزشکی به دو صورت صادر می شد. اول این که بیمار یا مراجعه کننده دارای بیمه و دفترچه بیمه بود که این نسخه به طور مستقیم در دفترچه وی نوشته می شد. در صورتی هم که بیمار از بیمه خاصی برخوردار نبود، نسخه وی در برگه های نسخه آزاد ارائه می شد. اما با توجه به طرح جامعی که برای کنار رفتن دفترچه های درمانی ارائه و اجرا گردیده است، دیگر این روش ها منسوخ شده و مورد استفاده قرار نمی گیرند. به جای آن ها از سایت نسخه الکترونیک استفاده می شود که نیازی به هیچ گونه کاغذ برای ارائه نسخه در آن وجود ندارد. در واقع پزشکان و مراکز درمانی به این سامانه مراجعه نموده و داروها یا سایر اقلام مورد نیاز برای بیمار را در این سامانه ثبت می کنند.

در ادامه بیماران می توانند به داروخانه ها مراجعه کرده و با ارائه کد ملی خود، داروی شان را دریافت کنند. زیرا با ورود کد ملی مراجعه کننده در داروخانه، نسخه الکترونیکی آن ها بالا آمده و امکان مشاهده داروها و موارد تجویز شده وجود دارد. البته مراکز درمانی و پزشکان برای ورود به سامانه نسخه الکترونیک ابتدا باید احراز هویت خود را در این سامانه انجام داده و نام کاربری و رمز عبور دریافت نمایند.

بعد از انجام احراز هویت، در دفعات بعدی می توانند با استفاده از نام کاربری و رمز عبوری که به آن ها تعلق گرفته، فرآیند ورود و نسخه نویسی الکترونیک را در این سایت انجام دهند. با توجه به الزامی شدن این کار برای پزشکان و مراکز مختلف، این افراد باید هر چه زودتر احراز هویت خود را انجام داده و برای ارئه نسخه از این سامانه استفاده کنند. در ادامه روش ورود به این سایت به نشانی ihio.gov.ir ، احراز هویت در سامانه و نسخه نویسی و ثبت ویزیت پزشکان در آن را برای شما بیان خواهیم کرد.

امکان نسخه نویسی الکترونیکی علاوه بر این که باعث صرفه جویی زیادی در مصارف کاغذ می شود، نقش زیادی هم در چابک سازی این بخش دارد. بنابراین، پزشکان و مراکزی که تا کنون نسبت به ثبت نام و استفاده از سامانه نسخه الکترونیک ihio.gov.ir اقدام نکرده اند، بهتر است هر چه زودتر این کار را انجام دهند.

اولین گام برای استفاده از این سایت ورود به آن است که در این قسمت روش انجام آن را توضیح خواهیم داد. اگر چه وارد شدن به این سامانه تقریبا ساده بوده و به راحتی امکان پذیر است، اما ممکن است برخی از پزشکان و افراد مربوطه به دلیل جدید بودن این سامانه، شناخت کافی از آن نداشته باشند. به همین دلیل، در این بخش روش ورود به سامانه نسخه الکترونیک را بیان کرده و در ادامه هم به نحوه احراز هویت در آن می پردازیم. در نتیجه، پزشکان برای مراجعه به این سایت و نسخه نویسی الکترونیکی در آن با مشکلی مواجه نخواهند بود.

جهت وارد شدن به سایت نسخه الکترونیک لازم است چند مرحله ساده را پشت سر بگذارید که در ادامه آن ها را برای شما آورده ایم.
این مراحل لازم برای ورود به سامانه مذکور به شرح زیر می باشند.

۱در اولین قدم باید آدرس اینترنتی این سامانه یعنی ihio.gov.ir را در مرورگر خود قرار داده و جست و جو کنید.

۲در ادامه نتایج جست و جوی شما توسط گوگل نمایش داده می شوند. اولین سامانه بالا آمده در لیست نتایج با همین آدرس و عنوان «بیمه سلامت» را کلیک نموده و به آن وارد شوید.

۳سپس به صفحه ای مانند شکل زیر وارد می شوید که در قسمت سمت راست آن پنجره ای شامل یک سری گزینه های مختلف وجود دارد. برای ورود به سامانه نسخه الکترونیک باید گزینه «نسخه الکترونیک» را از این قسمت انتخاب کنید.

۴در ادامه صفحه مخصوص نسخه الکترونیک در سایت بیمه سلامت خواهید شد. در این قسمت هم گزینه های متعددی را مشاهده می کنید که هر کدام از آن ها خدمات مختلفی را به شما ارائه می دهند. بر روی گزینه «ورود به سامانه» کلیک کنید.

۵در مرحله بعد وارد صفحه جدیدی به شکل زیر خواهید شد. در این بخش هم لازم است نقش خود را جهت ورود به سامانه مذکور انتخاب نمایید. در واقع شما می توانید گزینه های مطب، داروخانه و پاراکلینیک را انتخاب کنید که به ترتیب مربوط به ورود پزشکان جهت نسخه نویسی، ورود مسولان داروخانه جهت مشاهده نسخه و ورود اعضای پاراکلینیک برای ثبت نسخه می باشند. بسته به این که در چه جایگاه شغلی قصد استفاده از این سامانه را دارید، بر روی گزینه مربوط به خود کلیک نمایید. در قسمت پایین هر گزینه تعداد نرم افزارهای مناسب برای استفاده ذکر شده است.

۶بعد از این که بسته به موقعیت شغلی گزینه مربوطه جهت وارد شدن به سایت نسخه الکترونیک را انتخاب کردید، نرم افزارهای متعددی را برای وارد شدن به این بخش مشاهده می کنید. البته نرم افزار «خدمات الکترونیک سازمان بیمه سلامت» در همه این بخش ها مشترک است. برای مثال، اکنون که گزینه «مطب» را انتخاب کرده ایم، نرم افزار بیمه سلامت و تعداد زیادی نرم افزار دیگر را مشاهده می کنیم.

کافی است بر روی هر کدام از این نرم افزارها کلیک کرده تا بتوانید با استفاده از نام کاربری و رمز عبور خود به سامانه مذکور وارد شوید. البته دقت داشته باشید که برخی از این نرم افزارها نیاز به ثبت نام جداگانه ندارند که در قسمت بالای صفحه نمایش داده می شوند. اما برای استفاده از مابقی نیاز به ثبت نام جداگانه وجود دارد.

در این قسمت نحوه وارد شدن به سامانه نسخه الکترونیک به نشانی ihio.gov.ir را به طور کامل برای شما بیان کردیم. بنابراین، در هر حوزه شغلی مرتبط که قصد استفاده از این سایت را داشته باشید، به راحتی می توانید به آن وارد شده و نسبت به نسخه نویسی الکترونیکی یا خواندن نسخه های این چنینی، اقدام نمایید

 منبع:صدآنلاین

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما