شوک دونالد ترامپ به قیمت بیت کوین/ بازار ارز دیجیتال ۲۰۲۴ طوفانی می شود

اقتصاد 100- ترامپ در سخنرانی خود به طرفداران کریپتو اعلام کرد که قصد دارد ایالات متحده را به یک «ابرقدرت بیت کوین» تبدیل کند. او ادعا کرد که در صورت پیروزی در انتخابات آینده، آمریکا به یک ابرقدرت در زمینه بیت کوین تبدیل خواهد شد.

شوک دونالد ترامپ به قیمت بیت کوین/ بازار ارز دیجیتال ۲۰۲۴ طوفانی می شود

ترامپ در سخنرانی خود در کنفرانس بیت کوین، قول داد که ایالات متحده را به «پایتخت کریپتو کره زمین» تبدیل کند و با استفاده از ارزی که هم‌اکنون در اختیار دولت است، برای بیت کوین «ذخایر استراتژیک» ایجاد کند. نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده همچنین تأکید کرد که ایالات متحده باید در آینده در زمینه بیت کوین، جلوتر از چین باشد.

انتقاد دونالد ترامپ از بیت کوین​

البته او با بیان این موضوع که بیت کوین «پول نیست» و «بسیار بی‌ثبات و مبتنی بر پول بادآورده است» از آن انتقاد کرد. ترامپ همچنین هشدار داد که دارایی‌های کریپتو به بازارهای زیرزمینی غیرقانونی کمک می‌کنند.

در بخش دیگری از صحبت‌های خود، ترامپ همچنین حمایتش از راهکارهای غیرامانی و تنظیم مسئولانه استیبل‌کوین‌ها را نشان داد. او گفت که بیت کوین دلار آمریکا را تهدید نمی‌کند، بلکه «رفتار دولت آمریکا دلار را تهدید می‌کند». در ادامه او ادعا کرد که اگر پیروز انتخابات شود، بازار سهام به شدت رشد خواهد کرد، اما اگر شکست بخورد، اقتصاد آمریکا ممکن است شاهد رکودی مانند اتفاق سال ۱۹۲۹ باشد.

او همچنین وعده داد که در صورت پیروزی در انتخابات آینده، «گری گنسلر»، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار را برکنار کند و شورای مشورتی کریپتو راه‌اندازی کند. او گفت:

«ما مقرراتی خواهیم داشت، اما از این پس قوانین توسط افرادی نوشته می‌شود که عاشق صنعت شما [کریپتو] هستند، نه اینکه از آن متنفر باشند.»

دونالد ترامپ در ادامه صحبت‌های خود گفت که کمپینش ۲۵ میلیون دلار به‌صورت کریپتو جمع‌آوری کرده که بیشتر آن بیت‌کوین است. علاوه‌براین، هشدار داد که دولت احتمالی «کامالا هریس»، نامزد دموکرات انتخابات نسبت به صنعت کریپتو «بی‌رحم» خواهد بود و از بایدن نیز به‌عنوان «بدترین رئیس جمهور ایالات متحده» یاد کرد.

با پایان سخنرانی ترامپ و نشان‌دادن حمایت از بیت‌کوین و صنعت کریپتو، ارزشمندترین ارز دیجیتال جهان در مقابل دلار آمریکا ۱.۶ درصد سقوط کرد. در هنگام نوشتن این گزارش، بیت‌کوین ۶۷.۲۱۴ دلار قیمت دارد.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۷۴.۹۱ میلیارد دلار است که ۲۷.۰۷ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۳.۹۷ میلیارد دلار است که  ۵.۳۰ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال  بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۶۷.۴۹میلیارد دلار است که ۹۰.۱۰ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

منبع:گسترش نیوز


وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما