خبر خوش برای خریداران خودرو/ دولت بار مالیات را از دوش مردم برداشت!

اقتصاد 100- مالیات نقل و انتقال خودرو یکی از هزینه‌هایی است که باید هنگام فروش خودرو و انتقال مالکیت آن به خریدار پرداخت شود.

خبر خوش برای خریداران خودرو/ دولت بار مالیات را از دوش مردم برداشت!

برای منتقل کردن مالکیت خودرو به خریدار، تسویه برخی از موارد مثل مالیات خودرو یا هزینه تعویض پلاک الزامی است و بدون پرداخت آن‌ها امکان انتقال مالکیت وسیله نقلیه وجود ندارد. شاید شما هم به این موضوع فکر کرده باشید که نحوه پرداخت مالیات خودرو چگونه است از این رو، در بخش پایانی توضیحاتی خواهیم داد که چطور می‌توان آن را به ساده ترین شکل ممکن تسویه کرد.

منظور از مالیات خودرو چیست؟

بر اساس قانون، هنگام فروش انواع وسایل نقلیه از جمله خودرو و انتقال مالکیت آن به خریدار، باید هزینه‌ای برای مالیات خودرو یا همان نقل و انتقال پرداخته شود. بدون پرداخت مالیات نقل و انتقال وسایل نقلیه، امکان تعویض پلاک آن‌ها وجود ندارد؛ بنابراین حتما قبل از گرفتن نوبت و مراجعه به مراکز تعویض پلاک، نسبت به تسویه مالیات خودرو خود اقدام کنید. پیشنهاد می کنیم برای پاسخ به سوال نحوه پرداخت مالیات خودرو چگونه است؟، 

میزان مالیات نقل و انتقال خودرو به چه عواملی بستگی دارد؟

میزان مالیات نقل و انتقال خودرو برای وسایل نقلیه مختلف مقدار ثابت و مشخصی نیست و مبلغ آن به عواملی مثل نوع خودرو، داخلی یا وارداتی بودن و سال تولید آن بستگی دارد. به طور کلی، هر چه ارزش روز خودرو بیشتر باشد، میزان مالیات نقل و انتقال آن هم زیادتر خواهد بود. برای مثال مالیات نقل و انتقال خودرو پژو پارس صفر قطعا بیشتر از پراید تولیدشده در سال 90 است.

آیا می‌توان مالیات خودرو را قسطی پرداخت کرد؟

با توجه به هزینه‌های نسبتا زیاد خودرو و انتقال مالکیت آن، پرسشی که برای بسیاری از افراد وجود دارد، این است که چگونه خلافی خودرو را قسطی کنیم؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت که تسویه کامل مالیات نقل و انتقال خودرو قبل از تعویض پلاک الزامی است؛ بنابراین امکان قسطی کردن این هزینه از سوی مالکان وسایل نقلیه وجود ندارد.

استعلام و پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو با آیتول

بهترین روش برای استعلام و پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو، استفاده از سامانه خودرویی آیتول است که با استفاده از آن امکان تسویه همه بدهی‌های خودرو از جمله مالیات، عوارض و خلافی به صورت آنلاین و در سریع‌ترین زمان ممکن وجود دارد. برای استفاده از خدمات خودرویی جذاب آیتول کافی است اپلیکیشن آن را نصب کنید و با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز، در آن احراز هویت کنید؛ سپس با درج شماره پلاک وسیله نقلیه مورد نظر، کد ملی و شماره همراه مالک آن، از مبلغ مالیات خودرو مطلع شوید و در صورت نیاز اقدام به پرداخت آنلاین آن کنید.

استفاده از انواع خدمات خودرویی سامانه آیتول از جمله استعلام و پرداخت مالیات نقل و انتقال، مزایای جذابی برای کاربران دارد که برخی از مهم‌ترین این مزایا شامل موارد زیر هستند:

  • برای دریافت خدمات باکیفیت سامانه آیتول نیازی به مراجعه حضوری نیست و همه این سرویس‌ها به‌صورت آنلاین و در بستر اینترنت ارائه می‌شوند.
  • این سامانه دارای سایت و اپلیکیشن اختصاصی با ظاهری بسیار جذاب و کاربرپسند است. به همین دلیل افراد به خوبی با آن تعامل برقرار می‌کنند و می‌توانند از دریافت سرویس‌های خودرویی مورد نظر خود بهره‌مند شوند.
  • آیتول برای ارائه خدمات خود حداقل کارمزد را از کاربران دریافت می‌کند. به طور مثال برای استعلام و پرداخت مالیات خودرو با استفاده از این سامانه، کاربران باید مبلغ بسیار کم 5200 تومان را پرداخت کنند که همین موضوع یکی از مزایای بزرگ استفاده از این پلتفرم معتبر است.
  • این سامانه خودرویی معتبر دارای بخش پشتیبانی 24 ساعته است که کاربران در صورت داشتن هرگونه پرسش درباره استفاده از اپلیکیشن آن می‌توانند از تیم پشتیبانی کمک بگیرند.

سخن آخر

هنگام فروش خودرو و انتقال مالکیت آن، پرداخت و تسویه برخی هزینه‌ها از جمله مالیات نقل و انتقال خودرو قبل از تعویض پلاک وسیله نقلیه الزامی است و امکان قسطی کردن آن نیز وجود ندارد. یکی از بهترین روش‌ها برای استعلام و پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو استفاده از سامانه معتبر آیتول است. استفاده از این سامانه معتبر برای این منظور مزایای جذابی دارد که از جمله آن‌ها می‌توانیم ارائه آنلاین سرویس، هزینه پایین و استفاده از اپلیکیشن اختصاصی را نام ببریم.

  • مبلغ این مالیات به عواملی مانند نوع خودرو، داخلی یا وارداتی بودن و سال تولید آن بستگی دارد.
  • امکان قسطی کردن مالیات خودرو وجود ندارد و باید قبل از تعویض پلاک به طور کامل پرداخت شود.
  • سامانه آیتول یکی از بهترین روش‌ها برای استعلام و پرداخت آنلاین مالیات نقل و انتقال خودرو است.

منبع:ایونا

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما