9 کاری که فقرا انجام می دهند اما ثروتمندان هرگز!

اقتصاد 100- برای رسیدن به جایگاه یک آدم ثروتمند باید کارهایی را انجام دهید که افراد پولدارانجام می دهند، نه کارهایی که افراد فقیر انجام می‌دهند. بهتر است ابتدا تعریف کوتاهی از ثروتمند و فقیر داشته باشیم تا درک کاملی از مفهموم افراد پولدار پیدا کنیم.

9 کاری که فقرا انجام می دهند اما ثروتمندان هرگز!

ثروت؛ مجموعه ای از دارایی های ارزشمند است. این دارایی ها میتوانند از جنس عقلی، جسمی، دانش و پول باشد.

فقر؛ اگر هرآن چیزی که از جنس پول و دانش ، عقلی و جسمی ارزشمند است را نداشته باشید در آن چیز فقیر محسوب می‌شوید.

در این مقاله می توانید در مورد کارهایی که افراد پولدار انجام نمی دهند و از آن کارها اجتناب می‌کنند بیشتر بخوانی

1. افراد فقیر تلویزیون نگاه می‌کنند.

افراد پولدار کتاب می خوانند.

افراد ثروتمند زمان حال را فدای آینده می‌کنند. افراد پولدار زمان و پول خود را برای تحصیل، برنامه ریزی شغل و ارزش خود سرمایه گذاری می‌کنند. آنها شب‌های خود را برای بهبود خود صرف می‌کنند. آنها با مشکلات خود روبرو می‌شوند.

افراد پولدار برنامه های تلویزونی را برای دنبال کردن خبرهای مهم و تحلیل های اقتصادی و سیاسی و فیلم های سینمایی که حرفی برای گفتن داشته باشد انتخاب می‌کنند.

افراد فقیر دوست دارند مشکلات را راحت بگیرند و از زمان حال لذت ببرند. آنها زیاد تلویزیون نگاه می‌کنند و بیشتر برنامه هایی که جنبه ی سرگرمی دارند را انتخاب می‌کنند. بیشتر در مهمانی هستند و وقتتشان در شبکه های اجتماعی با چت کردن در مورد مسائلی که هیچ کمکی به موفقیتشان نمی‌کند تلف می‌شود. افراد فقیر در مواقع مواجه شدن  با مشکلاتشان؛ با رفتن به مهمانی و مسافرت، سرگرمی های مختلف و… به جای روبرو شدن با مشکلات ،از آنها فرار می‌کنند.

افراد ثروتمند کتابهایی در مورد موفقیت می‌خوانند. این کتابها پر از ایده های جدید هستند که افراد پولدار با هزینه ی کم این ایده ها را بدست می آورند و درک می‌کنند و به کار می‌برند.

افراد ثروتمند مدام در حال توسعه رشد فردی خود هستند. افراد پولدار به طور متوسط سالانه 50 کتاب در مورد موفقیت می‌خوانند.

حالا از خودتان بپرسید در سال چند کتاب می‌خوانید؟

2. افراد فقیر بر اساس زمان دستمزد می‌گیرند.

افراد پولدار بر اساس نتایج دستمزد می‌گیرند.

افراد فقیر تخصص خاصی ندارند و برای کاری که انجام می‌دهند بصورت ساعتی دستمزد دریافت می‌کنند. بطور مثال کارگر یک ساختمان به صورت روزمزد کار می‌کند و پایان روز دستمزد خود را دریافت می‌کند. و روز بعد هم به همین صورت پیش خواهد رفت و این چرخه فقر ادامه خواهد داشت!

اما افراد پولدار بر اساس تخصص و دانشی که در موقعیت شغلی خود دارند و با توجه به نتیجه ای که از کار می‌گیرند دستمزد خود را در پایان هر پروژه دریافت می‌کنند. آنها به درآمدهای روزانه فکر نمی‌کنند. افراد پولدار به فکر کارهای بزرگ با سودهای بزرگ هستند؛ انجام دادن کارهای بزرگ به زمان بیشتری نیاز دارد تا نتیجه ی دلخواه حاصل شود و سودآور باشد!

3. افراد فقیر دیگران را مسئول بدبختی خودشان می دانند.

افراد پولدار خودشان را مسئول  شکست هایشان می دانند.

افراد پولدار روی فرصت ها تمرکز می کنند. افراد فقیر روی موانع تمرکز می کنند. افراد پولدار رشد بالقوه را می بینند. افراد فقیر ضرر احتمالی را می بینند. افراد پولدار بر روی پاداش ها تمرکز می کنند. افراد فقیر روی خطرات تمرکز می کنند.

بیش از 70 درصد میلیونر ها و میلیاردرها خودساخته هستند. این افراد پولدار نه پولی به ارث برده بودند و نه پولی دزدیده بودند و نه در لاتاری برنده شده بودند. آنها از شکست‌هایشان یاد گرفته بودند که چگونه ثروت خود را به دست آورند.

افراد فقیر انتظار دارند دیگران آنها را نجات دهند. آنها دیگران را مقصر مشکلات خود می‌دانند. آنها آرزو می‌کنند کسی پیدا شود که ثروتش را به آنها بدهند یا امیدوار هستند در لاتاری برنده شوند. افراد فقیر هیچ دلیل موجهی برای رسیدن به موفقیت ندارند ولی هزار دلیل برای اینکه فقیر مانده اند ارائه می‌کنند بنابراین همیشه فقیر می‌مانند.

4.افراد فقیر روی پول جمع کردن تمرکز می‌کنند.

افراد پولدار روی سرمایه گذاری کردن تمرکز می‌کنند.

افراد فقیر قدرت ریسک ندارند و فقط پول خود را پس انداز می‌کنند. در واقع افراد فقیر در خدمت پول هستند. افراد فقیر ترس از دست دادن پول را دارند بنابراین نمی‌توانند سرمایه گذاری مناسبی کنند.

افراد پولدار قدرت ریسک پذیری بالایی دارند. طرز فکرشان این است که پول در خدمت آنها است و می‌توانند به کمک پول به اهدافشان برسند.

افراد پولدار برای درآمدهای خود برنامه ریزی می‌کنند و آن را به یک کسب و کار تبدیل می‌کنند. افراد پولدار برای هزینه های ماهیانه خود  منبع درآمد مجزایی در نظر میگیرند و برنامه ریزی مشخصی دارند .

5. افراد فقیر همه چیز را می دانند.

افراد پولدار پیوسته در حال یادگیری هستند.

با توجه به تعریفی که در ابتدای مقاله در ارتباط با فقیر ذکر شد، می دانیم که اگرهر آن چیزی که ارزشمند است را نداشته باشیم در آن چیز فقیر هستیم.

افراد فقیر دچار توهم دانستن هستند. در مورد هر موضوعی که با آنها صحبت کنید نظر می‌دهند و طوری رفتار می‌کنند که همه چیز را میدانند. همین امر باعث می شود یک ذهنیت ثابت در آنها ایجاد شود که هیچ تغییری را نپذیرند.

اما افراد پولدار همیشه در حال یادگیری هستند و از هر فرصتی برای افزایش معلومات خودشان استفاده می‌کنند. ذهنیت افراد پولدار متغییر است. این افراد بسیار آموزش پذیر هستند و پیوسته در حال تغییر رو به مثبت هستند.

6. افراد فقیر پول را منشاء شرارتها می دانند.

افراد پولدار فقر رو منشاء شرارت ها می دانند.

افراد پولدار با پولی که دارند علاوه بر رفاه و آسایشی که برای خودشان ایجاد می‌کنند می‌توانند در انجام کارهای خیر هم مشارکت داشته باشند. تعداد افراد پولداری که در انجمن های کمک به دیگران عضو هستند کم نیست. اما آیا شما افراد فقیر را می توانید در این انجمن ها ببینید. مسلما خیر! چون اگر حتی خودشان هم می خواستند پولی نداشتند که کمک کنند.

در کشورهایی که فقیر زیاد است موج بزرگی از فساد و شرارت و ناامنی را شاهد هستیم.

زندگی کردن در لحظه بدون برنامه ریزی و در شرایط اضطراری میتواند فاجعه بار باشد و مردم را به سمت هر کاری برای حفظ بقا سوق دهد. افراد فقیر بدون پس انداز؛ در مواقع  بی پولی و بدهکاری یا برای پرداخت چک برگشتی کارهایی می‌کنند که منجر به تصمیمات بدتری مانند وام هایی با سود بالا (نزول) یا حتی در برخی مواقع رو آوردن به دزدی می‌شوند. و افراد فقیر با بی پولی در چرخه فقیر ماندن گیر می‌کنند.

برعکس در کشورهایی که بیشترین جمعیت آن را افراد پولدار تشکیل می‌دهد، امنیت برقرار است. در این کشورها حتی افراد مقامات دولتی بدون نگرانی در جامعه حضور پیدا می‌کنند و احساس امنیت بیشتری دارند. افراد پولدار در مواجهه با مشکلاتشان از پول استفاده می‌کنند وآن را حل می‌کنند

7. افراد فقیر ذهنیتی معتقد به شانس دارند (تقدیر)

افراد پولدار دارای ذهنیت فعال هستند (تدبیر)

“هر چی خواست خداست”  “تقدیر این بود!” ” شانس با ما نبود!” و… اینها جملاتی هستند که افراد فقیر مدام تکرار می‌کنند و تمام اشتباهات خود را به شانس و تقدیر ربط می‌دهند.

افراد پولدار خوب فکر می‌کنند. خوب برنامه ریزی می‌کنند. برای آینده شان هدف تعیین می‌کنند و با تدبیر و تفکر به سمت هدفشان قدم برمی‌دارند.

افراد پولدار هنگامی که اهدافشان را تعیین می‌کنند، آنها را یادداشت می‌کنند و جایی قرار می‌دهند که هر روز ببینند . تمام درآمد خودشان را برای رسیدن به آن هدف سرمایه گذاری می‌کنند. و می دانند برای رسیدن به آن هدف چه مقدار باید پس انداز کنند و برای ازبین بردن موانع بدنبال راه حل مناسب می‌گردند.

8. افراد فقیر به سلامت خود اهمیت نمی‌دهند.

افراد پولدار بر سلامت خود تمرکز می‌کنند.

افرد پولدار ورزش می‌کنند، به برچسب های میزان ارزش غذایی که روی محصولات خوراکی است، اهمیت می‌دهند و هوس‌های خود را کنترل می‌کنند. هر سال چکاپ کامل سلامتی را انجام می دهند و به توصیه پزشکشان توجه می‌کنند.

ثروتمندان می‌دانند سلامتی به معنای انرژی بیشتر، زندگی طولانی تر و شادتر است.

افراد فقیرغذای ناسالم می‌خورند. به معاینه سالانه بدن خودشان اهمیت نمی‌دهند و با خوردن شکر، نمک و چربی به بدن خودشان آسیب می‌رسانند.

9. افراد فقیر با افراد فقیر دیگر دوست می‌شوند.

افراد پولدار با افراد موفق دوست می‌شوند.

افراد پولدار دوست دارند چیزهایی را بیاموزند که افراد ثروتمند دیگر آموخته اند و خوشحال هستند که درس های خود را به اشتراک بگذارند. اگر در اطراف افراد موفق باشید، از آنها الهام گرفته و انگیزه بیشتری خواهید داشت.

افراد موفق در مواجه با هر مشکلی یا  راهی خواهند یافت و یا راهی خواهند ساخت!

افراد فقیر اطراف خود را با افراد فقیر دیگر احاطه کرده اند. با این کار افراد فقیر باورهای بد خود را تقویت می کنند. افراد فقیر ذهنیت خلاقی ندارند واگر در مواجهه با مشکلی از آنها مشورت بگیرید با کلمات “نمی شه” و “نمیتونی” هیچ کمک موثری به شما نخواهند کرد.

یک فرد پولدار و یک فرد فقیر، در هر روز 24 ساعت زمان دارند تا با استفاده از مدیریت این ساعات به سوی ثروت بروند یا به خط فقر نزدیکتر شوند.

مبنع:بانک اول

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما