سقف اجاره بهای مسکن استان‌ها تا چند روز آینده ابلاغ می شود

اقتصاد100- وزیر راه وشهرسازی گفت: متوسط سقف اجاره بهای مسکن در استان‌ها ۲۵ درصد تعیین شده که تا چند روز آینده به استان‌های کشور ابلاغ می‌شود.

 سقف اجاره بهای مسکن استان‌ها تا چند روز آینده ابلاغ می شود

مهرداد بذرپاش وزیر راه وشهرسازی در حاشیه جلسه شورای عالی مسکن گفت: بیش از ۱۱۸ هزار و ۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن  و زمین به متقاضیان واگذار شده که یکی از بزرگترین واگذاری‌ها بود که تا به امروز به مرحله اجرایی و تحویل رسیده است.

وی ادامه داد: ساخت بیش از ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور کلید خورده که از این تعداد ساخت ۵۶۰ هزار واحد آغاز شده و ۵۰۰ هزار قطعه زمین هم به مردم واگذار شده است.

وزیر راه وشهرسازی اظهار کرد: عملیات ساخت واحد‌های مسکونی با سرعت بسیار خوبی در حال انجام است به طوری که ما رشد تولید بخش مسکن و ساختمان را به مثبت ۷.۱ رسانده ایم در حالی که پیش از این میزان تولید مسکن منفی ۷.۱ بود که این میزان رشد مسکن بسیار چشم گیر بوده است.

او بیان کرد:  سقف قیمت اجاره مسکن  در کل کشور متوسط ۲۵ درصد تعیین شده که امیدواریم تا چند روز آینده به استان‌ها ابلاغ شود و طبق قانونی که تعیین کرده بودیم امیدواریم تا این میزان سقف که در شورای عالی مسکن استان‌ها تعیین شده رعایت شود.

وزیر راه وشهرسازی اظهار کرد: وام ساخت نهضت ملی مسکن در سال‌های گذشته که ۵۵۰ میلیون تومان بود در جلسه شورای عالی مسکن به ۸۰۰ میلیون تومان به ازای هر واحد  افزایش یافته است که امیدواریم مراحل تصویب آن هم در بانک مرکزی به تصویب برسد.

وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما با توجه به نتیجه آرا، مشارکت در مرحله دوم انتخابات چه تفاوتی با مرحله اول دارد؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما