وضعیت بازار مسکن وخیم است

اقتصاد 100- وضیت قیمتی بازار مسکن بسیار وخیم است و طبق ادعای برخی کارشناسان، احتمال افزایش بهای خانه در سه ماهه دوم سال وجود دارد.

وضعیت بازار مسکن وخیم است

بازار مسکن کماکان در وضعیت رکود تورمی قرار دارد و وعده های دولت سیزدهم برای ساماندهی این بازار و کاهش نرخ ها عملی نشد. حجم معاملات به شکل محسوسی کاهشی شده و میزان تقاضا به پایین ترین حد خود طی سال های اخیر رسیده است.

تحلیلگران حوزه مسکن بر این باور هستند که امکان افزایش قیمت خانه در سه ماهه دوم سال وجود دارد اما این احتمال ضعیف است. هشدارهای جدی در خصوص وخیم شدن شرایط داده شده است اما ظاهرا دولتمردان قصد ندارند که به این هشدارها و توصیه ها اعتنا کنند.

پیلتن در رابطه با قیمت مسکن در فصل تابستان گفت: «: پیش بینی اولیه من در سال گذشته برای بازار مسکن امسال، رکود همراه با تورم بود. در یک نگاه کلی، مسکن به ۲ بخش مصرفی و سرمایه ای تقسیم می شود.»

او در ادامه تصریح کرد: «بدون تردید در بخش سرمایه ای، ما کاهش حجم معاملات و تقاضا را خواهیم داشت، اما از لحاظ مصرفی در بسیاری از مناطق تهران، کاهش محسوسی را تجربه نخواهیم کرد. از دید من، بازار تا اواخر شهریور ۱۴۰۳ همین روند سردرگم و بلاتکلیف را ادامه می دهد و عرضه و تقاضای خاصی را نخواهیم داشت.»

منبع:صدای بورس

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما