این 6 خودرو حق تعویض پلاک به هیچ عنوان ندارند!

اقتصاد 100- در این گزارش 6 خودرو با قانون ممنوعیت تعویض پلاک را معرفی می‌کند.

این 6 خودرو حق تعویض پلاک به هیچ عنوان ندارند!

خودروهای با بدنه دو تکه یا دو تا یکی

خودروهایی با بدنه دو تکه خودروهایی هستند که به علت خسارت زیاد در تصادفات و آسیب شدید به بخشی از بدنه خودرو دیگر با روش‌های معمول صافکاری تعمیر نمی‌شوند. به طور مثال در یک حادثه سقف خودرو آسیب شدیدی دیده و یا بدنه خودرو کاملا از بین رفته است. از این رو برخی سودجویان و سوداگران بازار خودرو اقدام به تعویض اتاق خودرو می‌کنند و یا با برش سقف خودرو از قسمت ستون‌ها، یک سقف خودرو دیگری را به جای سقف آسیب دیده جوش می‌دهند. این خودروها امنیت کافی برای خفظ سرنشینان را ندارند و مورد تایید سازمان استاندارد نیست و به همین دلیل پلیس این خودروها را تعویض پلاک نمی‌کند.

تعویض غیرقانونی بدنه خودرو

در صورتی که خودرویی در اثر تصادف شدید قابل تعمیر نباشد و مالک بدون کسب مجوز از پلیس راهور، اقدام به تعویض اتاق خودرو کند، این خودرو در مراکز تعویض پلاک توقیف خواهد شد.

تغییر موتور خودرو و یا اجزای اصلی خودرو

خودروهایی که اصالت نداشته باشند و یکی از ارکان اصلی آنها از جمله شاسی، اتاق یا موتور خودرو به طور غیرقانونی تعویض شده باشد نیز تعویض پلاک نمی‌شوند.

تغییر رنگ خودرو و یا کاور رنگی

اگر خودرویی به دلیل فرسودگی و یا تصادف نیاز به رنگ داشته باشد، باید از رنگ درج شده در کارت خودرو استفاده کند و در صورت استفاده از رنگ دیگری حتما باید مجوز تغییر رنگ را از پلیس راهور اخد شده و این تغییرات در برگ سبز خودرو ثبت شود.

در صورتی که از کاور و یا انواع پوشش رنگی بر روی بدنه خودرو استفاده می‌شود، این کاور باید حتما هم رنگ خودرو باشد.

خودروهای با آسیب‌دیدگی‌های شدید

تعویض پلاک خودروهایی که در تصادفات به میزان ۶۰ درصد آسیب دیده باشند و ایمنی لازم را نداشته باشند، از نظر قانونی مجاز نیست.

خودروهای دارای شکایت یا افراد ممنوع المعامله

اگر بر روی پلاک خودرو شکایتی ثبت شده باشد قبل از تعویض پلاک باید نسبت به رفع شکایت اقدام کرد. همچنین برخی افراد به دلایل حقوقی و قانونی ممنوع المعامله هستند و خرید خودرو از این افراد و در نهایت تعویض پلاک خودرو متعلق به آن‌ها امکان پذیر نخواهد بود.

منبع:کاماپرس

وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما با توجه به نتیجه آرا، مشارکت در مرحله دوم انتخابات چه تفاوتی با مرحله اول دارد؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما