خانوارها با ثبت نام کد ملی یارانه 350 هزار تومانی بگیرند! + جزئیات طرح جوانی جمعیت

اقتصاد 100- رییس کمیته امداد دزفول گفت: ۲۱۵ مادر باردار و شیرده نیازمند در راستای قانون حمایت از جوانی جمعیت خدمات تغذیه دریافت کردند.

خانوارها با ثبت نام کد ملی یارانه 350 هزار تومانی بگیرند! + جزئیات طرح جوانی جمعیت

مسعود رحیمی روز پنجشنبه با اشاره به اجرای طرح «حمایت از مادران باردار و شیرده تا ۲سالگی نوزادان دارای دهک های یک تا پنج درآمدی» توسط کمیته امداد بیان کرد: مادران باردار و شیرده دهک درآمدی یک تا پنج در این طرح مورد حمایت های تغذیه ای قرار می گیرد.

وی ادامه داد: مادر باردار و شیرده نیازمند، از زمان شروع بارداری تا ۲ سالگی که سوء تغذیه آنان توسط وزارت بهداشت محرز شده به کمیته امداد معرفی و از این خدمت استفاده خواهند کرد.

رییس کمیته امداد دزفول افزود: طی یک هفته گذشته ۲۱۵ مادر باردار نیازمند در دزفول از طریق شبکه بهداشت این شهرستان به منظور جلوگیری از سوء تغذیه و طرح حمایت از جوانی جمعیت به کمیته امداد دزفول معرفی و از خدمات تغذیه ای برخوردار شدند.

وی ادامه داد: بن کارت غیر نقدی جهت دریافت مواد پروتئینی به این مادران اهدا می شود که ماهانه مبلغ سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به صورت ماهانه در این کارت شارژ می شود.

به گزارش ایرنا، افزون بر هشت هزار و ۱۳۳ خانوار در شهرستان دزفول از خدمات کمیته امداد بهره مند هستند و افزون بر یکهزار و ۳۶ میلیارد ریال به روش‌های مختلف در یک سال اخیر به نیازمندان شهرستان کمک شده است.

۲ هزار و ۷۳۲ کودک زیر پوشش طرح اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد دزفول هستند.

واریز یارانه

یکی از اقدامات مهم در دولت سیزدهم پوشش یارانه‌ای اقشار آسیب‌پذیر است.

افزایش نرخ تورم سبب شد تا دولت سیزدهم از اردیبهشت ۱۴۰۱، پرداخت یارانه‌ها را از ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان با حدود ۴ برابر افزایش به ۳۰۰ هزار تومان برای دهک‌های چهارم تا نهم و ۴۰۰ هزار تومان دهک‌های اول و سوم برساند.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها که مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارش خود به آن اشاره کرده است، از ابتدای پرداخت یارانه نقدی تا اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ که یارانه ۳۰۰ هزار تومانی و ۴۰۰ هزار تومانی برای دهک‌های مختلف در نظر گرفته شد، در هر سال دولت حدود ۴۱ هزار میلیارد تومان از منابع خود را صرف پرداخت یارانه نقدی می‌کرد. همچنین دولت سیزدهم فقط در سال ۱۴۰۱ بابت پرداخت یارانه نقدی حدود ۷۳۸ هزار میلیارد تومان هزینه کرد.

خرداد سال ۱۴۰۲ بود که دولت طرح کالابرگ الکترونیک را اجرایی کرد و بر اساس آن ۱۱ قلم کالای اساسی شامل برنج ایرانی، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر، ماست کم‌چرب، مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند در سبد غذایی این طرح تعریف شد تا از این طریق سفره مردم از تورم حفظ شود. این اقلام بر اساس مطالعاتی است که انیستیتو ایران برای تأمین حداکثر کالری داشته است.

در ادامه برای تشویق مردم مشمول یارانه، یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی هم به طرح اضافه شد. بنابراین خانواری که مبادرت به خرید این ۱۱ قلم می‌کردند کارت آنها مجدداً به مبلغ ۱۲۰ هزار تومان شارژ شده و می‌توانند خرید بیشتری داشته باشند.

این مبلغ بهمن سال گذشته با عنوان طرح «فجرانه» به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافت. ابتدا موضوع برای ۳ ماه تعریف شده بود که پس از رایزنی‌های انجام شده در هیأت دولت قرار است تداوم داشته باشد.

طرح یسنا: دی سال گذشته دولت مبادرت به تحت پوشش قرار دادن مادران باردار و شیرده ۸ استان کم برخوردار خراسان جنوبی، خراسان شمالی، هرمزگان، فارس، کهکیلویه و بویراحمد و ایلام کرد. دولت در این طرح ۱۱۰ میلیارد تومان برای حمایت از ۲۷ هزار و ۵۰۰ مادر تخصیص داد.

بنا بر این طرح ماهانه مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود و افراد می‌توانستند از فروشگاه‌های طرف قرارداد کالابرگ الکترونیکی تا سقف مقرر خرید کنند.

هر روز یک قاشق چای خوری از این معجزه خوشمزه  20 سال جوان ترت میکنه |اگر می خواهید دوباره جوان شوید این دستور غذایی و از دست ندید

در مرحله دوم که در روزهای پایانی اعتباری از محل اعتبارات ستاد ملی جمعیت برای این مهم به حساب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی واریز شد، مبلغ ۶۰۰ هزار تومان برای خرید سبد غذایی و بهداشتی رایگان به حساب سرپرستان خانوار ۳ دهک اول درآمدی در تمام استان‌های سراسر کشور که حدود یک میلیون مادر دارای فرزند زیر ۲ سال داشتند، شارژ شد و خانواده‌ها فرصت داشتند این اعتبار را برای خرید بسته‌های رایگان غذایی و بهداشتی استفاده کنند.

گفتنی است؛ در این طرح اقلام از ۱۱ کالا به ۱۶ محصول لبنی، میوه، سبزیجات و… افزایش یافته است.

یارانه ویژه کودکان دارای سوءتغذیه: در طرح مربوط به ارتقای امنیت غذایی کودکان، همه کودکان واجد شرایط از نگاه وزارت بهداشت، با معرفی به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بدون محدودیت می‌توانند تا ۵ سالگی تحت پوشش یارانه‌ای قرار گیرند.

مشمولان این طرح کودکان دهک‌های اول تا هفتم درآمدی بوده که به ازای هر کودک نیازمند تغذیه مضاعف در دهک اول تا پنجم درآمدی یک میلیون تومان و کودکان در دهک‌های ششم و هفتم ماهانه ۶۰۰ هزار تومان واریز می‌شود.

در طرح مربوط به امنیت غذایی کودکان، سبد غذایی از ۱۱ قلم معمول با قیمت‌های مبنای سال ۱۴۰۱ است که مابه‌التفاوت قیمت‌ها با قیمت روز (۱۴۰۳) از محل یارانه جدید دولت تأمین خواهد شد، به ۱۶ قلم افزایش پیدا کرد و انواع میوه و سبزیجات به این سبد معیشتی افزوده شد.

منبع:فردانیوز

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما