ثبت نام خودروهای وارداتی برای جانبازان / شرایط جدید اعلام شد

اقتصاد 100- مجروحان و جانبازان جنگی در همه کشورها به عنوان قهرمانان ملی تلقی می‌شوند. به پاس شجاعت‌ این افراد، امتیازهای ویژه‌ای به آن‌ها تعلق می‌گیرد. جانبازان و ایثارگران در کشور ما نیز امتیازهایی دارند. هر ساله با بررسی مشخصات این افراد و معرفی آن‌ها از سوی نهادهای ذی‌ربط، سهمیه خودرویی برای این دسته از قهرمانان ملی در نظر گرفته می‌شود.

ثبت نام خودروهای وارداتی برای جانبازان / شرایط جدید اعلام شد

در ماه مرداد سال ۱۴۰۲، هیئت دولت آیین‌نامه واردات خودرو توسط جانبازان را تصویب کرد. از آن زمان به بعد، بارها شایعه اجرای این آیین‌نامه شنیده شد، تا اینکه در تاریخ ۴ بهمن، نخستین اطلاعیه درباره ثبت‌نام خودروهای جانبازان در سامانه مربوط به واردات خودروهای اختصاص یافته به جانبازان منتشر شد.

آغاز ثبت نام خودروهای وارداتی برای جانبازان

سازمان توسعه تجارت اعلام کرد:

از روز چهارشنبه، ۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۲، ثبت‌نام خودروهای وارداتی برای جانبازان واجد شرایط در سامانه Janbazan.saleauto.ir آغاز شده است.

این افراد تا ۹ روز پس از تاریخ اعلام شده ، طبق زمان‌بندی اعلام‌شده، می‌توانند خودروی مورد نظر خود را انتخاب کنند.

ثبت‌نام اولیه و انتخاب خودرو در این سامانه به معنی واردات قطعی نیست و مراحل بعدی توسط مسئولان مربوطه، اطلاع‌رسانی می‌شود.

زمان بندی ثبت نام جانبازان

    ۴ و ۵ بهمن: جانبازان ۷۰ درصد ویژه (دو پا یا دو دست قطع از مچ و یا قطع نخاع)

    ۷ تا ۹ بهمن: سایر جانبازان ۷۰ درصد

    ۱۰ تا ۱۳ بهمن: جانبازان ۵۰ تا ۶۹ درصد

مراحل ثبت نام خودرو در سامانه ویژه جانبازان

جانبازان متقاضی خودروهای خارجی، می‌توانند با ارائه مدارک مورد نیاز از جمله کارت ایثارگری، گواهینامه و پرینت سوابق بیمه‌پردازی، در سامانه یکپارچه خودروهای جانبازان ثبت‌نام کنند. پس از ثبت‌نام در سامانه و بارگذاری مدارک مورد نیاز، این افراد باید هزینه‌های مربوطه را به حساب بنیاد شهید واریز کنند. این هزینه‌ها شامل هزینه‌های ثبت سفارش، عوارض گمرکی و سود بازرگانی است.

در مرحله بعد جانبازان می‌توانند به سامانه مذکور مراجعه و ماشین مدنظرشان را انتخاب کنند. متقاضیان پس از انتخاب خودرو باید وجه مربوط به آن را به حساب شرکت واردکننده واریز کنند. بعد از آن‌که پرداخت وجه خودرو انجام شد، شرکت واردکننده سفارش متقاضی را به گمرک ارسال می‌کند و پس از طی مراحل گمرکی، خودرو به جانباز تحویل داده خواهد شد. این فرایند تقریبا ۶ ماه به طول می‌انجامد.

شرایط واردات خودرو جانبازان

اعطای مجوز واردات خودرو به جانبازان بر اساس شرایط خاصی صورت می‌گیرد که در قانون پیش‌بینی شده است. شرایط ثبت نام خودرو ایثارگران به شرح زیر است:

   . داشتن کارت ایثارگری و جانبازی معتبر

   . درصد جانبازی بالای ۵۰ درصد (به تفکیک درصد جانبازی، خودروهای خاصی به متقاضی تعلق می‌گیرد)

  . داشتن حداقل ۵ سال سابقه پرداخت بیمه

عدم استفاده از تسهیلات خودرو از سایر دستگاه‌های اجرایی در گذشته

اعلام شرایط جانبازان برای واردات خودرو

محسن بزرگی، معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران، درباره جانبازان واجد شرایط واردات خودرو گفت:

ارزش خودروی وارداتی در کشور مبدأ برای جانبازان ۷۰ درصد (دو پا یا دو دست قطع از مچ یا قطع نخاع) تا سقف ۳۵ هزار یورو، سایر جانبازان ۷۰ درصد تا سقف ۳۰ هزار یورو و برای جانبازان ۵۰ تا ۶۹ درصد تا سقف ۲۵ هزار یورو در نظر گرفته شده است.

طرح واردات خودرو جانبازان که در بودجه سال جدید پیش‌بینی شده، مخصوص جانبازان بالای ۵۰ درصد است. این دسته از جانبازان به تفکیک زیر می‌توانند فرایند ثبت نام خودرو جانبازان را انجام دهند:

منبع:گسترش نیوز

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما