ادامه راه دولت رئیسی چه بر سر اقتصاد می‌آورد؟

حسین سلاح ورزی نوشت: چرا مدعیان ادامه راه رئیسی در باره نتیجه عملکرد سه ساله دولت در مورد چند قیمتی بودن ارز و فساد و تقسیم رانت ناشی از آن، تضعیف ارزش پول ملی و شکاف طبقاتی بی‌ سابقه در تاریخ ایران و خروج سرمایه ها از کشور شیرین زبانی نمی‌کنند؟

ادامه راه دولت رئیسی چه بر سر اقتصاد می‌آورد؟

به گزارش اقتصاد 100، حسین سلاح ورزی، رئیس سابق اتاق بازرگانی در رشته توئیتی  با عنوان « ادامه راه رئیسی چه بر سر اقتصاد می‌آورد؟» نوشت:

(۱) دولت مرحوم رئیسی در کمتر از ۳ سال؛ مبلغ ۳۴۸ هزار و ۵۴۰ میلیارد تومان اوراق دولتی بفروش رسانده و این میراثی است که برای دولت آینده بجا گذاشته است.
در حالیکه ۳ سال اول فعالیت دولت یازدهم؛ میزان فروش اوراق دولتی تنها ۱۱ همت بوده است.
 
‌(۲) به گفته بانک مرکزی در دولت سیزدهم ۲۰ میلیارد دلار ارز به قیمتِ ۲۸۵۰۰ تومان و ۵۰ میلیارد دلار ارز به نرخ زیر ۴۰ هزار تومان توزیع شده،یعنی نزدیک به ۶۰۰ الی ۱۰۰۰ هزار میلیارد تومان رانت بی تاثیر در زندگی مردم بین عده ای تقسیم شده است!
 
‌۳) این نیروهای ناکارآمد که پشت نام مرحوم رئیس قایم شده‌اند؛ می‌خواهند حواسمان را پرت کنند و هر روز با طراحی و اجرای سناریوهای مختلف؛ دلسوزان ملک و ملت را دنبال نخود سیاه بفرستند و خود به غارت اموال ملت واتلاف سرمایه های کشور بپردازند!
 
‌(۴) مرحوم رییسی وعده دادند که تورم را ابتدا به نیم (نصف) و بعد به عدد یک رقمی خواهند رساند.
نمودار زیر به خوبی نشان می‌دهد ادامه راه دولت رییسی تورم را به کجا خواهد رساند.
 
‌۵) ۸ هزار میلیارد تومان برای واردات ونصب پوز در نانوائی ها هدر دادند با وعده دروغ مدیریت مصرف آرد و نان.
نتیجه ؟
شمارش غلط تعداد نان مصرفی ایرانیان ، ۲۲۰ همت کسری بودجه از این محل و انتقال قاچاق آرد از نانوایی به درب کارخانه!
‎#دولت فلاکت

‌(۶) چرا مدعیان ادامه راه رئیسی در باره نتیجه عملکرد سه ساله دولت در مورد چند قیمتی بودن ارز و فساد و تقسیم رانت ناشی از آن، تضعیف ارزش پول ملی و شکاف طبقاتی بی‌ سابقه در تاریخ ایران و خروج سرمایه ها  از کشور شیرین زبانی نمی‌کنند؟

۷) در ۱۳۹۹ ایران سالی ۳ میلیارد دلار بنزین صادر می‌کرد، پارسال بیش از ۳ میلیارد دلار و امسال بیش ۵ تا نیاز واردات بنزین است.

دولت ناکارآمدی که از تامین ارز برای واردات نیازهای ضروری و نهاده های کشاورزی مانده، مشکل بنزین را چگونه حل می‌کند؟

وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما با توجه به نتیجه آرا، مشارکت در مرحله دوم انتخابات چه تفاوتی با مرحله اول دارد؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما