شهردار تهران کجاست؟! / آشفتگی ساخت وساز با نیم میلیون مجوز جهادی

اقتصاد 100 - قرارگاه جهادی مسکن شهرداری تهران تا اوایل سال 1402 مجوز اولیه ساخت 500 هزار واحد مسکونی را صادر کرده است.

شهردار تهران کجاست؟! / آشفتگی ساخت وساز با نیم میلیون مجوز جهادی

به گزارش اقتصاد100، ورود این قرارگاه به حوزه ساخت مسکن که به هیچ وجه در راستای تامین مسکن برای گروه های هدف نیست سبب آشفتگی در این بازار خواهد شد.

با توجه به اینکه تعداد واحدهای مسکونی کامل شده توسط بخش خصوصی در مناطق شهری کشور در سال 1400 که از سوی بانک مرکزی اعلام شده، حدود 395 هزار واحد است؛ مقایسه تعداد مجوزهای صادر شده از سوی قرارگاه جهادی مسکن شهرداری تهران با کل واحدهای ساخته شده نشان می دهد که چه آشفتگی بزرگی در بازار مسکن در انتظار است.
مجوزهای شهرداری تهران نه برای گروه های آسیب پذیر جامعه بوده و نه قرار است نقشی در برنامه های دولت جهت تامین مسکن نیازمندان ایفا کند.
با توجه به سابقه شهرداری در بخش ساخت و ساز و فروش ساختمان ها و پرونده های مختلفی که در این حوزه تاکنون تشکیل شده است؛ این نگرانی را ایجاد می کند که علاوه بر به هم ریختگی بازار، پرونده های اقتصادی بیشتری در این حوزه باز شود.
اینکه شهرداری به اسم حل و فصل بحران مسکن، بدون هماهنگی با سیاست های دولت وارد عرصه ساخت مسکن شود ولی این حضور هیچ تاثیری در تامین مسکن گروه های کم درآمد و آسیب پذیر نداشته باشد برای دولت زنگ خطر مهمی به حساب می آید.


وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما