کشتی آرای در گفتگو با «اقتصاد 100»

پشت پرده ریزش قیمت طلا و دلار بعد از حمله نظامی اسرائیل به ایران

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در واکنش به کاهش قیمت‌ها درپی حمله نظامی اسرائیل در گفت و گو با اقتصاد 100 تاکید کرد: قطعا در روزهای آینده شاهد کاهش بیشتر قیمت‌ها در بازار ارز و طلا خواهیم بود.

پشت پرده ریزش قیمت طلا و دلار بعد از حمله نظامی اسرائیل به ایران

به گزارش اقتصاد 100، برخلاف تصور برخی از فعالان اقتصادی و مردم درپی حمله نظامی به ایران بازار طلا و ارز در حرکتی غیرمنتظره روند نزولی به خود گرفت.  

محمد کشتی‌آرای، نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با «اقتصاد 100» در خصوص علت واکنش معکوس بازار طلا و ارز به حمله نظامی اسرائیل به ایران عنوان کرد: تا پیش از حمله نظامی اسرائیل به ایران مشخص نبود چه اتفاقی خواهد بود، اما چند ساعت بعد از حمله متوجه شدیم هیچ اتفاق ویژه ‌ای رخ نداده و به قول معروف هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند. 

همین مسئله هم علت واکنش مثبت بازار به حملات اسرائیل بود که در نتیجه وقوع آن قیمت دلار، طلا و سکه پایین آمد. 

این کارشناس بازار طلا و سکه اضافه کرد: در واقع چون اتفاق خاصی رخ نداد طبیعتا واکنش بازار مثبت است به این معنی که هیچ اتفاقی نیفتاده و نخواهد افتاد. این موضوع به نوعی می‌توان گفت موجب بالا رفتن اقتدار ایران می‌شود، اقتصاد کشور هم که بالا برود طبیعتا ارزش پول ملی بالا می‌رود و به دنبال آن قیمت طلا و سکه و ارز کاهش می‌یابد. 

او با تاکید بر اینکه قطعا در روزهای آینده شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار ارز و طلا خواهیم بود، گفت: یکی از علت های پایین آمدن قیمت‌ها همین کاهش التهابات هیجانی بازار بود که در واقع حباب قیمت‌ها را کاهش داد. طبیعتا در روزهای آینده این حباب باز هم با کاهش مواجه خواهد شد. 

کشتی آرای

کشتی آرای در پاسخ به این سوال که شما بیشتر تنش های سیاسی را در نوسانات  قیمتی موثر می بینید یا ریشه اصلی در مسائل داخلی است، گفت: هر کس حتی یک کتاب اقتصاد هم خوانده باشد، می داند که مسائل اقتصادی وابسته به مسائل سیاسی است. بنابراین وقایع این دو حوزه بر یکدیگر اثر گذار هستند و نسبت به هم واکنش دارند.

وی گفت: اینکه اقتصاد ارتباطی به سیاست ندارد از نظر علمی کاملا مردود است. وقتی یک کتاب اقتصاد مطالعه کنید متوجه می‌شوید یکی از مسائل عمده تاثیر گذار بر اقتصاد، مسائل سیاسی است. در واقع مسائل سیاسی یک کشور است که ارزش پول آن کشور را تعیین می‌کند. یعنی اگر کشور سیاست قوی داشته باشد، ارزش پول ملی آن بالا رفته و بالعکس. اگر کشوری از نظر اقتصادی باقدرت باشد، حرفش در مجامع بین‌المللی بیشتر شنیده خواهد شد. 

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا در هفته‌های آینده باید منتظر تاثیر گذاری انتخابات آمریکا بر قیمت طلا و ارز باشیم، گفت: تاثیر انتخابات آمریکا در خود این کشور و بر روی قیمت جهانی طلا اتفاق خواهد افتاد، نوسان قیمتی طلای جهانی هم بر همه دنیا تاثیر خواهد گذاشت. بنابراین مسئله انتخابات آمریکا ارتباطی به ایران ندارد.

کیف پول من

خرید ارز دیجیتال
به ساده‌ترین روش ممکن!

✅ خرید ساده و راحت
✅ صرافی معتبر کیف پول من
✅ ثبت نام سریع با شماره موبایل
✅ احراز هویت آنی با کد ملی و تاریخ تولد
✅ واریز لحظه‌ای به کیف پول شخصی شما

آیا دلار دیجیتال (تتر) گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری است؟

استفاده از ویجت خرید ارز دیجیتال به منزله پذیرفتن قوانین و مقررات صرافی کیف پول من است.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما