دستور ویژه رئیس‌جمهور درباره فروش فیلترشکن

مسعود پزشکیان در اولین جلسه شورای‌عالی فضای مجازی در دولت چهاردهم، با اشاره به موضوع فروش فیلترشکن توسط عده‌ای سودجو، با بیان اینکه برخی با فیلترشکن فروشی پول‌های میلیاردی کسب می‌کنند که این برای کشورمان خوب نیست، دستور داد تا این مسئله حتما به شکل دقیق و جدی مورد رسیدگی قرار بگیرد.

دستور ویژه رئیس‌جمهور درباره فروش فیلترشکن

به گزارش اقتصاد100، اولین جلسه شورای عالی فضای مجازی در دولت چهاردهم، عصر امروز سه شنبه به ریاست مسعود پزشکیان برگزار شد.

رئیس جمهور در این جلسه ضمن محکومیت مجدد ترور شهید سید حسن نصرالله، سردار نیلفروشان و سایر شهدای مقاومت اسلامی، با بیان اینکه ابتدا باید یک ارزیابی دقیق از اینکه در هر لایه ای از عرصه فضای مجازی در چه نقطه ای قرار داریم، داشته باشیم، گفت: بعد از اینکه مشخص شد در چه جایگاه و نقطه ای قرار داریم، باید مشخص کنیم که چه کسانی چه مسئولیتی بر عهده دارند و سپس مسئولان امر، بر اساس زمان بندی قابل ارائه و برنامه ریزی اجرایی و مالی انجام شده، اقدام به اجرای ماموریت ها کنند.

پزشکیان با تاکید بر لزوم اجرایی شدن سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه فضای مجازی، افزود: فضای مجازی فرصت بسیار ارزشمندی برای کشور است و ما می توانیم از این بستر بسیار مهم در موارد مهمی مثل ارتقای کمی و کیفی آموزش و افزایش مهارت ها استفاده بهینه کنیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم در حوزه اجرا، موضوعات را درست عملیاتی کنیم، حتما باید بدانیم که در حال حاضر وضعیت موجود ما در حوزه فضای مجازی چیست و سپس سراغ تدوین برنامه و اجرای آن برویم؛ از این رو مرکز ملی فضای مجازی باید گزارشی از وضع موجود و اولویت های اجرایی را براساس منابع موجود و با همکاری دستگاه ها و سازمان ها مرتبط تهیه و به صحن شورای عالی فضای مجازی ارائه کند.

پزشکیان در ادامه با بیان اینکه دولت چهاردهم به دنبال اجرای قانون است و حتما قانون را اجرا خواهد کرد، اظهار داشت: باید از ظرفیت فضای مجازی به صورت حداکثری استفاده کنیم و در این راستا، استفاده از توان و نیروی انسانی داخلی، بسیار مهم است.

رئیس جمهور تاکید کرد: حفظ نیروی انسانی یکی از موضوعات بسیار مهم کشور است و باید برای حفظ منابع انسانی متخصص و توانمند داخلی که بتواند در رفع مشکلات کشور در حوزه فضای مجازی به ما کمک کند، هزینه های لازم را صرف کنیم؛ چرا باید نیروی انسانی ما را در شرکت های مهم بین المللی با حقوق های آنچنانی به کار بگیرند، اما ما نتوانیم از نیروی انسانی دغدغه مند و با سواد خودمان در داخل کشور استفاده کنیم. معتقدم حتما باید دغدغه های نیروهای انسانی کشورمان را در زمینه های مختلف از جمله تسهیل تردد به کشور، مرتفع کنیم و آنها را در کنار نیروهای توانمند داخلی، در مجموعه های تخصصی کشور به کار بگیریم و کار را به این عزیزان بسپاریم.

رئیس شورای عالی فضای مجازی همچنین گفت: چرا باید نیروی انسانی نخبه ما را کشورهای دیگر جذب کنند و پروژه های مهم را به این عزیزان بسپارند، اما ما نتوانیم از دانش این هم وطنان استفاده کنیم. باید از کسانی که نخبه هستند و استعداد دارند، حمایت کنیم. در پرداختی ها به این افراد هم رعایت عدالت در پرداخت حقوق منصفانه و متناسب با توانمندی های آنان است تا در کشور بمانند و برای حل مشکلات کمک کنند.

پزشکیان در بخش پایانی سخنانش با اشاره به موضوع فروش فیلترشکن توسط عده ای سودجو، با بیان اینکه برخی با فیلترشکن فروشی پول های میلیاردی کسب می کنند که این برای کشورمان خوب نیست، دستور داد تا این مسئله حتما به شکل دقیق و جدی مورد رسیدگی قرار گرفته و تصمیم مقتضی در این مورد و به طور کلی زمینه های رواج چنین کسب و کاری اتخاذ شود.

در ابتدای این جلسه، سید محمدامین آقامیری دبیر شورای عالی فضای مجازی، گزارش مبسوطی از ابعاد، روندها و فرصت های حوزه فضای مجازی ارائه و مصوبات مهم و در دست اقدام مرکز ملی فضای مجازی را در جلسه مرور کرد.

انتهای پیام

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

کدام اقدام ضربتی ، شوک مثبت به معیشت کارگران است؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما