نماینده مجلس: برخی کم کاری خود را به حساب عدم پیوستن به FATF می‌گذارند

نماینده مجلس گفت: برخی از مسئولان و صاحب نظران چه در دولت‌های قبلی و چه در دولت سیزدهم سعی دارند کم کاری‌های خود را با بهانه نپیوستن به FATF پوشش بدهند.

نماینده مجلس: برخی کم کاری خود را به حساب عدم پیوستن به FATF  می‌گذارند

به گزارش اقتصاد100، عضویت ایران در FATF می تواند امکان برداشته شدن برخی موانع در حوزه مبادلات مالی را برای کشور فراهم کرده و جذب سرمایه گذاری را بالا ببرد.

برخی چهره های سیاسی و اقتصادی معتقدند عدم تصویب FATF عملاً  کشور را در یک تحریم تمام‌عیار بین المللی بانکی و حتی فراتر از تحریم‌های آمریکا قرار داده و موافق پیوستن ایران به آن هستند اما در مقابل مخالفان عنوان می کنند ممکن است پیوستن به FATF برخی اطلاعات و جریانات مالی کشور را در اختیار غربی‌ها قرار دهد. 

چیزی که واضح است قرار گرفتن نام یک کشور در لیست خاکستری و سیاه FATF عواقب زیادی از جمله کاهش مبادلات تجاری بین‌المللی، مشکلات انتقال پول و  تحریم‌های اقتصادی را به دنبال دارد. چنان چه بسیاری از فعالان حوزه اقتصاد در سال های اخیر عنوان کرده‌اند عدم پیوستن ایران به FATF ضررهای اقتصادی بسیاری را برای کشور و حتی مردم به دنبال داشته است.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در همین رابطه در پاسخ به این سوال که تاکنون کشور و مردم از دیدگاه شما به دلیل عدم پیوستن به FATF چقدر متضرر شده اند؟ به خبرنگار اقتصاد100 گفت: کسانی که FATF را نوشتند و برای ما آوردند خودشان به آن پایبند نیستند و عمل نمی‌کنند. بنابراین نمی‌توان انتظار داشت ما چیزی را بپذیریم که طرف مقابل حاضر نیست مشابه ما هزینه‌هایش را بپردازد.

البته نمی‌توان گفت بخاطر نپیوستن به FATF متضرر نشده‌ایم قطعا آسیب‌هایی هم برای کشور داشته  اما این مقدار هم که برخی افراد کم کاری خود را به حساب عدم پیوستن به FATF  می‌گذارند، نیست. برخی از مسئولان و صاحب نظران چه در دولت‌های قبلی و چه در دولت سیزدهم سعی دارند کم کاری‌های خود را با بهانه نپیوستن به FATF  پوشش بدهند. 

اگر در داخل کشور وزرا و به ویژه تیم اقتصادی دولت بر اساس یک تصمیم ترکیبی درست و آینده‌گر با هماهنگی یکدیگر حرکت کنند، می توانند شرایطی را به وجود آورند که اثرات ناشی از تحریم‌ها و عدم پیوستن به FATF  کاهش یابد.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما