نحوه دریافت کالابرگ نوروز با کد دستوری جدید
اقتصاد 100- «مرحله دوم طرح کالابرگ الکترونیک با حمایت ویژه از دهکهای درآمدی اول تا هفتم در نوروز آغاز میشود؛ خانوارها با دریافت اعتبار نقدی ماهانه برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی میتوانند از طریق کد دستوری جدید اقدام کنند.»

طرح کالابرگ الکترونیکی بهعنوان یکی از برنامههای حمایتی دولت، برای تقویت سبد غذایی خانوارهای مشمول و حمایت از اقشار کمدرآمد اجرا میشود. این طرح از اواسط اسفندماه سال ۱۴۰۳ آغاز شده و قرار است مرحله دوم آن در ایام نوروز ادامه یابد.
مشمولان طرح کالابرگ و جزئیات پرداخت
بر اساس این طرح، به سه دهک اول به ازای هر نفر ۵۰۰ هزار تومان و به سایر دهکها ۳۵۰ هزار تومان اعتبار پرداخت میشود. این اعتبار به خرید ۱۱ قلم کالای اساسی شامل لبنیات، پروتئین و خواربار اختصاص مییابد. در صورت خرید بیش از سقف اعتبار تخصیصی، مابهالتفاوت هزینه باید توسط خریدار پرداخت شود. همچنین، مانده اعتبار استفاده نشده به دوره بعد منتقل خواهد شد.
فروشگاههای متصل به طرح
طرح کالابرگ الکترونیکی در بیش از ۲۳۰ هزار فروشگاه عمده، خرد و زنجیرهای اجرا میشود. برخی از این فروشگاهها عبارتاند از: افق کوروش، اتکا، ترقی، جانبو، دیلی مارکت، رفاه، گندم، محسن، مینومارت، هایپراستار، هایپر فامیلی، هفت و والمارکت. علاوه بر این، امکان خرید اینترنتی از طریق «اسنپمارکت» و «دیجیکالا» نیز فراهم شده است.
روشهای دریافت مانده اعتبار
مشمولان طرح میتوانند برای استعلام مانده اعتبار از طریق کد دستوری #۱۴۶۳۵۰۰ اقدام کنند. همچنین، اپلیکیشن «شما» از طریق سامانهها و سایت shoma.sfara.ir قابل دریافت است.
ویژگیهای طرح کالابرگ الکترونیک
در این طرح، محدودیتی در مقدار خرید هر کالا وجود ندارد و اعتبارات تا پایان خردادماه ۱۴۰۴ قابل استفاده است. مشمولان میتوانند در چند نوبت خرید خود را انجام دهند و نیازی به استفاده از کل اعتبار در یک مرحله نیست.
ویژگیهای طرح توضیحاتمحدودیت در خرید | محدودیتی وجود ندارد. |
انتقال مانده اعتبار | مانده اعتبار به دوره بعد منتقل میشود. |
مدت اعتبار | تا پایان خردادماه ۱۴۰۴ |
روش استعلام اعتبار | کد دستوری #۱۴۶۳۵۰۰ |
خرید اینترنتی | اسنپمارکت و دیجیکالا |
پاسخگویی به سوالات مشمولان
مرکز تماس ۶۳۶۹ ـ ۰۲۱ آماده پاسخگویی به سوالات و درخواستهای مشمولان این طرح است.