شوک بزرگ به بازار ساعت‌های هوشمند

اقتصاد ۱۰۰- بازار جهانی ساعت‌های هوشمند برای اولین بار سقوط کرد.

به گزارش گروه دانش و فناوری، بازار جهانی ساعت‌های هوشمند اولین افت خود را در سال ۲۰۲۴ تجربه کرد و نسبت به سال قبل ۷ درصد کاهش یافت.

  اپل جایگاه اول خود را حفظ کرد اما کاهش قابل توجه ۱۹ درصدی را تجربه کرد. 

 هوآوی به لطف بازار قوی چین و مجموعه متنوعی از ابزارهای پوشیدنی، ساعت‌های هوشمند کودکانه و پیشنهادات پیشرفته، جایگاه دوم را با افزایش ۳۵ درصدی در ارسال به دست آورد.

 سامسونگ با ۳ درصد افزایش فروش به لطف  گلکسی واچ سری ۷ و گلکسی واچ اولترا سوم شد.  

سال ۲۰۲۴ ساعت هوشمند شیائومی با جهش ۱۳۵ درصدی در ارسال سالانه برند خود را قدرتمند ساخت.

 دلیل اصلی کاهش بازار جهانی، بازار هند بود، جایی که تقاضای مصرف‌کننده به دلیل چرخه جایگزینی کند، فقدان نوآوری و تجربیات رضایت‌بخش کاربر در میان خریدارانی که برای اولین‌بار خرید می‌کردند، کاهش یافت.

 از سوی دیگر، بازار چین برای اولین بار بزرگترین بازار جهانی شد و رشد سالانه ۶ درصد را ثبت کرد و بالاترین ارسالی‌ها را به نام خود کرد.  هوآوی، ایمو (BKK سابق) و شیائومی جزو پیشتازان بودند.

 انتظار می‌رود که بازار در سال ۲۰۲۵ به آرامی در پی افزایش یکپارچه‌سازی هوش مصنوعی و نظارت بر سلامت پیشرفته در ساعت‌های هوشمند آینده به آرامی بهبود یابد.

 

انتهای پیام

منبع اقتصاد ۱۰۰
وبگردی
    ارسال نظر