طلا از رکورد خود دست کشید

طلا و جواهر اقتصاد 100: طلا (XAU/USD) در جریان معاملات چهارشنبه، از بالاترین رکورد اخیر خود یعنی حدود 2,482 دلار عقب‌نشینی کرد.

طلا از رکورد خود دست کشید

به گزارش «اف‌ایکس امپایر» طلا (XAU/USD) در جریان معاملات چهارشنبه، از بالاترین رکورد اخیر خود یعنی حدود 2,482 دلار عقب‌نشینی کرد و در حال حاضر، در طیف پایین‌تری از محدوده‌ی روزانه‌ی خود قرار دارد.

گفتنی است این کاهش در بحبوحه‌ی احساسات ریسک‌پذیری قوی صورت می‌گیرد که نه‌تنها بازارهای جهانی سهام را تقویت کرده، بلکه منجر به افزایش سود در طلا نیز شده است، به خصوص با توجه به اینکه شاخص قدرت نسبی (RSI) شرایط خرید اشباع را به تصویر می‌کشد.

با وجود این عقب نشینی، به دلیل انتظارات مستمر مبنی بر اینکه فدرال رزرو آمریکا کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر را آغاز خواهد کرد، محیط برای طلا همچنان مساعد است.

بررسی روندهای بازار حاکی از آن است که چشم‌اندازهای ضعیف فدرال‌رزرو، بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده را نزدیک به پایین‌ترین حد چند ماهه نگه داشته است، و حمایت کمی برای جهش دلار آمریکا از پایین‌ترین حد سه ماه اخیرش ارائه می‌دهد.

این سناریو پشتیبان طلا تلقی می‌شود که به عنوان یک دارایی بدون بازده، از این شرایط سود می‌برد. از این رو، هر افتی ممکن است به عنوان فرصت خرید جذاب تلقی شود.

سرمایه‌گذاران هم‌اکنون برای حصول به سرنخ‌های معاملاتی فوری، به داده‌های تولید صنعتی ایالات متحده چشم دوخته‌اند. علاوه بر این، زمینه‌ی اقتصادی و پولی گسترده‌تر، حامی جریان سرمایه‌گذاری به طلاست. البته تأکیدات اخیر مقامات فدرال رزرو در مورد کاهش قریب‌الوقوع نرخ بهره، این احساس را تقویت می‌کند.

بدیهی است که نظرات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو و دیگر رهبران فدرال رزرو، مسیری را به سمت تعدیل تورم، که نزدیک به اهداف بانک مرکزی است، برجسته کرده است.

داده‌های قوی خرده‌فروشی ایالات متحده از دلار حمایت کرده است که حکایت از انعطاف‌پذیری هزینه‌های مصرف‌کننده دارد و می‌تواند سود طلا را کاهش دهد.

از سوی دیگر، گزارش خرده فروشی بدون تغییر در ماه ژوئن، در کنار بازنگری‌های مثبت ماه می، چشم‌انداز اقتصادی قوی‌تر ایالات متحده را منعکس می‌کند.

در عین حال، افزایش مستمر در بازارهای سهام جهانی علیرغم پس‌زمینه‌ی مطلوب اقتصاد کلان برای فلز گرانبها، می‌تواند افزایش قیمت طلا را کنترل کند و مانع حرکت صعودی بیشتر طلا شود.

طلا (XAU/USD) ممکن است در نزدیکی سطح 2474.25 دلار تحت فشار باقی بماند. چنانچه این فلز به زیر این سطح بشکند، احتمال نزول به 2,459.00 دلار وجود دارد، در حالی که مقاومت در 2,482.70 دلار ممکن است پتانسیل صعودی را محدود کند.

طلا (XAU/USD) در حال حاضر در سطح قیمت 2467.58 دلار معامله می‌شود که بیانگر افزایش اندک 0.09 درصدی است. نمودار 2 ساعته سطوح قیمت قابل توجهی را به تصویر می‌کشد که معامله‌گران باید تحت نظر بگیرند. به علاوه، نقطه محوری در سطح 2474.25 دلار تعیین شده که برای تعیین حرکت بعدی، بسیار مهم و حیاتی است.

در ادامه، مقاومت فوری در 2482.70 دلار و سطوح مقاومت بعدی در 2495.38 دلار و 2508.05 دلار مشاهده شد. چنانچه قیمت بتواند از نقطه محوری عبور کند، این سطوح می‌توانند به عنوان هدف عمل کنند.

از جنبه‌ی نزولی، پشتیبانی فوری در 2,459.00 دلار و پس از آن، 2,443.98 دلار و 2,430.37 دلار قرار دارد. گفتنی است شاخص‌های فنی این چشم‌انداز را تقویت می‌کنند، میانگین متحرک نمایی 50 روزه (50-EMA) در 2425.83 دلار و متحرک نمایی 200 روزه در 2378.44 دلار، هر دو نشان‌دهنده‌ی یک روند صعودی قوی هستند.

و در نهایت، طلا زیر نقطه محوری 2474.25 دلار نزولی باقی می‌ماند. شکست بالاتر از این سطح می‌تواند حرکت صعودی را تقویت کند و مقاومت‌ها را در 2,482.70 دلار و بالاتر از آن، هدف قرار دهد. در مقابل، حرکت پایدار به زیر 2,474.25 دلار ممکن است منجر به کاهش بیشتر شود که با حمایت فوری در 2,459.00 دلار همراه است.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما