آغاز ثبت نام دور جدید قرعه کشی خودرو در سامانه

اقتصاد 100- مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی بیان کرد: وکالتی کردن حساب به منظور ثبت‌نام خودروهای وارداتی از امروز، دوشنبه آغاز شده و تا روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت. عرضه و ثبت‌نام در سامانه خودروهای وارداتی هم از فردا، سه شنبه آغاز می‌شود و تا روز شنبه ادامه خواهد داشت؛ ضمن این که احتمال تمدید این مهلت زمانی نیز وجود دارد.

آغاز ثبت نام دور جدید قرعه کشی خودرو در سامانه

افراد واجد شرایط طبق آنچه که در مصوبه ۵۴۳ شورای رقابت تعیین شده است، غربال خواهند شد. در این مصوبه مواردی از جمله حداقل سن متقاضیان ۱۸ سال، دارا بودن گواهینامه معتبر، نداشتن پلاک فعال، عدم خرید خودرو از ایران خودرو و سایپا طی ۴۸ ماه گذشته و از دیگر شرکت ها طی ۲۴ ماه گذشته و ممنوعیت انتقال امتیاز ذکر شده است.

مدیر سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی گفت: همچنین طبق اصلاحیه مصوبه ۵۴۳ شورای رقابت، اگر از عمر پلاک فعال ۵ سال گذشته باشد، پلاک آزاد محسوب می‌شود و این افراد می‌توانند ثبت‌نام کنند.

به گفته تقدسی، اسامی که بانک‌ها ارسال کنند، اجازه ثبت‌نام برای خودروهای وارداتی را دارند و بانک‌های مجاز برای وکالتی کردن حساب، بانک ملت، سپه، کشاورزی، دی، رسالت، توسعه تعاون، پاسارگاد، تجارت، سینا، پست بانک، آینده، ملت، رفاه، صادرات، ایران زمین، مهر ایران و ملل است.

مهدی ضیغمی، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت در مورد زمان عرضه خودروهای وارداتی اظهار کرد: از امروز دوشنبه ۱۸ تیر فرایند مربوط به وکالتی کردن پول به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان به منظور پیش‌شرط ثبت نام آغاز شده است. متقاضیان تا روز پنجشنبه ۲۱ تیر برای وکالتی کردن حساب خود مهلت دارند.
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران افزود: بر همین مبنا نیز از فردا فرایند ثبت نام در سامانه یکپارچه آغاز می‌شود.
وی گفت: پس از این عرضه مشتریان قدیمی یعنی افرادی که در زمستان سال ۱۴۰۱ ثبت نام کرده بودند دیگر اولویتی نسبت به سایرین نخواهند داشت.

گفتنی است در این عرضه محصولات نشان تویوتا، هونگچی، هوندا، سانگ یانگ، هاوال، سوزوکی، بستیون، نیسان، اشکودا و… در مدل‌های مختلف عرضه خواهد شد.
چگونه حساب وکالتی باز کنیم؟

بنابر اعلام خودروسازان، میزان موجودی این حساب‌ها و مدت زمان بلوکه شدن وجه در حساب مشتری بر اساس نوع خودرو، متفاوت خواهد بود و در آینده درباره چگونگی آن اطلاع‌رسانی می‌شود

حساب وکالتی، نوعی حساب بانکی محسوب می‌شود که به حساب معاملاتی متصل است و به عنوان راهکاری برای برداشت مستقیم وجه مورد نیاز معامله، از حساب مشتری به کار گرفته می‌شود.

معمولا مشتریان و دارندگان این حساب‌ها، به کارگزاری‌ها یا شرکت خودروسازی وکالت می‌دهند که وجه مورد نیاز برای سفارش و خرید را به طور مستقیم، از حساب شخصی‌شان تا زمان مورد نیاز مسدود کنند.

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مزایای حساب‌های وکالتی، سرعت یافتن معامله‌ و صرفه‌جویی در زمان است. با استفاده از این راهکار، دیگر نیازی نیست شما برای هر معامله، حساب بانکی‌تان را شارژ کنید؛ کارگزاری به صورت خودکار، مبلغ مورد نیاز را از حساب بانکی شما برداشت می‌کند.

برای افتتاح حساب وکالتی، اولین قدم، افتتاح حساب قرض‌الحسنه یا کوتاه مدت، در یکی از بانک‌های معرفی شده توسط شرکت‌های ایران خودرو و سایپا است. اما اگر پیش از این، در این بانک‌ها حساب داشتید، دیگر نیازی به طی کردن این مرحله نیست.

حالا باید به یکی از شعب بانک‌های مذکور مراجعه کنید تا حساب‌تان را وکالتی کنید. البته اگر پیشتر در بانک‌های تجارت یا ملی حساب باز کرده باشید، می‌توانید به صورت اینترنتی هم این کار را انجام دهید. دارندگان حساب‌های تجارت می‌‌توانند با مراجعه به سامانه بانک تجارت و دارندگان حساب‌های ملی می‌توانند با مراجعه به سامانه فیروزه، اقدام به وکالتی کردن حساب خود کنند.

توجه کنید که تنها حساب برندگان طرح‌های فروش خودرو، به اندازه وجه اعلام شده، مسدود می‌شود اما از حساب مشتری‌هایی که برنده نشده‌اند، مبلغی برداشت نمی‌شود.

مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب وکالتی، بنابر بانک مورد نظر، متفاوت است. تمامی بانک‌ها برای این منظور، مشتریان را ملزم به ارائه کارت شناسایی می‌کنند اما برخی بانک‌ها به معرفی‌نامه یک کارگزاری بورسی یا نامه درخواست حساب وکالتی نیاز دارند. بعضی از بانک‌ها نیز علاوه بر مدارک فوق، الزام ارائه مستندات درآمدی را هم در نظر می‌گیرند.

منبع:صدآنلاین

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما