پایان زندگی مریخی شبیه‌سازی شده فضانوردان ناسا

اقتصاد ۱۰۰ - داوطلبانی که بیش از یک سال در شبیه‌ساز مریخ ناسا زندگی کرده بودند، بالاخره روز گذشته از این شبیه‌ساز خارج شدند.

پایان زندگی مریخی شبیه‌سازی شده فضانوردان ناسا

به گزارش گروه دانش و فناوری، پس از ۳۷۸ روز زندگی در یک زیستگاه ساختگی مریخی، چهار داوطلب از اقامتگاه خود در شبیه‌ساز سیاره سرخ خارج شده و به خانه رفتند. کلی هاستون(Kelly Haston)، آنکا سلاریو(Anca Selariu)، راس براکول(Ross Brockwell) و ناتان جونز(Nathan Jones) عصر روز گذشته از زیستگاه چاپ سه‌بعدی شده خود در هیوستون خارج شدند.

به نقل از انگجت، این نشان دهنده پایان اولین ماموریت آنالوگ سلامت و عملکرد خدمه ناسا(CHAPEA) است. در حال حاضر برنامه‌هایی برای دو ماموریت یک ساله دیگر وجود دارد که ناسا به تازگی درخواست‌هایی را برای یکی از آنها پذیرفته است.

اولین ماموریت «آنالوگ کاوش سلامت و عملکرد خدمه»(CHAPEA) در زیستگاه چاپ سه‌ بعدی در روز ۲۵ ژوئن آغاز شد.

داوطلبین ماموریت اول وارد این زیستگاه ۱۷۰۰ فوت مربعی(۱۵۸ متر مربع) در مرکز فضایی جانسون شدند و ماه‌ها به انجام پیاده‌روی در محیط شبیه‌سازی شده مریخ، پرورش سبزیجات و انجام سایر وظایف طراحی شده برای حمایت از حیات و کار در آن محیط، مانند نگهداری زیستگاه پرداختند. هنوز تاریخ دقیقی برای دومین ماموریت تعیین نشده است، اما انتظار می‌رود در بهار سال ۲۰۲۵ آغاز شود.

ناسا با پروژه «آرتمیس»(Artemis) برای بازگشت به ماه، علم و اکتشاف بلندمدت را هدایت می‌کند. درس‌های آموخته‌ شده در ماه و اطراف آن، ناسا را ‌برای جهش بزرگ بعدی آماده می‌کنند که فرستادن اولین فضانوردان به مریخ است.

انتهای پیام

 

 

منبع : ايسنا

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما