پیش بینی بورس امروز چهارشنبه ۳۰ خرداد / روزهای کم‌فروغ بورس تهران

اقتصاد ۱۰۰- در پایان معاملات روز سه‌‌شنبه، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با افت 0.44 درصدی، معادل هشت هزار و 954 واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح دو میلیون و 36 هزار واحدی قرار گرفت.

پیش بینی بورس امروز چهارشنبه ۳۰ خرداد / روزهای کم‌فروغ بورس تهران

کاهش ارتفاع نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به‌‌‌‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی موازی به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن با افت 0.15 درصدی (معادل 989 واحد) تا پله 665 هزار و 154 واحدی پایین رفت.

معاملات بورس تهران در آینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی را در روز سه‌‌شنبه، دو هزار و 240 میلیارد تومان نشان می‌داد. گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات سه‌شنبه را نیز چهار میلیارد و 300 میلیون برگه سهم نشان می‌دهد.

همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز حکایت از خروج سرمایه آنها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه حقیقی در پایان معاملات روز سه‌‌شنبه بورس، خبر از خروج 337 میلیارد تومانی پول حقیقی از سهام و حق تقدم می‌دهد.

پیش بینی بورس چهارشنبه 30 خرداد 1403

روزهای کم‌فروغ بورس تهران پیش از سرانجام انتخابات همچنان ادامه دارد. با این وجود، شرایط جریان معاملات روز سه‌شنبه کمی بهتر از دادوستدهای تالار شیشه‌ای پیش از تعطیلی روز دوشنبه دنبال شد. کاهش تعداد نمادهای منفی و صف‌های فروش، بهبود شرایط کلی تالار شیشه‌ای را روایت می‌کرد.

انتظار پول هوشمند برای مشخص شدن چهره چهاردهمین رئیس جمهوری کشور و به تبع آن، سبک و سیاق سیاست‌های کشور در چهار سال آتی، باعث شده تا اتفاقاتی چون کاهش مجدد نرخ اخزا، افزایش تدریجی نرخ نیمایی دلار، خبر اصلاح نرخ خوراک پالایشی‌ها و پایان ماجرای سقف مالیاتی به نفع بازار سرمایه در فضای انتخابات قرار گیرد.

روند کاهشی بازدهی نرخ سود اوراق خزانه همچنان ادامه دارد و به سطح 31.6 درصدی رسیده است. این در حالی است که پیش از این، بازدهی این دست اوراق تا ارتفاع 39 درصدی رسیده بود.

خبر مثبتی که در فضای رسانه بازار سرمایه به چشم می‌خورد، تصمیم هیات دولت، مبنی بر اصلاح نرخ خرید بنزین توسط پالایشگاه‌ها است. به این واسطه، سود 1402 شرکت‌های پالایشی، بر مبنی این مصوبه تعدیل خواهد شد و تبعا سود ناشی از برگشت این درآمد به صورت‌های مالی این شرکت‌ها تزریق خواهد شد.

9 تیر (روز بعد از انتخابات دولت 14ام) از سوی سازمان بورس، تاریخ بازگشت به روال عادی دامنه نوسان اعلام شده است. این موضوع، چنین سیگنالی را به اهالی بازار سرمایه مخابره می‌کند که اگر قرار است روندی در بازار آغاز شود، پس از مشخص شدن نتیجه انتخابات خواهد بود. بر همین اساس انتظار نمی‌روند طی روزهای آتی تحولی در جریان دادوستدهای تالار شیشه‌ای حاصل شود. 

منبع: تجارت نیوز

وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما با توجه به نتیجه آرا، مشارکت در مرحله دوم انتخابات چه تفاوتی با مرحله اول دارد؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما