سرمایه گذاران طلا در فاز انتظار

طلا و جواهر اقتصاد 100: سرمایه‌گذاران مشتاقانه در انتظار داد‌ه‌های تورمی آمریکا هستند که قرار است منتشر شود و مسیر کاهش نرخ بهره را مشخص‌تر می‌کند.

سرمایه گذاران طلا در فاز انتظار

قیمت طلا در معاملات امروز عقب نشینی کرد زیرا بازار این فلزات ارزشمند تحت تأثیر اظهارنظرهای نزولی رئیس فدرال رزرو در شعبه مینیاپولیس قرار گرفته‌ که سخنان سختگیرانه‌ای در رابطه با سیاست پولی آمریکا ارائه کرده است.

این مقام فدرال رزرو اعلام کرده نرخ‌های بهره آمریکا تا هر زمانی که نیاز باشد در همین سطح باقی می‌ماند یا حتی در صورت لزوم، افزایش خواهد یافت. در همین حال، شاخص دلار آمریکا بالاتر است،

در حال حاضر سرمایه‌گذاران منتظر قرائت نرخ تورم در ایالات‌متحده بودند که می تواند بینش بیشتری در مورد مسیر سیاست فدرال رزرو ارائه دهد.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 22 دلار کاهش به 2327 دلار رسید

نظرسنجی فدرال رزرو نشان داد که فعالیت‌های اقتصادی ایالات‌متحده از اوایل آوریل تا اواسط ماه می به رشد خود ادامه داد، اما شرکت‌ها در بحبوحه تضعیف تقاضای مصرف‌کننده نسبت به آینده ضعیف‌تر شدند، در حالی که تورم همچنان با سرعت ملایمی در حال افزایش است. سرمایه‌گذاران در حال حاضر منتظر قرائت آوریل شاخص قیمت مصرف‌کننده هستند که در روز جمعه منتشر می‌شود.

طبق اعلام CME FedWatch Tool، شرط بندی معامله گران نشان‌دهنده شک و تردید فزاینده‌ای است که فدرال رزرو بیش از یک بار در سال ۲۰۲۴ نرخ بهره را کاهش خواهد داد و در حال حاضر با احتمال ۶۱ درصد کاهش نرخ تا نوامبر قیمت گذاری می‌شود.

شمش به عنوان محافظ تورم شناخته می‌شود، اما نرخ‌های بالاتر هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بازده را افزایش می‌دهد.

مقامات دولتی و صنعتی اعلام کردند که واردات نقره هند در چهار ماه اول سال از کل سال ۲۰۲۳ فراتر رفته است.

تمرکز در این هفته بر شاخص هزینه‌های مصرف شخصی خواهد بود که معیار مورد ترجیح فدرال رزرو برای تورم است. تازه‌ترین داده‌های این شاخص قرار است در روز جمعه منتشر شود.

از طرفی همچنین تقاضا برای طلا از سوی بانک‌های مرکزی سراسر جهان، طی دو سال اخیر در سطح بالایی قرار داشته است زیرا آن‌ها به دنبال متنوع‌سازی ذخایر ارزهای خارجی خود هستند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۲ درصد افزایش به ۳۲.۰۳ دلار در هر اونس رسید، پلاتین ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۱۰۴۰ دلار و 55 سنت رسید و پالادیوم با ۱.۳ درصد کاهش به ۹۵۲.۵۰ دلار رسید.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما