معین الدین سعیدی:

نمی‌توان انتظار خاصی از مخبر و تیم اقتصادی‌اش داشت!

معین الدین سعیدی می‌‎گوید: اگر دولت آینده بخواهد رویکردهای فعلیِ اقتصادی یعنی آن بخشی را که مربوط به شخص رئیس جمهور اعم از حضور میدانی، سفرهای استانی و نظارتهای میدانی است و جزو نقاط قوت بوده است را ادامه دهد قابل تقدیر است اما اگر بخواهد جهت‌گیری‌های اقتصادیِ این دولت را ادامه دهد طبیعتأ چندان نمی‌توان امیدوار بود.

 نمی‌توان انتظار خاصی از مخبر و تیم اقتصادی‌اش داشت!

به گزارش سایت اقتصاد 100، با شهادت ابراهیم رئیسی رئیس جمهور فقید کشورمان، اکنون همه نگاه‌ها به انتخابات ریاست جمهوریِ تیرماه سال جاری است که چه کسی بر مسند ریاست جمهوری تکیه خواهد زد. معین‌الدین سعیدی نماینده مردم چابهار و عضو کمیسیون کشاورزیِ مجلس یازدهم که در روزهای پایانیِ مجلس یازدهم با خبرنگار اقتصاد 100، گفت و گو کرده است، بر این باور است که همه نگاه‌ها به انتخابات ریاست جمهوریِ تیرماه سال جاری است و دولتی روی کار بیاید که بتواند شرایط اقتصادی را متحول کند. تاکنون شعارهای اقتصادیِ دولت، جامه عمل نپوشیده است و در این فرصت 50 روزه، نمی‌توان انتظار خاصی از مخبر و تیم اقتصادی‌اش داشت.

او ضمن گریزی به عملکرد دولت فعلی، بر این باور است که اگر دولت آینده بخواهد رویکردهای فعلیِ اقتصادی یعنی آن بخشی را که مربوط به شخص رئیس جمهور اعم از حضور میدانی، سفرهای استانی و نظارتهای میدانی است  و جزو نقاط قوت بوده است را ادامه دهد قابل تقدیر است اما اگر بخواهد جهت‌گیری‌های اقتصادیِ این دولت را ادامه دهد طبیعتأ چندان نمی‌توان امیدوار بود.

نمی‌توان انتظار خاصی از مخبر و تیم اقتصادی‌اش داشت

در همین راستا، معین الدین سعیدی نماینده مجلس یازدهم در گفت و گو با سایت اقتصاد 100، در پاسخ به این سوال که اقدامات و سیاست‌های اقتصادیِ دولت به ریاست محمد مخبر را چگونه ارزیابی می‌کنید؟، اظهار داشت:  به هر حال دولت آقای مخبر در واقع یک فرصت زمانیِ 50 روزه دارد و تلاش و رویکرد آنها نیز این است که رونق و تولید بر مبنای آنچه که فرمایشات رهبری است تحقق پیدا کند.

 وی افزود: واقعیت امر این است که پایه و اساس اقتصاد کشور طی سال‌های اخیر دچار اشکالات جدی شده است رویکردهای اساسیِ دولت شهید سید ابراهیم رئیسی دارای اشکالاتی بوده که منجر به افزایش بی رویه قیمت ارز و کوچک شدن سفره‌های مردم شده است در این فرصت 50 روزه، جز همین رویکردی که آقای مخبر عنوان کرده است انتظار دیگری نمی‌توان داشت و نباید با حضور این کادر اقتصادی دولت، نمی‌توان انتظار داشت که در دولت تحول اساسی شکل گیرد.

سعیدی با اشاره به انتخابات قریب‌الوقوع ریاست جمهوری ادامه داد: در واقع همه نگاه‌ها به انتخابات ریاست جمهوریِ تیرماه سال جاری است و دولتی روی کار بیاید که بتواند شرایط اقتصادی را متحول کند. تاکنون شعارهای اقتصادیِ دولت، جامه عمل نپوشیده است و در این فرصت 50 روزه، نمی‌توان انتظار خاصی از مخبر و تیم اقتصادی‌اش داشت.

باید منتظر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری تیر ماه باشیم

نماینده مردم چابهار در مجلس یازدهم تصریح کرد: بنده بر این باورم اگر رویکردهای اقتصادیِ چند سال اخیر کشور مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد قاعدتا انتظار خارق‌العاده‌ای از دولت نخواهد داشت در واقع رویکردهای اخیر آقای مخبر نیز در همین راستا است و اگر بر این اساس قضاوتی صورت گیرد شاید دچار توهم است. در واقع از تیم اقتصادیِ فعلی دولت هیچ انتظار خارق العاده‌ای نمی‌توان داشت. بنابراین همه ما باید منتظر باشیم که در تیرماه چه اتفاقاتی در کشور رخ خواهد داد تا جهت‌گیری‌های اقتصادی کشور تا حدودی متفاوت شود.

نقاط قوت و ضعف دولت ابراهیم رئیسی از دیدگاه معین‌الدین سعیدی

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در پاسخ به این سوال که دولت آینده چه رویکردهای اقتصادی را باید مدنظر داشته باشد؟ بیان کرد: اگر دولت آینده بخواهد رویکردهای فعلیِ اقتصادی یعنی آن بخشی را که مربوط به شخص رئیس جمهور اعم از حضور میدانی، سفرهای استانی و نظارتهای میدانی است  و جزو نقاط قوت بوده است را ادامه دهد قابل تقدیر است اما اگر بخواهد جهت‌گیری‌های اقتصادیِ این دولت را ادامه دهد طبیعتأ چندان نمی‌توان امیدوار بود. بنده امیدوارم رئیس جمهور آینده نگاهش به اقتصاد و سفره‌های مردم متفاوت از آن چیزی باشد که از دولت فعلی و تیم اقتصادی‌اش مشاهده کردیم. البته در ماه‌های اخیر برخی وزارتخانه‌ها مانند وزارت جهاد کشاورزی تا حدود زیادی در بحث کنترل بازار و واردات کالاهای اساسی توانسته‌اند موفق عمل کنند اگر این نگاه در دولت آینده نیز تقویت شود شاید بتوان امیدوار بود که تورم کنترل شود و قدرت خرید مردم و سفره‌های آنان تقویت و افزایش یابد.

دولت آینده باید تعامل با جهان و دیدگاه اقتصادی متفاوت را در پیش گیرد

معین الدین سعیدی در پاسخ به این سوال که آیا از دیدگاه شما شاهد ثبات قیمت‌ها در بازار به ویژه طلا و ارز و کالاهای اساسی خواهیم بود یا خیر؟ خاطرنشان کرد: کشورهایی که طی سالیان طولانی با جنگ داخلی روبرو هستند به اندازه کشور ما با افزایش نرخ ارز و تورم مواجه نشده‌اند بنابراین این موضوع نشان‌دهنده این است که جهت‌گیریِ اقتصادی در کشور ما دچار اشکالات بوده و این مسئله صرفا به یک دولت نیز خلاصه نمی‌شود اما در ماه‌های اخیر، تا حدودی در حوزه بانک مرکزی به ویژه وزارت جهاد کشاورزی تلاش کردند با تأمین کالاهای اساسی، بازار را کنترل کنند.

او ادامه داد: بنده بر این باورم که اگر دولت آینده تا حدود زیادی تعامل با جهان و جهت‌گیریِ اقتصادی متفاوت را در دستور کار قرار دهد شاید این انتظار عجیبی از سوی مردم نباشد که بخشی از نرخ تورم کنترل شود و این کاهش قدرت خرید مردم که طی سال‌های اخیر به طور فاجعه‌بار صورت گرفت، تا حدود زیادی کنترل شود.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما