شیوه جدید فروش نان در نانوایی‌ها/ کارت نداری گران‌تر بخر

بسیاری از نانوایی‌ها این روزها شیوه جدیدی برای فروش نان ابداع کرده‌اند .

شیوه جدید فروش نان در نانوایی‌ها/ کارت نداری گران‌تر بخر

 به گزارش اقتصاد 100، با راه‌اندازی سامانه فروش نان، مقرر شد شهروندان تنها از طریق کارتخوان‌های خاص نانوایی‌ها نسبت به خرید نان اقدام کنند. سهمیه آرد نانوایی نیز بر اساس شکل فروش نان و همچنین رعایت مقررات اعلامی در سامانه به نانوایی‌ها تخصیص پیدا می‌کند. این در حالی است که در روزهای اخیر بسیاری از نانوایی‌ها امکان خاصی را برای فروش نقدی نان مهیا کرده‌اند.

 مشاهدات خبرنگار اقتصاد 1000 نشان می‌دهد نان لواش پانصد تومانی، در صورت خرید نقدی به قیمت هفتصد تومان فروخته می‌شود. این قیمت برای نان سنگک و بربری که گران‌تر هستند بیشتر است. در برخی نانوایی‌ها که نان سنگک به قیمت پنج هزار تومان فروخته می‌شود، خرید نان به صورت نقدی برای خریداری حدود هفت هزار تومان آب می‌خورد. در عین حال نانوایی‌ها نان خشخاشی و ... را نیز حتی با کارتخوان به شیوه جدید محاسبه می‌کنند. به طور مثال به ازای خرید هر قرص نان دو رو خشخاش سنگک، مشتری باید پول دو عدد نان را از طریق دستگاه پرداخت کند.

 برخی نانوایان در پاسخ به سئوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه دلیل گرانتر فروخته شدن نان به صورت آزاد چیست؟ به ریسک این کار اشاره کرده و می‌گویند برخی شهروندان کارت ندارند و تنها راه برای خرید نان بدون کارت همین اقدام است.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما در انتخابات جمعه 8تیر ، نهایتا چند نامزد با هم رقابت خواهند کرد؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما