چرا فروش طلای دست دوم ممنوع است؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: خرید طلای دست دوم تا جایی بین مردم باب شده که فعالان صنف طلافروشی نگران رزق و روزی‌شان شده‌اند.

چرا فروش طلای دست دوم ممنوع است؟

حتی کار به نامه‌نگاری رسید و جلسات متعددی برگزار شد تا قانونی مصوب شود که فروش طلای دست دوم ممنوع شود و در مقابل فقط مصنوعات نو خریداری شوند. علت را باید از فعالان همین صنف جویا شد. یکی از دلایلی که از زبان آن‌ها رسانه‌ای شده، این است که اگر مردم طلای دست دوم بخرند، به بخش تولید صنعت طلا آسیب جدی وارد می‌شود. ظاهرا تعدادی از طلاهای دست دومی که از سوی مردم خریداری می‌شود، ساخت قدیم بوده و همین موضوع سبب می‌شود که کد استاندارد نداشته باشند و آنگونه که فعالان صنف طلافروشی مدعی شده‌اند گاهی این طلاها مشکل عیار دارند.

در ضمن فعالان صنف طلافروشی نگرانند که به اشتغال و رشد اقتصادی کشور آسیب وارد شود. علاوه بر این، به این نکته اشاره می‌کنند که اگر مردم مصنوعات طلا را بخرند می‌توانند به آن به عنوان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت نگاه کنند، چرا که می‌توان از آن‌ها به صورت زینتی استفاده کرد.

همین دلایل موجب شد تا فعالان اتحادیه طلافروشان به مردم هشدار بدهند که در صورت ایجاد مشکل، هیچ‌گونه پیگیری قانونی از سوی آن‌ها صورت نمی‌گیرد، چون طلای خریداری شده نه کد استاندارد دارد و نه معلوم است در کدام کارخانه تولید شده است.

وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما در انتخابات جمعه 8تیر ، نهایتا چند نامزد با هم رقابت خواهند کرد؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما