قبل از خرید عطر خوشبو و ماندگار رایحه ها را بشناسید

طلا و جواهر اقتصاد 100: رایحه گل رز و یاس، تقریبا در همه عطرهای گلی یا گل فام وجود دارد.

قبل از خرید عطر خوشبو و ماندگار رایحه ها را بشناسید

عطر با بوی گل فام یا گلی (Floral)

به گزارش elmundo، اکثر عطرهای زنانه، دارای نت گل هستند و حتی برخی از عطرهای مردانه نیز دارای نت گل می‌باشند. هنگامی که گل ها رایحه غالب باشند، می‌گوییم که آن عطر دارای گروه بویایی گل ها است. عطرهای گلی (Floral) به راحتی با بوییدن آنها قابل تشخیص بوده و جز محبوبترین عطرها در مد و استیل زنانه و استایل آقایان هستند.

رایحه گل رز و یاس، تقریبا در همه عطرهای گلی یا گل فام وجود دارد. اغلب عطر ها با رایحه گل، حاوی نت های گل های دیگری از جمله گل صد تومانی، گل سرخ، گاردنیا، گل زنبق دره، فریزیا، مگنولیا و گل شمعدانی هستند. رایحه عطر گل، به شما حس زیبایی طبیعیت و آرامش را القا میکند.

خانواده عطرهایی را رایحه گل، بسیار گسترده هستند. برخی از آنها دارای یک رایحه گل غالب و برخی دیگر مخلوطی از چندین رایحه گل می‌باشند. همچنین، بعضی از عطر ها دارای مقداری میوه با ادویه هستند و بیشتر رایحه گل ها را با چوب، مشک، عنبر و یا وانیل تکمیل می‌کنند.

رایحه عطر میوه ای

در ترکیب عطرهای با رایحه میوه ای، نت های میوه از جمله انبه، گلابی، هلو، تمشک، سیب و انجیر رسیده و سایر میوه های تابستانی وجود دارند. معمولا این رایحه های میوه ای با رایحه های گلی و نت های ظریف چوب، مشک، عنبر یا وانیل کامل می‌شوند. رایحه عطر با خانواده میوه ای طبیعی و درخشان هستند و جوانی و شادی و شوق زندگی را تداعی می کنند.

عطر ادویه جات معطر، محبوبترین رایحه عطر بین آقایان

بیشتر عطرها با رایحه ادویه معطر، در گروه عطر های مردانه بوده و بیشتر در مد و استایل مردانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. نت های اصلی بر روی گیاهان معطر تمرکز دارند. اسطوخودوس، شمعدانی ریحان، زیره، رزماری و گل مریم در ترکیبات عطر را رایحه ادویه جات معطر وجود دارند. این رایحه ها با نت های چوبی تکمیل می‌شوند. گاهی اوقات عطرهای معطر شامل ریزه های خزه و نعناع هندی هستند که باعث گرمی عطر می شوند.

عطر با رایحه چوبی، یکی از محبوب ترین انواع رایحه عطر

بسیاری از عطر ها با رایحه چوبی، مردانه هستند و برخی دیگر خصوصیات مردانه دارند. ترکیب این گروه از عطر ها بر روی رایحه های چوب صندل، سدر، عود، نعناع هندی و وتیور تمرکز دارد. عطرهای چوبی، اغلب شامل رایحه مرکبات، میوه، رایحه گیاهی و یا مشک هستند.

ویژگی بارز عطرهایی با رایحه چوبی؛ ظریف بودن، طعم عطر عمیق و ماندگار است. آنها شخصیتی آرام، با اعتماد به نفس، گرم و صمیمی را به ارمغان می آورند.

عطر با رایحه مرکبات

ترکیبات عطر هایی با رایحه مرکبات که هم برای زنان و هم برای مردان مناسب هستند بر پایه لیمو، پرتقال، ترنج، گریپ فروت و نارنگی است و همچنین ممکن است حاوی نت های چوبی، معطر و گلی نیز باشد. عطرهای مرکبات، طراوت و سادگی را تداعی می‌کنند.

عطر های با رایحه مرکبات معمولا ماندگاری کمتری دارند، زیرا نت های مرکبات بسیار فرار هستند و تمایل به تبخیر سریع دارند. عطر با رایحه مرکبات برای فصل تابستان مناسب می باشند و برای جوانان از نظر روحی و یا جسمی مناسب هستند.

عطر با رایحه مشک، از انواع رایحه های عطر گرم

عطرهای خانواده مشک، گرم و حسی هستند و ترکیب آنها بر روی انواع مختلف مشک تمرکز دارد که با نت های گل رز، یاس و زنبق تکمیل می‌شود. عطر با رایحه مشک، اغلب حاوی نت های چوبی و سایه های کهربایی هستند.

عطر با رایحه گیاهی یا سبز

بنا بر گفته رسانه pressentia، زمانی که یک عطر گیاهی یا سبز را استشمام می‌کنید، تقریبا می‌توانید تمام علف های تازه بریده شده، ساقه های گیاه شبنم دار، برگ های ترد و سوزن های کاج را در هوای جنگل استشمام کنید. برخی از خانم ها عطرهای سبز را مخصوص مردان می‌دانند اما این عطر ها در هماهنگی با نت های چوبی و گل، می‌توانند برای خانم های که به دنبال رایحه ای تازه، متفاوت و خاص هستند، مورد پسند باشند.

عطرهای با بو و رایحه گیاهی یا سبز؛ حاوی نت هایی از کاج، علف، نعناع، زنبق دره، پتی گرین و مهمتر از همه، گیاه گلبانوم هستند که طراوت و عمق شگفت انگیزی را به همراه دارند.

عطر با رایحه شرقی، یکی از انواع عطر با بوی گرم

عطر با رایحه شرقی شامل عطرهای زنانه و مردانه هستند. آنها عطرهای گرم، حسی، شیرین و تند می باشند. این گروه از عطر ها، حاوی موادی مانند وانیل و دانه تونکا هستند. همچنین عطرهای شرقی معمولا حاوی نت های چوبی به ویژه چوب صندل می‌باشند که با ادویه ها و گل های عجیب و غریب همراه می‌شوند.

یک عطر شرقی معمولا اغواکننده و هوس انگیز است. رایحه عطرهای شرقی تند و ماندگار می باشد و برای استفاده در شب مناسب است.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما