عضو پیشین کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

خرید مسکن برای مردم به رویا تبدیل شده است

عضو پیشین کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی می‌گوید: اینکه انتظار داشته باشیم نرخ تورم به یکباره صفر شود شاید منطقی نباشد اما تورم ۴۰، ۵۰ درصد قابل قبول برای مردم نیست از سوی دیگر همراه با کنترل تورم، حفظ ارزش پول ملی کشور در برابر دلار از اهمیت بسیاری برخوردار است.

خرید مسکن برای مردم به رویا تبدیل شده است

احسان ارکانی عضو پیشین کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که مهمترین اولویت های اقتصادی دولت چهاردهم چیست؟ به خبرنگار اقتصاد ۱۰۰ گفت: در رابطه با مسائل اقتصادی، چند معضل اصلی در حال حاضر گریبانگیر مردم شده است نخست، بحث تورم افسارگسیخته ای بوده که متاسفانه در طول تمام این سال های اخیر به ویژه حدود چهار، پنج سال متوالی وجود داشته است.

تورم به معضل اصلی همه دولت ها تبدیل شده است

 نماینده پیشین مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی افزود: فارغ از بحث های سیاسی، تورم تبدیل به معضلی شده که هر دولتی با هر گرایشی روی کار بوده است متاسفانه نتوانسته برای مهار کار ویژه ای انجام دهد و اکنون مردم همه می دانند که حتما سال آینده و یا ماه آینده، هر چیزی که امروز در اختیار دارند و یا قصد خرید دارند قیمتش افزایش می یابد. قاعدتاً اولین انتظار مردم از آقای پزشکیان و تیم اقتصادی شان، کنترل قابل توجه تورم است.

تورم ۴۰، ۵۰ درصد قابل قبول برای مردم نیست

ارکانی ادامه داد: اینکه انتظار داشته باشیم نرخ تورم به یکباره صفر شود شاید منطقی نباشد اما تورم ۴۰، ۵۰ درصد قابل قبول برای مردم نیست از سوی دیگر همراه با کنترل تورم، حفظ ارزش پول ملی کشور در برابر دلار  از اهمیت بسیاری برخوردار است که متاسفانه مبنای قیمت گذاری بسیاری از کالاها و محصولات تولیدی شده است و این تا زمانی که ما به یک نرخ برابری ثابتی بین دلار و ریال در دولت برسیم امکان پذیر نیست و خود تابعی از همان تورم خواهد بود ضمن اینکه روی تورم نیز تأثیرگذار است.

این نماینده مجلس به دیگر موارد مدنظر مردم در اقتصاد اشاره کرد و گفت: در بحث بورس که حداقل طی ۴ سال اخیر  به صورت ناگهانی توسط دولت ها یا دولت وقت دچار نوسان شد و مردم عادی را به سمت بورس سوق دادند امروز همه خانواده ها درگیر بحث بورس و بازار بورس و کاهش و افزایش نرخ سهام هستند و متاسفانه بعد از آن شوک سنگینی که به بازار بورس وارد شد بازار بورس نتوانسته به تعبیری کمر راست کند.

دولت باید اعتماد مردم به بازار بورس را جلب کند

او افزود:   به عنوان مثال اینکه طی روزهای گذشته بازار بورس سبز شده است به دلیل هیجانات روانی بازار بورس است اما وضعیت بازار بورس وضعیت باثباتی ندارد و قاعدتاً تا یک سیاستگذاری درست و منسجم و در راستای جلب اعتماد مردم به انتقال نقدینگی شان به بازار بورس و سهام رخ ندهد بازار بورس  کشور که بازار اصلی تامین نقدینگی و حمایت از تولید است نیز پا نخواهد گرفت. 

خرید مسکن برای مردم به رویا تبدیل شده است

این عضو پیشین کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: موضوع سوم، بحث بسیار مهم مسکن است و صنعت ساخت و ساز که ما متاسفانه این موضوع که به ظاهر یک صنعت ساخت و ساز است اما به یک معضل اجتماعی نیز تبدیل شده است. چون در کشور ما قیمت زمین بسیار گران است ‌و قیمت مسکن هم به تبع زمین و هزینه ساخت قیمت بالایی است مسکن به یک کالای سرمایه ای تبدیل شده است و بسیاری چه آنهایی که دنبال خرید واحد مسکونی برای زندگی هستند خرید مسکن برای آنها به رویا تبدیل شده است و چه آنهایی که صاحب مسکن هستند تلاش می کنند که واحد مسکونی و زمین خودشان را از استفاده صرف مسکونی به عنوان یک کالای سرمایه ای ببینند که به هر حال پشتوانه زندگی و سرمایه و دارایی آنها باشد. 

ارکانی تصریح کرد: این موضوع، موضوعی است که هر دولتی باید برای آن برنامه داشته باشد و طی ۸،۱۰ سال گذشته اصلا متناسب با نیاز مردم به واحد مسکونی احداث شده جدید، تولید مسکن نداشتیم و اگر این روند ادامه پیدا کند روز به روز شاهد کاهش ارز و از سوی دیگر شاهد افزایش تقاضا برای  خانواده ها و زوج های جوان به ویژه نسل جوان کشور خواهیم بود. نتیجه اش هم این موضوع می شود که قیمت مسکن از آنچه که امروز است بیشتر خواهد شد. در همین شهر تهران، تقریبا واحد ۶۰ متری زیر ۷ میلیارد تومان نمی توان خریداری کرد چون این رقم برای زوج های جوان که بماند حتی برای خانواده های  دارای پس انداز هم قابل دستیابی نیست.

او در بخش دیگری از سخنانش، افزود: همانطور که آقای پزشکیان در ایام انتخابات گفتند دولت طبق قانون اساسی وظیفه کمک به تامین مسکن مردم را دارد که باید برای آن چاره ای اساسی اندیشید.به نظر می رسد این چند مورد یادشده از اولویت های اقتصادی دولت آقای پزشکیان خواهد بود.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما