پیشبینی مهم درباره قیمت خودرو
اقتصاد 100- قیمت دنا پلاس اتوماتکی آپشنال و تارا V۴ در بازار آزاد نسبت به خریدوفروشهای دیروز ۱۰ میلیون کاهش پیدا کرده است
قیمت محصولات سایپا در بازار آزاد امروز پنجشنبه ۱۴ تیر تفاوتی با خریدوفروشهای دیروز ندارد و بین محصولات ایرانخودرو نیز شاهد تغییرات جزیی در ارقام پیشنهادی فروشندهها هستیم.
قیمت تارا اتوماتیک تیپ V۴ و دنا پلاس با افت ۱۰ میلیونی به ترتیب به یک میلیارد و ۸۰ و یک میلیارد و ۵۰ میلیون تقلیل پیدا کرده و ۲۰۷ اتوماتیک سقف شیشه ای که امروز یک میلیارد و ۳۰ میلیون قیمت خورده، با همین میزان کاهش قیمت روانه بازار شده است.
تارا V۲ در طرف مقایل پنج میلیون گران شده و ۱۵ میلیون به قیمت پژو پارس در بازار آزاد اضافه شده است. قیمت روز محصولات ایرانخودرو و سایپا در بازار آزاد را می توانید در جدول زیر مشاهده کنید.
قیمت محصولات ایرانخودرو و سایپا
خودرو | ۱۳ تیر ۱۴۰۳ | ۱۴ تیر ۱۴۰۳ |
سورن پلاس دوگانهسوز EF۷ مدل ۱۴۰۳ | ۷۹۰ میلیون تومان | ۷۹۰ میلیون تومان |
سورن پلاس بنزینی EF۷ مدل ۱۴۰۳ | ۷۲۵ میلیون تومان | ۷۲۵ میلیون تومان |
دنا پلاس ششدنده ارتقایافته مدل ۱۴۰۳ | ۹۴۵ میلیون تومان | ۹۴۵ میلیون تومان |
دنا پلاس اتوماتیک آپشنال مدل ۱۴۰۳ | یک میلیارد و ۶۰ میلیون تومان | یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان |
پارس سال XU۷p مدل ۱۴۰۳ | ۶۵۵ میلیون تومان | ۶۷۰ میلیون تومان |
۲۰۷ با موتور TU۳ مدل ۱۴۰۳ | ۶۵۵ میلیون تومان | ۶۵۵ میلیون تومان |
۲۰۷ دندهای ارتقایافته مدل ۱۴۰۳ | ۷۷۰ میلیون تومان | ۷۷۰ میلیون تومان |
۲۰۷ اتوماتیک سقفشیشهای مدل ۱۴۰۳ | یک میلیارد و ۴۰ میلیون تومان | یک میلیارد و ۳۰ میلیون تومان |
رانا پلاس ارتقایافته مدل ۱۴۰۳ | ۶۲۰ میلیون تومان | ۶۳۰ میلیون تومان |
رانا پلاس سقفشیشهای ارتقایافته مدل ۱۴۰۳ | ۷۰۰ میلیون تومان | ۷۰۰ میلیون تومان |
تارا دندهای V۱ مدل ۱۴۰۲ | ۷۸۵ میلیون تومان | ۷۸۵ میلیون تومان |
تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۳ | ۹۴۵ میلیون تومان | ۹۵۰ میلیون تومان |
تارا اتوماتیک V۴ مدل ۱۴۰۳ | یک میلیارد و ۹۰ میلیون تومان | یک میلیارد و ۸۰ میلیون تومان |
پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ | ۶۵۰ میلیون تومان | ۶۵۰ میلیون تومان |
پراید ۱۵۱ تیپ DA مدل ۱۴۰۳ | ۳۳۸ میلیون تومان | ۳۳۸ میلیون تومان |
ساینا S دندهای مدل ۱۴۰۳ | ۴۲۵ میلیون تومان | ۴۲۵ میلیون تومان |
کوئیک GX مدل ۱۴۰۳ | ۴۲۵ میلیون تومان | ۴۲۵ میلیون تومان |
کوئیک SR دندهای مدل ۱۴۰۳ | ۴۳۰ میلیون تومان | ۴۳۰ میلیون تومان |
اطلس مدل ۱۴۰۳ | ۵۷۰ میلیون تومان | ۵۷۰ میلیون تومان |
چانگان CS۳۵ پلاس تیپ ۲ | یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان | یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان |
چانگان CS۳۵ پلاس تیپ ۳ | یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان | یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان |
شاهین دندهای مدل ۱۴۰۳ | ۷۴۰ میلیون تومان | ۷۴۰ میلیون تومان |
شاهین اتوماتیک مدل ۱۴۰۳ | ۸۳۵ میلیون تومان | ۸۳۵ میلیون تومان |
عباس علیآبادی، وزیر صمت به تازگی از افزایش عرضه خودرو در کشور در آینده نزدیک و به میزانی خبر داده که خودروسازان برای فروش محصولات خود به مردم وام میدهند، وی همچین به مردم توصیه کرده خودرو را به قصد سرمایهگذاری نخرند چون متضرر میشوند.
کارشناس خودرو به این گفتههای وزیر صمت واکنش نشان داد و گفت: بازار خودروی ایران یک بازار دلاری است و نوسانات قیمت دلار این بازار را همواره متاثر میکند، ضمن اینکه مشکلات بازار خودرو از سمت عرضه نیست که با افزایش عرضه حل شود بلکه چالشها از سوی تقاضا برمیآید.
وی افزود: آنچه به افزایش قیمتها در بازار خودروی ایران انجامیده این است که ۷۰ درصد متقاضیان خودرو در کشور ما را دلالان تشکیل میدهند، این افراد نگاه مصرفی به خودرو ندارند و وقتی میبینند قیمت خودرو در ایران متاثر از دلار است و چشماندازی که برای قیمت دلار تصور میشود افزایشی است، در این بازار سرمایهگذاری میکنند.
این کارشناس ادامه داد: موضوع دیگر این است که خودروسازان ایران امروز با چالش تامین مالی و تامین قطعه روبهرو هستند و آقای علیآبادی که بر افزایش تولید خودرو تاکید دارند با مستنداتی اعلام کنند که خودروسازان ایرانی از ابتدای سال تاکنون چندهزار خودروی ناقص تولید کردهاند و آیا قرار است آمار تولید خودروهای ناقص را هم به نام خودروهای کامل ثبت کنند؟ تولید این تعداد خودروی ناقص گویای این است که تولید خودرو در کشور با مشکلات عدیده روبهرو است و علاوه بر خودروسازان تامینکنندگان قطعات خودرو هم از کمبود منابع مالی در رنج هستند.
مصطفوی خاطرنشان کرد: علاوه بر اینها یک قانون نانوشته وجود دارد مبنی بر اینکه با تعویض دولتها مدیران عامل شرکتهای خودروسازی هم تغییر میکنند در نتیجه اکنون که کشور در آستانه تغییر دولت قرار دارد فضای صنعت خودروسازی آمیخته به بلاتکلیفی است و بسیاری از مدیران این صنعت نمیدانند در ماههای آینده سرکار هستند یا نه؟ در این شرایط بلاتکلیفی نمیتوان از این مدیران انتظار داشت که بیشترین تلاش خود را داشته باشند زیرا در شرایط باثباتی قرار ندارند بنابراین وزیر محترم چگونه و براساس چه مستنداتی میتوانند وعده افزایش قابلتوجه تولید و عرضه خودرو را بدهند؟
این کارشناس اظهار کرد: فرض کنیم که حتی تولید خودرو تقویت شود، این افزایش تولید در حالتی میتواند به کاهش قیمت منتهی شود که بازار خودرو انحصاری نباشد، از نوسان قیمت دلار تاثیر نپذیرد، نحوه عرضه خودرو مبتنی بر شانس و قرعهکشی نباشد و اقتصاد کلان کشور ثبات داشته باشد؛ وقتی این موارد برقرار نیست هر قدر هم تولید افزایش یابد باز هم بازار تشنه است و آنان که با هدف سوداگری و سفتهبازی در این بازار فعالیت میکنند زمینه افزایش قیمت را فراهم میآورند.
ارسال نظر