معروف ترین غذاهای دبی به همراه دستور پخت محرمانه ی آن ها!

اقتصاد 100- امروزه دبی به کانون گردشگری و تجارت تبدیل شده است. روزانه مسافران زیادی با هدف تفریح و یا تجارت به این شهر سفر کرده و از جاذبه‌های آن بازدید می‌کنند. بهتر است بدانید که در این میان، غذاهای معروف دبی نیز ظاهر، بو و طعمی شبیه به جاذبه‌های عجیب و غریب آن دارند. امتحان کردن غذاهای معروف دبی، به تنهایی می‌تواند دلیلی برای سفر به این شهر باشد.

معروف ترین غذاهای دبی به همراه دستور پخت محرمانه ی آن ها!

به گزارش گروه گردشگری اقتصاد 100، غذاهای اماراتی ترکیبی از طعم‌های لبنانی، ایرانی و حتی هندی است که هم غذاهای گوشتی و هم گیاهی را شامل می‌شود. غذاهای معروف دبی معمولا پر از ادویه و سبزیجات است که همین موضوع آنها را به غذاهایی با طعم‌های متنوع و سالم تبدیل می‌کند. همچنین می‌توان آنچه غذاهای دبی را معروف کرده است را نیز وجود همین ادویه ها و سبزیجات معطر در آنها دانست. غذاهای معروفی مانند هوموس و فلافل در دبی وجود دارد که شهرت جهانی دارند،

 

غذاهای معروف دبی - الی گشت

 

۱. هریس – غذاهای معروف دبی

هریس یکی از غذاهای معروف دبی است که معمولا بر سر میز شام اماراتی ها و در منوی برخی از رستوران های لوکس دبی دیده می‌شود. پخت هریس به زمان و مهارت زیادی نیاز دارد، به همین دلیل این غذا بیشتر در موقعیت‌های خاص مانند عروسی‌ها و میهمانی‌ها سرو می‌شود. 

مواد تشکیل دهنده هریس، گندم خرد شده، گوشت چرخ کرده (یا مرغ) و همچنین پیاز، زیره آسیاب شده و مقدار زیادی آب و نمک است. برای تهیه هریس کمی نمک را به یک قابلمه گندم و گوشت می‌افزایند و آن‌ را به قدری می‌پزند تا بافت صاف و یکدستی ایجاد شود. اینجاست که احتمالا شما به سختی می‌توانید گوشت را از دانه تشخیص دهید. هریس اماراتی یکی از شناخته شده ترین غذاهای سنتی این کشور محسوب می‌شود که نحوه پخت آن نسل به نسل منتقل شده است.

۲. مجبوس

مجبوس یکی از محبوب‌ترین غذاهای معروف دبی در میان اماراتی‌هاست که گردشگران زیادی نیز آن را امتحان می‌کنند. نحوه طبخ این غذا نیز در میان خانواده‌ها نسل به نسل منتقل می‌شود. این غذا با برنج باسماتی تهیه شده که با انواع گوشت سرو می‌شود. مجبوس اماراتی معمولا با مرغ طعم دار شده با انواع سبزیجات و ادویه‌ها طبخ می‌شود. ادویه اصلی مجبوس، لومی نام دارد. لومی از لیموترش خشک، رسیده و آب شور تهیه می شود. مجبوس معمولا طعم تند و لذیذی دارد. این غذای معروف دبی معمولا در جشن‌ها و مراسم افطار ماه مبارک رمضان جایگاه ویژه‌ای دارد.

مجبوس - الی گشت

۳.مدروبا

این غذا یکی از محبوب ترین غذاهای دبی است که در بحرین و عمان نیز طرفداران زیادی دارد. مدروبا با مرغ شناخته شده ترین و معمول ترین نوع آن است، هرچند با ماهی، بره و غلات له شده نیز طبخ می‌شود. این غذا را با استفاده از برنج، سیر، پیاز، گوجه فرنگی، ماست و چاشنی می‌پزند و  از کره نیز در حد معمول استفاده می‌شود. مدروبا در زبان عربی به معنای “کوبیده شده” است، زیرا در آخرین مرحله طبخ این غذا، مواد با هم کوبیده می‌شوند تا مایه صاف و یکدستی به دست آید. از آنجایی که مدروبا هضم راحتی دارد، این غذا برای تمام سنین مناسب است.

۴.لگیمات – غذاهای معروف دبی

لـگیمات یکی از شناخته شده ترین  و از غذاهای معروف دبی است که معمولا آن را در رویدادهای متعددی که در امارات برگزار می‌شود، تهیه می‌کنند. لگیمات نوعی شیرینی یا دسر است که وجود آن در هر خانه و رستورانی از واجبات است.

این شیرینی‌های خانگی به شکل توپ های طلایی ظریفی است که در دهان آب می شوند. آنها از آرد، دانه های کنجد، زردچوبه، شیر، شکر، نمک و کمی مخمر تهیه می شوند. برای تهیه لگیمات، خمیر را پس از ورز دادن کمی استراحت می دهیم و سپس با دست گرد کرده و در روغن سرخ می کنیم و در آخر کار شربت را روی آنها می‌ریزیم. برخی معتقدند که لگیمات اصالتا به جهان عرب تعلق دارد، جایی که به عنوان حلوا اللقیمات یا عواما نیز شناخته می شود، با این وجود یونانی ها نیز نسخه ای از این شیرینی را دارند که به آن لوکومادس می‌گویند. شربت عسل مانندی که برای تکمیل لگیمات استفاده می‌شود در اصل از ترکیه می آید.

لگیمات - الی گشت

۵. ترید

ترید اماراتی با گوشت یکی از غذاهای معروف دبی و کشورهای حوزه خلیج فارس است که محبوبیت زیادی دارد. این غذا با تکه های نان و سبزیجات خیس شده در آب گوشت درست می‌شود. ترید که سرشار از ویتامین و پروتئین است در برخی مناسبت‌های خاص سرو می‌شود. بهتر است بدانید که این غذا سرشار از انرژی است و فواید زیادی برای بدن دارد.

۶.اش اسارایا – غذاهای معروف دبی

اش اسارایا یک از دسرهای معروف در دبی است که به “نان حرمسرا” نیز شهرت دارد. بافت آن شبیه به چیزکیک است و با مایه‌ای خامه‌ای پوشانده شده است. اگر این کیک شیرین را امتحان کنید، خواهید دید که در دهانتان آب می‌شود و همین قضیه است که آن را بسیار محبوب کرده است. در سفر به دبی یک بار که این دسر را میل کنید، احتمالا مشتری دائمی آن خواهید شد. با این تنوع غذاهای محلی، قطعا هر نوع سفری به دبی خاطره‌انگیز خواهد شد.

حال اگر برایتان سوال پیش آمده که این غذاهای معروف دبی را در کجا باید میل کنید، بهتر است بدانید که در دبی رستوران‌های محلی بسیار زیادی وجود دارد که اگر نه همه این موارد، اما بیشتر آنها را سرو می‌کنند. دفعه بعد که به دبی سفر کردید، در کنار لذت بردن از مناظر و یا بهره بردن از موقعیت‌های تجاری، سعی کنید طعم و مزه غذاهای سنتی آن را نیز امتحان کنید. از شتر گرفته تا گلاب، در کمتر جایی از دنیا می‌توان این مقدار تنوع طعم‌ را پیدا کرد.

۷. سالونا

سالونا یکی از غذاهای معروف دبی است که با وجود هجوم غذاهای غربی به رستوران‌های امارات، همچنان جایگاه خود را در دل مردم حفظ کرده و پای بسیاری از میزهای شام دیده می‌شود. بنابراین، هنگامی که در دبی هستید، سعی کنید حتما این خورش اماراتی را که به طعم شگفت انگیزش معروف است، امتحان کنید.

سالونا با تکه های مرغ، زردچوبه، روغن زیتون، زنجبیل رنده شده، سیر خرد شده، پیاز، فلفل قرمز، ادویه جات، ترشی جات و برنج سفید تهیه می‌شود. این غذا غنی از ویتامین و پروتئین است که تقریباً در هر مناسبت یا جشن خاصی در امارات سرو می‌شود.

سالونا - الی گشت

۸. اوزی

غوزی یا اوزی یکی از شناخته شده ترین غذاهای منطقه خلیج فارس است که در دبی نیز طرفداران زیادی دارد و معمولا آن را در مناسبت‌های خاص مانند مهمانی، عروسی و جشن‌ها سرو می‌کنند. این غذا با گوشت نیز یکی از غذاهای اصلی سفره افطار خانواده‌های اماراتی است. اوزی یکی از غذاهای معروف دبی و کل امارات متحده عربی است و این یعنی سفر به این منطقه بدون امتحان کردن اوزی فایده‌ای ندارد.

اوزی با برنج درست می‌شود و می‌توان آن را با مرغ هم سرو کرد. گاهی اوقات، آن را با سالاد و ماست نیز سرو می‌کنند و یا با مخلوطی از آجیل سرخ شده یا بو داده شده، تزیین می‌کنند.

۹.شتر شکم پر – غذاهای معروف دبی

شتر شکم پر علاوه بر اینکه در کتاب رکوردهای جهانی گینس به عنوان یکی از بزرگترین غذاهایی که در سراسر جهان سرو می‌شود، نامگذاری شده، یکی از مجلل ترین غذاهای دبی نیز به حساب می‌آید که اغلب در مراسم و جشن‌ها تهیه می‌شود.

این غذا را که روی شعله آتش پخته می‌شود را می‌توان با مرغ، تخم مرغ، ماهی، گوسفند و انواع ادویه‌جات پر کرد. شتر شکم پر یکی از غذاهای معروف دبی و همچنین از غذاهای سنتی این منطقه به شمار می‌رود. اما از آنجایی که حجم بسیار زیادی دارد، این غذا تنها زمانی سرو می‌شود که یک مراسم خاص، جشنواره، مراسم بادیه نشینی یا سایر رویدادهای مهم فرهنگی یا خانوادگی در حال برگزاری باشد. بنابراین اگر راهی دبی شدید، سعی کنید حتما این غذای معروف دبی را امتحان کنید.

شتر شکم پر - غذاهای معروف دبی - الی گشت

۱۰. تاهتا ملیح

تاهتا ملیح یک غذای سنتی و یکی از غذاهای معروف دبی است که هنوز هم طرفداران زیادی دارد چرا‌که طعم اصلی آن، در گذر زمان همچنان حفظ شده است. در زمان‌های قدیم در امارات، ماهی‌های کنسرو شده و شور، معروف به مالیح، در مواقعی استفاده می‌شد که ماهی تازه یا مواد غذایی دیگر در دسترس نبود.

برخی از ماهی‌ها برای نمک زدن و نگهداری مناسب‌تر از بقیه هستند. ماهی تن، شاه ماهی یا ملکه ماهی از این دست ماهی‌ها به شمار می‌روند. توجه داشته باشید که این غذا به دلیل داشتن نمک زیاد برای افراد مبتلا به فشار خون زیاد مناسب نیست. ملیح اغلب در دبی یافت شده و رایج‌ترین نوع آن با ماهی تن زردپر تهیه می‌شود.

۱۱.جشید – غذاهای معروف دبی

جشید یکی از غذاهای معروف دبی و منطقه خلیج فارس است. از آنجایی که دبی در نزدیکی دریا قرار گرفته، جایگاه ویژه ماهی در غذاهای این منطقه چیز عجیبی نیست. جشید را از کوسه‌های کوچک یا ماهی‌های دیگر در صورت در دسترس نبودن کوسه درست می‌کنند و با برنج سفید و کره آب شده خورده می‌شود. برای طبخ این غذا ابتدا ماهی را با آب پوشانده و با ادویه‌های مختلف حدود ۳۰ دقیقه بپزید تا پوست آن کنده شده و تمیز شود. سپس آن را با مخلوط ادویه بازاری شامل دارچین، زنجبیل، لیمو خشک آسیاب شده، هل، پیاز خرد شده و سیر در قابلمه ای دیگر بگذارید. مرحله بعدی این است که فلفل را ریز خرد کرده، ماهی را نیز خرد کنید و آن را با مخلوطی از ادویه ها به مدت ۱۵ دقیقه مخلوط کنید، سپس این مخلوط پخته شده و آماده سرو می‌شود.

۱۲. شاورما

شـاورما یکی از غذاهای معروف دبی است که فراتر از مرزهای امارات سفر کرده است. این غذا که که از گوشت کباب شده، معمولاً مرغ یا بره و ادویه‌ای خاص تهیه می‌شود، نوعی ساندویچ خاورمیانه‌ای به حساب می‌آید. شاورما را می‌توان با سبزیجات، سیب زمینی سرخ شده، گوجه فرنگی، ترشی و سس سیر سرو کرد. در واقع تنوع دورچین این غذا بی نهایت است. شاورما را می‌توان در شهرهای مختلف دنیا مانند نیویورک، دهلی، مسکو و توکیو نیز پیدا کرد اما خوردن این غذا در دبی تجربه‌ای است که نباید از دست داد.

شاورما - غذاهای معروف دبی - الی گشت

۱۳. محالبیا

محالبیا یک پودینگ فوق العاده خوش طعم است که در دبی طرفداران زیادی دارد. طعم اصلی این پودینگ از گلاب و پسته فراوان آن نشات می‌گیرد. محالبیا، دسری ایده‌آل برای بعد از شام و برای افرادی است که زیاد به طعم‌های خیلی شیرین علاقه‌ای ندارند. این پودینگ در بین کودکان نیز بسیار محبوب است.

۱۴. بریانی – غذاهای معروف دبی

بریانی   ازغذاهای معروف دبی و بسیار مشهور است که در سراسر منطقه خلیج فارس یافت می‌شود و دبی نیز از این قاعده مستثنی نیست. این غذا که اصالتا از هند سرچشمه می گیرد، قبل از ورود به جهان عرب، ابتدا در آسیای شرقی گسترش یافت، جایی که به لطف طعم فوق العاده آن بسیار محبوب شد. این غذا با ادویه های هندی تهیه می‌شود که عطر و طعم بی نظیری به آن می‌دهد.

بریانی در کشورهای مختلف مانند ایران، سریلانکا و آسیای جنوب شرقی به شیوه‌های متعدد طبخ می‌شود. بریانی گوشت که با ترکیبی از برنج باسماتی و ادویه جات درست شده است را می توان با مرغ یا انواع دیگر گوشت نیز سرو کرد.

بریانی - الی گشت

انتهای پیام/

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما