هنگام سفر به استان فارس مراقب سالک باشید

اقتصاد 100 - فراوانی بیماری سالک در استان فارس منجر به شناسایی شهرستان هایی که بیشترین درگیری را با این بیماری دارند شده است ، شهرستان ها و مناطق درگیر با بیماری سالک روی کمربند سالک تعریف و شناسایی شده اند ، این کمربند از شمال غرب تا جنوب شرق استان فارس را درگیر کرده و باید برای کنترل آن چاره اندیشی کرد.

هنگام سفر به استان فارس مراقب سالک باشید

به گزارش گروه گردشگری اقتصاد 100،  طی یکسال گذشته بیماری سالک بصورت افسار گسیخته و بی رویه در مناطق شهری و روستایی فارس فورانی دوچندان داشته است ، فارس براساس شواهد و مستندات، زیستگاه طبیعی «لیشمانیوز پوستی» یا سالک است و از نظر تعداد مبتلایان به این بیماری بعد از استان‌های شمالی در رده دوم کشور قرار دارد.

فراوانی بیماری سالک در استان فارس منجر به شناسایی شهرستان هایی که بیشترین درگیری را با این بیماری دارند شده است ، شهرستان ها و مناطق درگیر با  بیماری سالک روی کمربند سالک تعریف و شناسایی شده اند ، این کمربند از شمال غرب تا جنوب شرق استان فارس را درگیر کرده و باید برای کنترل آن چاره اندیشی کرد.

بر اساس مطالعات انجام شده ، کمربند سالک در استان فارس شهرها و مناطقی از سپیدان ، شیراز ، مرودشت ، ارسنجان ، نی ریز ، استهبان ، بختگان و نی ریز را شامل می شود . در همه این شهرها و مناطق استعداد بروز سالک و شیوع آن وجود دارد و مناطقی از منطقه هم اکنون آلوده به سالک است و به رغم اقدامات انجام شده سالک دراین مناطق ریشه کن نشده است.

به اعتقاد کارشناسان ، دانشگاه علوم پزشکی شیراز به تنهایی قادر به ریشه کن کردن سالک نیست ، ریشه کن کردن این بیماری همکاری بین بخشی می طلبد بطوریکه ۱۸ دستگاه و نهاد و سازمان باید دست به دست هم بدهند تا سالک از کمربند سالک در استان فارس رخت بندد.

انتهای پیام/



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما