سوغات تهران از کجا بخریم؟

اقتصاد 100 - تهران سوغات زیادی ندارد‌ البته تا حدودی هم حق با شماست زیرا بیشتر سوغاتی‌های تهران را صنایع دستی‌های مختلف در برمی‌گیرد.

سوغات تهران از کجا بخریم؟

به گزارش گروه گردشگری اقتصاد 100،  زیرا تهران شهر مراکز تجاری مختلف و پاساژهای رنگارنگ است و حالا دیگر کمتر خیابانی است که یک مرکز خرید نداشته باشد. البته برخی دیگر معتقدند که سوغات تهران تنها به لباس ختم نمی‌شود. بنابراین اگر قصد دارید تا با سوغاتی‌های مختلف شهر تهران آشنا شوید با ما همراه باشید.

بازار بزرگ تهران

اگر قصد خرید لباس را دارید احتمالاً با مراکز خرید مهم شهر مانند پالادیوم، ارگ، مرکز خرید ونک و‌... آشنا هستید. اما اگر از تمامی این‌ها بگذریم انتخاب‌های دیگری هم پیش روی شما قرار دارد. اهالی شهر تهران معتقدند اگر به بازار تهران بروید به هیچ عنوان دست خالی برنمی‌گردید. زیرا در بازار بزرگ انتخاب‌های بی‌شماری پیش رویتان است. از ادویه‌های خوش‌عطر گرفته تا خشکبار، پارچه‌های رنگارنگ، لباس ظرف و ظروف و... را می‌توانید از این بازار بزرگ تهیه کنید.

بازار تجریش

از دیگر جاهایی که می‌تواند در خرید سوغاتی به شما کمک کند بازار تجریش است. غیر ممکن است که تا به حال نام این بازار معروف تهران را نشنیده باشید. در بازار تجریش که بوی خوش میوه‌های تازه و خوش رنگ و لعاب و ترشی‌های خانگی فضای آن را پر کرده، دست شما برای انتخاب سوغاتی بسیار باز است. در اوایل تابستان که فصل توت و شاه توت است می‌توانید توت‌های مرغوب باغ های تهران را از این بازار تهیه کنید. یکی دیگر از سوغاتی‌های جذاب این بازار سیب خوشبو و خوشمزه دماوند است. جاذبه‌های بازار تجریش آنقدر زیاد است که شما را وسوسه می‌کند تا یک خرید حسابی کنید. همچنین در محدوده این بازار مراکز خرید مختلفی مانند پاساژ قائم و مرکز خرید ارگ قرار دارد.

خیابان ویلا

یکی دیگر از مکان‌های پیش روی شما برای خرید سوغاتی از تهران رفتن به خیابان ویلا یا خیابان استاد نجات اللهی است. در این خیابان می‌توانید انواع صنایع دستی مختلف را پیدا کنید. همچنین سرتاسر این خیابان پر از مغازه‌های مختلف مانند ملیله کاری، ظروف نقره، سفال، انواع بلور و شیشه است که آنقدر قشنگ و لذت بخش هستند که ترغیب می‌شوید دست خالی برنگردید.

قهوه فروشی تهران

اما سوغاتی‌های تهران تنها به صنایع دستی و لباس محدود نمی‌شوند. بلکه برای سوغاتی می‌توانید روی قهوه‌های تهران حساب کنید. قهوه فروشی‌های تهران که بوی خوششان در خیابان‌ها و پیاده روهای برخی از مناطق می‌پیچد از بهترین سوغاتی‌هایی هستند که می‌توانید برای دوستان و خانواده خود تهیه کنید. برای اینکه بتوانید یک قهوه خوب تهیه کنید چند انتخاب دارید. در ضلع شمالی میدان هفت تیر و اول خیابان مفتح شمالی مغازه قدیمی است که انواع و اقسام قهوه‌های با کیفیت را می‌فروشد. در ویترین کوچک و شلوغ این مغازه بسته‌های کوچک و بزرگ قهوه، چای و کاکائو قرار دارد که بسیار وسوسه کننده هستند. قهوه فروشی دیگری نرسیده به میدان فردوسی سر خیابان استاد نجات الهی قرار دارد که ویترین آن پر از دانه‌های قهوه آسیاب نشده است.

دربند تهران

آیا می‌دانستید که سوهان تنها مختص به شهر قم نیست و از حرم حضرت عبدالعظیم واقع در شهرری هم می‌توانید سوهان‌های اصیل و باکیفیت تهیه کنید؟ بله درست است شما می‌توانید از شهرری برای سوغاتی سوهان‌های بسیار درجه یکی تهیه کنید و در منطقه شهریار که آب و هوایش برای به بار نشستن درختان میوه مناسب است کشمش بخرید. همچنین از محله دربند تهران می‌توانید انواع لواشک‌های ترش، آلوچه‌های ملس که حتی فکر کردن به آن‌ها هم دهان آدم را آب می‌اندازد بخرید.

انتهای پیام/

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما