اختصاصی اقتصاد 100/عضو کمیسیون برنامه، بودجه مجلس

مجلس می خواهد سال آینده گرانی شود؟! / دعوا بر سر منابع بودجه است

اقتصاد 100-عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: اهتمام مجلس دربررسی بودجه سال آینده بر این است که گران سازی اقلام برای عموم مردم نباید ایجاد شود.

مجلس می خواهد سال آینده گرانی شود؟! / دعوا بر سر منابع بودجه است

بهروز محبی نجم آبادی نماینده سبزوار در خصوص منابع همسان سازی حقوق بازنشستگان از محل افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده تاکید کرد:متاسفانه دولت درابتدا مساله همسان سازی حقوق بازنشستگان را ندیده بود اما بعد از اینکه مجلس بر این قضیه اصرار کرد، دولت همسان سازی را در دستور کار قرار داد، وحکمی که در آن یک درصد به مالیات بر ارزش افزوده اضافه می شد را به حوزه بازنشستگی و ایثارگران اختصاص داد.

وی با بیان اینکه تمام تلاش مجلس بر این است که سال آینده گرانی ایجاد نشود افزود:برداشت متخصصان اقتصادی مجلس این است که سقف یک درصدی افزایش مالیات بر ارزش افزوده ،کمتر از یک درصد بر تورم اثر دارد، درعین حال تا هنگام بررسی جزییات بودجه ،فرصتی وجود دارد که پیشنهادات نمایندگان دریافت شود ومجلس و دولت در تلاش هستند که منابعی تعریف شود که اثرات مخرب بر روی زندگی مردم نداشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در پاسخ به اینکه با اضافه شدن حقوق مجداد شاهد تورم هستیم تصریح کرد: متاسفانه برخی بازنشستگان بخصوص کسانی که در سالهای دور بازنشسته شدند حقوقشان نسبت به شاغلین فاصله بسیاری دارد واضافه نشدن حقوق آنان مبتنی بر تورم ، فاصله جدی بین بازنشستگان و شاغلین گذاشته است. لذا با توجه به مضیقه و سختی که قشر بازنشسته برای گذران زندگی دارد دولت وظیفه دارد آنان را حمایت کند.

نماینده سبزوار گفت:در حال حاضردعوا بر سر منابع در بودجه سال آینده است ونمایندگان فرصت دارند تا هرکس ابداعی در مورد منابع دارد ارائه دهد، البته در حوزه فرارهای مالیاتی باید دقت بیشتری کرد،دولت درگزارشی اعلام کرده شرکتی 100 میلیارد تومان مالیات می داده و بعد از بررسی ها مشخص شده  که باید هزارو 400 میلیارد تومان مالیات پرداخت می کرده ، لذا این عدد نشان می دهد وقتی 14 برابر در یک شرکت فرار مالیاتی وجود دارد باید دقت بیشتری در این حوزه شود.

وی با بیان اینکه در حوزه مالیات، نباید فشار بر تولید کنندگان وارد شود افزود:دولت ومجلس  باید دقت کنند که فشار مضاعف بر توده مردم در حوزه مالیات وارد نشود،‌البته درمورد در تامین منابع جدید باید از فرصت ارتباط و سرمایه گذاری با کشورهای بزرگ در حوزه نفت و گاز استقبال کنیم وکارهای زیرساختی را با این کشورها پیگیری نماییم.

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما