اختصاصی اقتصاد 100 / رئیس کمیسیون امور داخلی کشور مطرح کرد

جزئیات جراحی اقتصادی رئیسی / مردم را هم دیده اید؟!

اقتصاد 100 - رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس با انتقاد از حذف ارز ترجیحی گفت: با حذف ارز 4 هزار و 200 تومانی که به عنوان جراحی اقتصادی از آن یاد شده شاهد تاثیرات منفی این اقدام بر سفره خانوار هستیم.

جزئیات جراحی اقتصادی رئیسی / مردم را هم دیده اید؟!

محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد، در گفتگو با اقتصاد100 تاثیر تورم بالای اقتصادی را منجر به کوچک تر شدت معیشت خانوارعنوان کرد و افزود: همه کالاها ازمواد پروتینی مثل مرغ و گوشت ،افسار قیمت هایشان رها شده و دلیل اصلی این اتفاق نبودن برنامه ریزی درست است.

وی تاکید کرد: اگر دولت مساله را جدی نگیرد و بسته هایی برای تقویت و حمایت از خانواده ها تعریف نکند دچار مشکل خواهیم شد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور با اشاره به اینکه اول مهرماه و شروع سال تحصیلی دانش آموزان باید با انرژی سر کلاس درس حاضر شوند یادآور شد:باید توزیع کالا برگ الکترونیکی جدی گرفته شود،هر چند بطور آزمایشی این برنامه اجرا شد اما باید در سطح گسترده تری صورت گیرد تا مردم با مراجعه به فروشگاههای مشخص نیاز خود را بر طرف کرده و از کوچک شدن سفره ها جلوگیری شود.

وی در ادامه گفت:از سال 1400 که ارز ترجیحی حذف شد مقرر شه بود که کارت الکترونیکی نیز اختصاص یابد که با این اقدام سهمیه هر خانوار در طول ماه مشخص می شد و دیگر مواجه با این گرانی ها نمی شدیم.

جوکار با بیان اینکه جراحی اقتصادی تاثیرات منفی به دنبال داشت تصریح کرد:در خصوص حذف ارز ترجیحی بررسی های لازم انجام نشد ویک مقدارعجله صورت گرفت، اگرکارت های الکترونیکی آماده می شد وبعد از آن ارز ترجیحی حذف می شد مواجه با اتفاقات امروز نبودیم.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما