اختصاصی اقتصاد 100 / نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

بدون اخذ تضمین اجازه خروج از کشور به نخبگان ندهند؟!

اقتصاد 100 - نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از روند مهاجرت نخبگان گفت:‌ باکمال تاسف نخبگان کشور به دلیل نبود شغل ازکشور خارج می شوند.

بدون اخذ تضمین اجازه خروج از کشور به نخبگان ندهند؟!

شهریار حیدری نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس در گفتگو با اقتصاد 100 افزود:واقعیت این  است که راهبردی در مورد ساماندهی دانشجویان نخبه کشور نداریم وطبق آمار مهاجرت نخبگان و متخصصان نگران کننده است.

وی با اشاره به اینکه تمام  کشورهای پیش رفته از جمله اروپا،آمریکا و روسیه به دنبال جذب نخبگان و متخصصان هستند تصریح کرد: به جای آن که این افراد مدیریت و ساماندهی شوند و به عنوان نمایندگان کشور در صاردات خدمات فنی و مهندسی از کشور خارج شوند شاهدیم که بدون هیچ برنامه ای از سوی دولت با کمال تاسف ،به بهانه ادامه تحصیل ،کار واشتغال از کشور خارج می شوند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی در خصوص اینکه چرا جذابیتی برای قشر نخبه درکشور ایجاد نشده گفت: بی برنامگی ،نبود راهبرد و استراتژی ،یکی از مشکلات اساسی دولت ها است.

وی تاکید کرد:یکی از بحث های مطرح در دنیا برای جذب نخبگان ،صاردات خدمات فنی ومهندسی آنان است یعنی این افراد به عنوان کسانی که تولید علم می کنند متناسب با نیاز کشور،سهمی از تولید علم و صادرات خدمات فنی ومهندسی می توانند داشته باشند.

حیدری با بیان اینکه درخروج نخبگان رتبه برتر منطقه را داریم گفت: دولت محترم باید یکی از مراکز نهاد ریاست جمهوری یا وزارتخانه ها را متولی امر ساماندهی نخبگان نماید تا باهماهنگی این نهادها خروج متخصصان صورت گیرد و حضور این افراد رصد شود تا بتوانند در شرایط مناسب خدمات گرفته و یا ارائه دهند.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما